V družini imamo dedno da nimamo stalnih petic. Jz jih tut nimam in lih to je problem. Večini iz moje družine je blo treba nositi zobni aparat, ampak ortodontka pravi, da ga jz ne bom. Treba pa mi bo izpuliti vse moje mlečne petice, ker same ne bodo šle ven, ker ni zasnov za stalne zobe. Menda se mi bodo potem zrasle lepo šestice tja na mesto petic, na mesto šestic pa sedmice. Jutri imam puljenje prve petice, ravno tiste, ki je najbolj zasidrana noter. Bojim se, da bo ful bolelo. Veliko raje bi samo pač nosila zobni aparat pa je rešen. Sam ne, morjo komplicirat. Upam, da mi bo vsaj dal anestezijo. Poleg tega ne maram zobozdravnika, vedno je nejevoljen in slabe volje in spominja na volka. Poleg tega bom mogla prej iz šole, ravno med uro angleščine, mojim najljubšim predmetom. Med tem ko pišem tole imam občutek da bom omedlela, ker se tako bojim. vem da v bistvu samo jamram, ni treba odgovort. To pišm sam zaradi tega, ker se bom drugače razpočila.
Neka miš
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem tvojo zaskrbljenost in strah glede prihajajočega obiska pri zobozdravniku. Občutki, ki jih doživljaš, so povsem normalni, še posebej, ker se moraš soočiti s situacijo, ki je lahko nelagodna in je izven tvojega nadzora.
Dobro je vedeti, da je strah pred zobozdravnikom zelo pogost, tako med otroki, kot odraslimi. To, kar čutiš, ni nič neobičajnega ali sramotnega.
Včasih lahko že samo poznavanje postopka pomiri naše strahove. Morda bi te pomirilo, če bi s starši ali z ortodontko govorila o postopku puljenja zoba, vključno z uporabo lokalne anestezije, ki bo poskrbela, da bo poseg čim manj boleč.
Prav tako je morda dobro, da izraziš svojo zaskrbljenost zobozdravniku ali ortodontki. Morebiti bosta tako med posegom še posebej pozorna na to, kako se počutiš. Morda lahko tudi prosiš nekoga iz družine ali prijatelja, da te spremlja, če je to mogoče. Že to, da je s teboj nekdo za podporo, lahko zmanjša strah.
Preizkusiš lahko tudi tehnike globokega dihanja ali vizualizacije, ki ti bodo pomagale zmanjšati občutek tesnobe. Kot zadnje ti svetujem, da se za obisk pri zobozdravniku nagradiš. Načrtuj si nekaj prijetnega po obisku pri zobozdravniku, nekaj, kar ti bo dalo motivacijo, česar se boš lahko veselila.
Spomni se, da s tem izboljšaš zdravje svojih zob in da boš po tem posegu korak bližje lepemu nasmehu, brez bolečin ali nelagodja, ki ga lahko povzročijo mlečni zobje, ki ne izpadejo sami.
Ne pozabi, da je to, kar čutiš, povsem normalno, in da se bo s časom tvoj strah lahko zmanjšal, še posebej po tem, ko boš imela izkušnjo, ki bo morda boljša, kot pričakuješ.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije