Zdravo. Zanima me kaj naj naredim, saj me ze cel teden bolijo modrostni zobi, ki se niso izrasli. Ko odprem celjust me boli in tudi ko jem ni ravno najbolj prijeten obcutek. Klicala sem zobozdravnico in je rekla da me ne more vzeti, ker ima vse zasedeno. Najhuje je ponoci, podnevi se nekako gre. Tablete ne pomagajo kaj dosti, sem si pa obolelo mesto tudi hladila. Imate kaksen nasvet? Se moram it pokazat vsaj v dezurno ali naj pac zdrzim? Bom mogla placat, ce grem v dezurno?
hvala in lp -
Ar
Arči
Tipično za naše zdravstvo v tem času. Kaj zato če te boli zob, zobozdravnica nima časa. Škoda, da je nisi vprašala, če lahko prideš samoplačniško. Takoj bi bila na vrsti.
Ne razumem te, zakaj bi morala vzdržati. Saj ne veš niti koliko časa, morda mesec ali še več. Seveda ti v tem primeru svetujem obisk dežurne zobne ambulante. Pomagali ti bodo, da bo bolečina prenehala in te napotili k tvoji osebni zobozdravnici. Pa me zanima kaj bo potem rekla zobozdravnica, sploh ne bi klical po telefonu ampak bi odšel osebno v ambulanto in rekel, da so ti to svetovali v dežurni ambulanti. Kar bo seveda res, napotili te bodo k tvoji zdravnici.
Ko se stvari malo zapletejo in, ko ti kličeš po telefonu, zdravnica ne bo vedela ničesar o tem. Rekla bo, da si govorila s sestro v ambulanti.
Ena od možnosti je tudi iti v samoplačniško ambulanto in potem poskušaj izterati povračilo zneska, ki ga boš plačala, od ZZZS. Kar bo malo težje, mislim pa, da bi v sodnem sporu uspela, če bi dokazala, da te, kljub močni bolečini ni hotel sprejeti nihče.
Možno je tudi, da pokličeš ZZZS, Omočno enoto, kjer prebivaš in zahtevaš, da nadzorni zobozdravnik ZZZS uredi pregled pri tvoji osebni zobozdravnici.
Je tudi možnost, da pokličeš Varuha pacientovih pravic, mu opiše stanje in potem bo on ukrepal dalje.
Upam, da boš zadevo čimprej uspešno rešila.
Uredništvo
Stella Sekulić Kelhar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
bolečina lahko izhaja iz različnih razlogov, modra tudi iz čeljustnega sklepa. Dobro bi bilo, da te pregleda osebna zobozdravnica, saj te najbolje pozna. Prav tako je zobozdravnica dolžna sprejeti osebo s hudimi bolečinami, kljub redno naročenim pacientom. Seveda se lahko obrneš tudi na dežurnega zobozdravnika/ico, kjer bo pregled in nujno zdravljenje prav tako krito iz obveznega zdravstvenega zavarovanja. Do takrat pa si lahko izmenično na 10 minut hladiš boleče področje, v primeru, da protibolečinske tablete ne pomagajo.
Srečno in lep pozdrav,
Dr. Stella Sekulić Kelhar, dr. stom., spec.