Dober večer,stara sm 15 let skoraj 16. Nevem kako naj zaceti..... V zadnjih dveh letih se full dosti stvari dogaja in so me ta dogajanja zelo spremenila kot osebo in to na slabse. Vsako leto, ze stiri leta spreminjam ali razred ali solo ali drzavo ali stanovanje in mi to gre zelo na zivce. Ko sem prisla v slovenijo so mi dosti krat povedali da se vcasih res otroski obnasam, zdaj pa mi recejo da sem prevec resna. Sevedno ko pogledam neverjamem kako dva leta lahko spremenijo osebo do korena. Nic me vec ne zanima nimam interesa do nicesa. Stvari ki sem jih prej zelo rada pocela me zdaj ne zanimajo vec neda mi se nic pocet. Zjutraj se zbudim oblecem to kaj najdem na stolu in se uredimin grem v solo. Tam sedim kot da me ni, ucitelji se derejo da ne poslusam pri uri. Cel cajt sem utrujena rudi ko spim. Po soli zbezim v park ali nekje drugje da sem lahk sama nekaj casa in pol grem doma. Doma sem v sobi starse niti ni vec briga za mene. Enostavno jih vec ni briga kaj se dogaja z mano,recejo mi kaj rabim naredit in to je vse. Moji prijatelji misliko da imam obsesijo z igricami ampak jih ne spilam ker ih mam rada ampak zato da cim prej porabim do zveceri in da lahko grem spati. V zadnjih pol leta mam obcutek da me nihce ne razume od mladosnikov ki so enako stari kot jaz. Ne mislim da sem nekaj boljsa od njih ali pakarkoli takega (nocem da se razume narobe) ampak imam obcutek kot da me enostavno ne razumejo. Ko jih poslusam kako se kregajo okoli nepomembnih stvari. En iz mojega razreda se je jokal ker mu ata noce vzet neki novi racunalnik. Ene se kregajo okoli makeupa,fanti okoli igric... ko jih v soli poslusale nikje ne najdem kot da sem odvec. Prej sem imela zelo rada zivali zdaj pa ne,grem mimo kor da jih ni vcasih me tudi zacnejo zivcirat. Dosti krat slisim od ljudjeh da sem najvecja napaka in sem to zacela tudi sama misliti. Zdaj je tui pritisk zaradi srednje sole in vpisov.
Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega sporočila sem razbrala, da ti je trenutno resnično težko. Verjamem, da so selitve in spremembe od tebe zahtevale veliko prilagajanja in razumljivo je, da te je to utrudilo. Opisuješ, da težko najdeš voljo, da bi kaj počela, da te stvari ne veselijo več tako kot prej in da s strani drugih ljudi, tako staršev kot vrstnikov, nisi razumljena. Poleg tega pa nate pritiska še bližajoči se vstop v srednjo šolo. Stvari, ki te obremenjujejo, nikakor niso lahke in veseli me, da si se obrnila na našo svetovalnico. Včasih je dovolj že, da o svoji stiski spregovorimo.
Najprej bi ti rada povedala, da nikakor nisi napaka – tega ti ne bi smel nihče reči, sploh pa ne misli tega tudi sama. Pišeš, da ti primanjkuje interesa za dejavnosti, zato poskušaš čas zapolniti z igranjem igric. Predlagala bi ti, da igranje igric uporabiš kot nagrado za določene stvari, ki jih žal moraš početi, npr. učenje, hišna opravila, ali pa za to, da se spraviš v pogon, npr. si jih privoščiš po krajšem sprehodu. Pomembno je, da se ne vdaš pomanjkanju energije. Vem, da je lahko to težko. Zato začni z majhnimi koraki in sčasoma povečuj število aktivnosti popoldne. Napisala si, da tvoji prijatelji mislijo, da imaš obsesijo z igricami. Vesela sem, da imaš prijatelje. Si komu od njih že poskusila zaupati svojo stisko? Pišeš, da te ne razumejo, a vseeno bi te spodbudila, da poskušaš najti oporo pri nekom v svoji bližini. Verjamem, da je neprijetno poslušati, da vrstnike skrbi glede stvari, ki niso tako hude. To ne pomeni nujno, da tvoje stiske ne bi razumeli, gre za to, da verjetno niso občutili takšnih stvari, kot si jih ti.
Pišeš tudi o pritiskih zaradi srednje šole in da pri pouku težko ostaneš zbrana. Kakšne imaš cilje? Ali si že razmišljala o tem, kaj želiš postati oz. kam se želiš vpisati? Predlagam, da vseeno vložiš nekaj energije in si zastaviš cilje glede srednje šole. Preveri, ali je tam omejitev vpisa in če je, razmisli, ali lahko to dosežeš in kje se še lahko potrudiš. Tudi pri spremljanju pouka lahko postopoma povečuješ svojo aktivnost. Začneš lahko z zbranim sledenjem pri predmetih, ki jih imaš raje in ti bolje ležijo, nato pa postopoma to razširiš na ostale predmete.
Če pa se slabo počutiš že dlje časa in nikakor ne vidiš izhoda ali rešitve, kako svoje počutje izboljšati, je čas, da poiščeš pomoč. Zaupaš se lahko šolski svetovalni delavki, ki te bo usmerila naprej. Zdi se mi dobro, če se obrneš na strokovnjaka, ki ti lahko nudi oporo in te usmerja skozi daljše časovno obdobje. Nekaj informacij najdeš tudi na našem portalu: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/ , če mi zaupaš, iz okolice katerega kraja si, pa ti lahko pomagam pomoč najti še bolj natančno.
Upam, da ti je moj odgovor pomagal.
Lepo te pozdravljam.
Jasna Verčko, mag. psihologije