Pozdravljeni! Upam, da mi boste lahko pomagali saj v tem trenutku ne najdem druge rešitve kot, da pišem vam in sem čisto na dnu. Problem je v moji družini in odnosih. Običajno se ne kregamo, ko se pa skregamo pa se redno in smo na robu ločitve. Včeraj sta se moja starša skregala ampak se še hvala bogu nista ločila in upam, da se tudi ne bota. Ata je danes zelo slabe volje sploh se ne pogovarja in že ves dan nič ne je in je bled v obraz zelo me skrbi, saj noče jesti in trmari. Skrbi me, da bo umrl saj se mi bo potem življenje čisto spremenilo. Sploh se ne pogovarja z nama z mamo in sem čisto obupana. Čisto sem na dnu in v skrbeh. Skrbi me, da bodo to v šoli jutri opazili saj slabe volje ne morem skriti. Velikokrat so že opazili, da sem žalotna in nimam volje do življenja. Ne najdem več smisla nikjer in samo skrbi me. Vedno v meni odmeva ta KAJ PA ČE se to in to zgodi.
Mi lahko prosim pomagate, ker sem čisto na robu depresije.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da si na dnu zaradi odnosov v družini. Predvčerajšnjim sta se oče in mama sprla in vedno, ko pride do te točke, te skrbi, da bi se ločila. Skrbi te tudi za očeta, saj je zelo slabe volje in zadržan. Ne želi komunicirati, niti s tabo, niti z mamo. Strah te je, da bi umrl, saj bi se ti tako življenje spremenilo za vedno. Verjamem, da se ob vsem tem počutiš žalostno, nemočno, obupano, izčrpano in zaskrbljeno. Povsem razumljivo je, da so to opazili že v šoli, saj se soočaš s stisko, ki te je prizadela.
Glede na to, da nimaš veliko vpliva na razplet situacije doma, ti predlagam, da pri sebi razmisliš o načinih, da se razbremeniš. Verjamem, da si bolj kot karkoli želiš, da bi našla način, kako vzpostaviti dobre odnose med staršema. Vendar naj izpostavim, da je to pravzaprav njuna naloga. Starša sta dolžna, da razrešita spore in njuna odgovornost je tudi ta, da bi morala nesoglasja reševati na način, ki bi v najmanjši meri vplival nate. Ker na žalost temu ni tako, si izpostavljena stresni situaciji, ki pomembno vpliva na tvoje počutje in delovanje. In tukaj lahko nastopiš ti. Čeprav je težko, si lahko ti tista, ki se spoprimeš s svojim razmišljanjem in odzivanjem v tako stresnih situacijah. Seveda ti skozi ta proces ni potrebno iti sami, zato te spodbujam, da si poiščeš podporo. Lahko se obrneš na šolsko svetovalno službo, ki ti lahko predstavlja varno okolje za deljenje svojega doživljanja. Svetovalna delavka se lahko vključi tudi na način, da na pogovor povabi starša in jima skuša razložiti, kako vso dogajanje doma pomembno vpliva na tvoje delovanje v šoli in na sploh. Ti pa boš imela priložnost, da se v pogovoru razbremeniš in hkrati tudi razmišljaš o načinih spoprijemanja s stresnimi situacijami doma.
Svoj čas doma lahko skušaš čim bolj organizirati, kar ti bi lahko pomagalo pri tem, da ne razmišljaš ves čas o vseh možnih izidih. Verjetno si že sama opazila, da te razmišljanje o tem, kaj vse se lahko zgodi, samo še dodatno potre in privede do tega, da v še večji meri razmišljaš o vseh možnih negativnih izidih. Tako se hitro znajdeš v zaprtem krogu, polnem skrbi in negativnih misli. Na razplet dogajanj med staršema boš težko vplivala. Lahko pa vplivaš na svoje doživljanje in odzivanje v situacijah, ko ti bo zaradi odnosov doma hudo. Če pride do prepira, se skušaj distancirati. Lahko si predvajaš svojo najljubšo glasbo, lahko greš na kakšen sprehod ali tek, pokličeš svojo najboljšo prijateljico ali koga drugega, ki mu zaupaš. V kolikor ti je lažje lahko svoje misli ter občutke zapišeš v dnevnik ali na list papirja. Vsekakor pa ti predlagam, da se obrneš na nekoga, ki te bo v teh trenutkih podpiral in skušal razumeti.
Želim ti vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije