Zdravo!
Včeraj je bila mama pri zobnem higineniku na čiščenju zobnega kamna in ta ji je rekel, da zobni kamen v bistvu nekako "topi" njene kosti v čeljusti in na tak način nastaja. No tudi jaz imam običajno veliko zobnega kamna, moj brat pa ne. Zanima me ali je takšen nastanek zobenega kamna mogoč in nasplošno kako je zobni kamen povezan z čeljustjo, kajti že v preteklosti sem slišal, da neka takšna povezava obstaja in res ne bi želel že pri svojih letih imeti oslabljene čeljusti ali kaj podobnega.
Lep pozdrav.
• Uredništvo
dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
proces nastanka zobnega kamna je odvisen od več dejavnikov. Ustna higiena je izredno pomembna, saj s ščetkanjem/odstranjevanjem mehkih oblog in nitkanjem se preprečuje njihovo nalaganje na zobe in nastanek trdih oblog ali zobnega kamna. Pomembno vlogo ima tudi slina. Namreč slina je sestavljena iz mineralnih delcev. V kolikor se teh delcev redno ne odstranjuje z ustrezno ustno higieno, prav tako prispevajo k nastanku zobnega kamna. Ne smemo pozbaiti na prehranjevanje. Zobni kamen je pravzaprav gojišče bakterij. Zaradi negativnega delovanja bakterij prihaja do vnetja dlesni in s časoma se lahko razvije parodontalna bolezen (med dlesnimi in zobi se razvijejo žepki, v katerih se nabirajo obloge, bogate z bakterijami) in s tem propadanje obzobne kostnine. Zato je zelo pomembna redna ustna higiena in čiščenje zobnega kamna. Le na ta način se lahko prepreči ali upočasni nastanek bolezni.
Lep pozdrav,
dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.