Imam navadno zobno ščetko. Je res, da električne zobne ščetke bolje očistijo zobe od navadnih in da z navadno si ne moreš tako dobro očistiti kot z električno, kot v reklamah pravijo?
Katera električna je pa dovolj dobra, tista za 15€, 50€, 100€, 200€?
100€ za električno zobno ščetko se meni zdi kar drago? Je razlika med cenejšimi in dražjimi električnimi? Kako sploh izbrati električno, katero mislim?
• Ka
Karin8
Jaz sem imela nekoc elektricno in je res, da zelo dobro ocisti zobe. Sem res prav cutila kako so cisti. Ampak... Zdi se mi, da mi je unicila dlesni, kajti so se zacele umikati dol. Za to krivim le elektricno scetko. Mogoce sem jo jaz narobe uporabljala, ceprav dvomim, ampak od takrat nikoli vec elektricno. Imela sem nekje za 100e,uporabljala le mehke scetine...
• Uredništvo
Vilma Cvikl

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Nasvet vsakega zobozdravnika za ohranitev ustnega zdravja je redna in pravilna ustna higiena.
Za izvajanje dobre ustne higiene je zelo pomembna izbira kakovostne zobne ščetke. Na trgu obstaja veliko različnih vrst zobnih ščetk: trde, mehke, ultra mehke, upogljive, majhne, velike, navadne in električne, sonične, magnetne.
Vprašanje pa je, katero izbrati, katera je najboljša, da bodo zobje res dobro očiščeni?
Odgovor je na videz preprost, najboljša je tista zobna ščetka, ki jo redno in pravilno uporabljamo. Sliši se zelo enostavno,vendar, se pa pogosto pokaže, da učinkovito čiščenje zob ni tako preprosto. Marsikdo je prepričan, da si sam odlično čisti zobe. Toda obisk pri zobozdravniku ga sooči z ugotovitvijo, da temu ni tako. Znan je podatek, da si kar 80% odraslih oseb zob ne ščetka pravilno, zato je bila pred nekaj desetletji zasnovana električna zobna ščetka, ki predstavlja učinkovito pomoč pri čiščenju zob.
Na trgu so različne vrste zobnih ščetk, ki se med seboj razlikujejo po načinu delovanja. Katera je boljša? Kakšna je razlika med njimi?
Že pri navadni zobni ščetki se velikokrat zamudimo pred nabito polnimi policami. Velik dejavnik je na koncu vendarle cena, ki ima tudi pri navadnih ščetkah lahko velik razpon V primeru, da si z njo očistite vse zobe zelo natančno, tudi tiste, v zadnji vrsti, je ščetkanje zob s klasično zobno ščetko, enako učinkovito, kot ščetkanje zob z električno zobno ščetko.
Ob pestri ponudbi napredne tehnologije pa lahko posežemo tudi po ščetkah, ki več kot polovico dela opravijo namesto nas. Pomembna lastnost električne zobne ščetke je, da naredi veliko število gibov, ki jih s klasično zobno ščetko ne moremo. Posledično so zobje očiščeni bolje kot z navadno zobno ščetko. Veliko ljudi, po prvi uporabi električne zobne ščetke, presenečeno ugotovi, da so zobje bolj gladki ter se zelo težko vrne na običajno ščetko.
Električna zobna ščetka je v primerjavi z navadno učinkovitejša, ker ima veliko večje število premikov na minuto. Nekatere glave ščetk premikajo gor in dol, druge izvajajo krožne gibe. In zato je kar 20-krat učinkovitejša od navadne.
Sonična zobna ščetka za premikanje glave ščetke uporablja elektro magnete. Le-ta lahko izvede nekajkrat več gibov na minuto kot električna zobna ščetka in je zato še učinkovitejša. Ime je dobila zaradi ferkvence zvoka, ki je slišen. Višja kot je hitrost gibanja glave ščetk, večji je kontakt z zobno površino in tako je čiščenje še bolj učinkovito. Za primerjavo, navadne električne zobne ščetke dosežejo med 2000 in 10 000 premikov na minuto, medtem ko sonične med 30 000 in 40 000.
Ultrazvočne zobne ščetke, imajo vgrajen ultrazvočni element. V konici zobne ščetke je vgrajen Piezo kristal, ki z učinkom kavitacije razbije verižice bakterij že brez dotika ščetin z zobno površino. In to pomeni 192 milijonov premikov na minuto. Najnovejša tehnologija pa ponuja ultrazvočne ščetke, ki delujejo v kombinaciji s soničnimi gibi.
Če v trgovini niste prepričani, katera zobna ščetka je električna, katera sonična ali katera ultrazvočna, si preberite informacijo na embalaži, kjer je navedeno število premikov na minuto.
Kako izbrati. Nanizala sem veliko podatkov, ki so vam lahko v pomoč pri izbiri. Poceni nakup ni vedno najboljši nakup. Pomembnejša je učinkovitost in uporabnost predmeta, ki ga kupujemo.
Lep pozdrav!
Vilma Cvikl, dr.dent.med.,
specialistka pedontologije
• Op
Opis
Waw, tisocletja nazaj si ljudje zob sploh umivali nismo, zdaj je pa toliko kompliciranja glede tega. Imeti popolne zobe je prakticno nemogoce, saj jemo, pijemo, se obrabijo, se starajo tako kot mi. Saj nismo roboti.
Vseh mikroorganizmov tudi ne mores spraviti dol, saj zivijo v simbiozi z nasim telesom. V ustih, slinih, kozi, trebusni kislini, povsod.
Podjetjim se gre itak samo za denar, vsak svoj izdelek prodaja kot najboljsega, cetudi ni.
• Op
Opis1
Hejla, se strinjam da je prav da zobe redno cistimo in skrbimo za ustno higieno zaradi kariesa, ustnih bolezni, gnitja in izpadanja. Ce ne bi, bi gnili in izpadli. Ampak zobje se obrabijo in izpadejo - zato imajo nasi dedki in babice proteze, da nadomestijo naravne zobe. Mogoce v prejsnjem opisu nisem bila natancna. Moja babi si ni umivala zob niti z obicajno scetko kar je vodilo v izpad zob in je mogla iti samoplacnisko na hrvasko, ker je bilo v tujini ceneje kot pri nas, da so ji populili vse zobe in naredili protezo. Skusala sem reci, da v danasnjem svetu podjetja iscejo dobicek in jim je bolj malo mar za zdravje ljudi. Iz tega so naredili zlato jamo. Tako kot farmacija. Pri predmetu zivilske tehnologije se ucimo tudi o tem kako velike komporacije in zivilska tehnologija v vsako hrano data toliko dodatkov da je okusno, sladko in da se niti v vec desetletjih ne opazi, da nas v bistvu pocasi zastrupljajo. Zato da so ljudje nezdravi, imajo prekomerno tezo, zdravstvene tezave, hodijo k zdravniku in kopujejo tablete, da jih pojejo eno na dan iz pet razlicnih skatlic. (Ampak zdaj govorimo o zobeh)
Ce redno cistis zobe, ni nic narobe ce imas tudi obicajno scetko. Ce hoces snezno bele hollywoodske zobe za hollywoodski nasmeh pa se mora zapraviti veliko casa in denarja za beljenje. Kot dijakinja veterine se srecujemo z zobmi tudi zivali in ljubljencek za katere lastniki ne skrbijo. Mi s scetkanjem redno brusimo sklenino in imamo ravne zobe. Pri zivalih ki nimajo rednega cistenja, zobe potemnijo, dlesen krvavi, ob krajicih nastanejo spicke ki zadanejo ob dlesen in boli, ce zival ne peljes v ambulanto na ciscenje, nastane tudi gnoj. To bi se zgodilo nam, ce ne bi redno cistili. Samo nisem hotela, da se razburjamo glede elektricnih in navadnih scetk katera je boljsa, katera zobna pasta je boljsa, ker je na trgu toliko izbire, vazno da vsaj nekaj pocnes in redno. Menim da najbolje da poskusis obe in uporabljas tisto ki ti najbolj odgovarja. ????
• Uredništvo
Vilma Cvikl
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Glede navadne zobne ščetke priporočam ultra soft zobno ščetko, dobro odstrani zobne obloge, je nežna do dlesni.
Glede električne, rotacijske, sonične sem natančno opisala razliko v delovanju in posledično razliko v učinkovitosti. Nakup pa je individualna odločitev.
Lep pozdrav,
Vilma Cvikl, dr.dent.med.,
specialistka pedontologije