Imamo tu mogoce kakega zobarja? Ce ne upam da mi zna kdo drugi pomagati.
Imam 19 let in zelo uniceno zobno sklenino. Zobarci sem rekla, da me mocno skelijo vsi zobi... Je pogledala in rekla, da imam zelo naceto zobno sklenino in se mi zdi da erozijo, rekla je naj uporabljam zobno pasto sensodyne. Po skoraj enem letu ni nic boljse. Zanima me, kaj se da naredit, ce sploh kaj? Zobarca ni kazala interesa za zdravljenje, ker bi mi ze prvic rekla, da bi kaj resili, tako pa nic. Zobje so vedno bolj cudni, ob dlesni je vedno bolj rjavo (rjavi madezi - kamen redno cistim) in tam ne tudi mocno skeli (tako zelo da si niti zob ne morem umivat).
Razmisljam da bi sla samoplacnisko kaj naredit, a nimam denarja (pride predrago). Je sploh kaj mozno popravit ali bom ostala brez zob?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
opisano stanje je vsekakor možno izboljšati. Za začetek predlagam, da se v čim večji meri poskusiš izgoniti kisli hrani in pijači ter uporabi tobačnih izdelkov, ki slabo vplivajo na že občutljive zobe. Izredno pomembno je, da uporabljaš ustrezno zobno ščetko (več kot ima ščetin in mehkejša kot je, boljša je) in zobno pasto, ki vsebuje fluoride (1450 ppmF), kot tudi medzobno ščetko in tekočino za izpiranje ustne votline. Prav tako bodi pozorna na pravilno ščetkanje zob, ki naj ne bo grobo in prekomerno, a je vsekakor priporočljivo ščetkati zobe vsaj dva krat na dan. Do erozij in posledično občutljivosti lahko pride tudi v primeru prekomernega stiskanja ali drsanja z zobmi (t.i. bruksizem) in vračanja želodčne kisline skozi požiralnik. Slednje je predvsem dejavnik tveganja pri osebah, ki kažejo motnje bulimije in je v takih primerih zaželjen obisk zdravnika specialista psihiatrije. V kolikor bi se iskazalo, da so erozije posledica bruksizma, se lahko oblikuje individualni ščitnik, ki ga nosiš predvsem ponoči oz. po potrebi tudi čez dan.
Občutljivost zob, ne glede na vzrok nastanka, se lahko zdravi z laserjem, ki deluje tako, da se prizadeto področje obseva, z namenom zapiranja zobnih kanalčkov, obenem pa stimulira nastajanje nove zobovine. Lasersko zdravljenje je popolnoma varno in neboleče, saj se zob na naraven način pozdravi v enem obisku. Ob hujši občutljivosti se terapija ponovi čez približno en teden. Ker je lasersko zdravljenje lahko precej drago, obstaja tudi možnost prekrivanja občutljivega dela zoba s tekočimi materiali v stomatologiji. To bi bilo zagotovo veliko ceneje, saj je cena primerljiva ceni plombe. Za dodatne možnosti zdravljenja je potreben podroben klinični pregled za nadaljnje načrtovanje celotne terapije glede na stanje ustne votline.
Upam, da bo opisano pomagalo pri iskanju rešitve občutljivosti zob.
Vse dobro!
dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.