Pisem vam ker nevem vec kaj storiti, tako me je strah, groza me je ko pomislim kaj sem delala pred dvema letoma. Pred dvema letoma sem prek spletnih klepetalnic in spletne kamere z neznanci si jo rajcalaa. Bili so neznanci iz celega svetaa. Strah me je da so me posneli in da bi videi prisli v javnoost... Tako me jee straaah. Nevem ali se naj ubiijem!! Je veliko moznosti da to pridee v javnost? Od tega sta ze 2 leti? Pri enem neznancu sem pokazala tudi svoj obraaz:( tako me skrbii.. Nemorem se pomirit. Res sem bila neumna da sem to pocela. Vem da je to narobe, ampak zdaj je kar je prosim cim hitreje odgovoritee ker se mi bo zmesaloo:((
Ula (13 let)
• Ny
Nyancat
Živijo!
Predstavljam si, da te je groza ob tej misli, ampak nikar se ne krivi prehudo, saj si bila takrat stara šele rosnih 11 let in pri tej starosti niti pred zakonom še nisi bila odgovorna za svoje ravnanje. Torej, krivi so le pokvarjenci, ki so se pogovarjali s tabo, ne pa ti! Kar pa se moralne odgovornosti tiče, telo je tvoje, življenje je tvoje in nihče te nima pravice obsojati. Dobro je, da si s tem prenehala, saj si še otrok in bi lahko tako početje bilo tudi nevarno. Sedaj je res kar je, je, ampak dobra novica je, da se po navadi otroci precej spremenijo ko odraščajo, zato te tako ali tako ne bi nobeden več prepoznal. V prihodnje pa raje ne počni tega tudi ko boš polnoletna, zaradi varnosti kot tudi zaradi možnosti, da bi te lahko kdo prepoznal
• Uredništvo
Tilen Domninko

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Ula,
iz napisanih besed te lahko pomirim, da je tvoj strah v veliki meri prevelik oz. pretiran. Nič od tega ne bo zgodilo.
Svetoval bi ti, da ukineš račune v spletnih klepetalnicah, ki si jih uporabljala ter da v prihodnje nikjer več ne uporabljaš istega vzdevka, uporabniških imen ter ostalih informacij, kot si jih uporabljala v teh spletnih klepetalnicah Da pa narediš korak več k mirnemu spancu, pa se 1x ali 2x na mesec "poguglaj". Vtipkaj svoje ime in priimek, lahko tudi tvoje vzdevke, ki si jih uporabljala v spletnih klepetalnicah v iskalnike (Google, Bing, Yahoo ipd...) in na ta način vidiš, kaj internet "hrani o tebi". Sicer obstaja zelo majhna verjetnost, da bi se informacije iz teh klepetalnic morda v prihodnje izkoristile za nečedne namene, vendar osebno menim, da je ta verjetnost zelo zelo majhna oz. nična.
Vsekakor pa moram na koncu dodati to, kar si po vsej verjetnosti že 1000x slišala - "saj smo te opozorili" - ne ozaveščamo mladih zato, ker nimamo kaj drugega početi, temveč zato ker se moramo z vso resnostjo zavedati, da digitalni svet (računalniki, pametni telefoni...) ni tako "nedolžen", kot na prvi pogled zgleda. Na spletu namreč veljajo določena pravila (zaščita zasebnosti, ne objavljamo neprimernih slik, ipd...), ki niso sama sebi namen, temveč so zato, da nas obvarujejo pred tovrstnimi neprijetnostmi.
Torej Ula, le miren spanec v prihodnje, nič se ti ne bo zgodilo.
Lep pozdrav,
Tilen Domninko,
Zavod Varni internet