Zdravo, imam velik problem in ne vem komu se naj zaupam ne upam povedati staršem saj me skrbi kako bodo gledali name. Povedala sem dvema najboljšima prijateljicami, ki sta mi v oporo in sta rekli da ni nič narobe ampak jaz se počutim tako čudno uglavnem zaljubila sem se v punco ubistvu imam girl chrush ker za znano osebnost(pevko) zato je vse nekako drugače tudi jaz pojem in si želim študirati glasbo ter nekoč od glasbe in nastopanja živeti to so moje sanje in zato sem to osebo najprej gledala kot nek vzor všeč mi je bil njen glas itd. Predkratkim pa je to prešlo v neke vrste zaljubljenost postala mi je izredno privlačna, nekajkrat sem se z njo pogovarjala in to je blo res noro, zdaj pa se ubistvu počutim grozno kaj to sploh pomeni, to se mi še ni nikoli zgodilo in skrbi me da bi se ponavljajo kaj bi rekli ljudje, kaj bi rekli moji starši, zakaj se mi to dogaja ali sem čudna? Počutim se obupno in res prosim za nasvet kaj naj storim, da se bom vsaj malo bolje počutila zdaj imam občutek da nikamor ne spadam ko sem pred prijatelji rekla da je lepa so mi nazaj rekli lejzba in zdaj skos razmišljam o tem kaj če imajo prav?!
Najlepša hvala za pomoč!
po
pomočnica
Zdravo!
V mladostništvu je povsem običajno, da ugotavljamo, kdo nam je všeč.
Povsem razumljivo je, da te zanima nekdo, ki ti predstavlja vzor in počne stvari, ki bi jih rada počela tudi ti. Dejstvo je, da se je v znane osebe lahko zagledati, ker velikokrat o njih vemo samo dobre stvari.
Razumljivo je, da te skrbi, kaj si bodo mislili drugi, če ugotoviš, da si istospolno usmerjena. Dejstvo je, da to, da ti je všeč ta pevka ne pomeni nujno, da te bodo od sedaj naprej privlačile samo punce. Seveda pa tudi s tem ne bi bilo nič narobe. Sama bi ti predlagala, da se za zdaj ne osredotočaš preveč na neke oznake in tudi ne hitiš s tem, da bi o tej svoji izkušnji govorila s starši, če te skrbi, kako bodo reagirali. Sama sem sem pred časom zelo obremenjevala s svojo spolno usmerjenostjo in z razmišljanjem o oznakah, s katerimi bi jo poimenovala, nato pa sem se preprosto odločila, da bom o tem nehala toliko razmišljati in si bom preprosto dovolila, da mi je všeč kdorkoli mi je pač všeč.
Uredništvo
Kiara Marinič

Odgovor svetovalke:
Živjo,
hvala, da si delila svoje občutke z nami. Veliko mladih čuti nekaj podobnega, ampak si ne upajo tega povedati na glas. Ti pa si že našla dve prijateljici, ki te podpirata, in zdaj si to delila še tukaj. To pove, da si iskrena do sebe in ti je pomembno razumeti svoja čustva.
To, kar opisuješ (“girl crush” na znano osebo) je nekaj čisto normalnega. Veliko ljudi (punce in fantje) se kdaj zalotijo, da jih kakšna pevka, igralka ali druga znana oseba zelo pritegne, zaradi njenega videza, talenta, energije. Pogosto gre bolj za občudovanje, mešano z navdušenjem, ker si jo vzameš za vzor in si želiš biti kdaj malo kot ona. Včasih so občutki zelo močni in se zdi kot prava zaljubljenost, kar pa ne pomeni, da si “čudna” ali da moraš zdaj nujno nase nalepiti neko oznako.
Vprašanja kot “kaj če sem lezbijka?” pridejo, ker si slišala komentar od drugih. Ampak pomembno je, da ti ni treba zdaj takoj vedeti, kdo si in kaj si. Tvoja čustva se še oblikujejo. Pri veliko mladih se zgodi, da imajo v nekem obdobju močne simpatije do ljudi istega spola. Včasih zato, ker jih res privlačijo, včasih pa, ker gre za občudovanje, povezanost ali željo biti podobna nekomu, ki te navdihuje. In tudi, če bi nekoč ugotovila, da te privlačijo punce, s tem ni nič narobe.
Tvoje misli so zdaj zelo mešane in polne skrbi, ker te skrbi, kaj bodo rekli drugi. Ampak to, kar čutiš zdaj, ne pomeni, da si “drugačna” ali “čudna”. Morda ti bo pomagalo, da si rečeš: “Za zdaj ni treba, da imam vse odgovore. Dovolj je, da sprejmem, da imam občutke in da je to v redu.” Dovoljeno ti je, da občuduješ pevko, da jo imaš za vzor in da ti je lepa.
Če čutiš, da bi ti bilo lažje, lahko o tem še naprej govoriš s tistima prijateljicama, ki ti stojita ob strani. Če te bo zelo skrbelo, kako bi to vzeli starši, jim ni treba povedati, dokler ne čutiš, da bi to zmogli sprejeti ali da si tega res želiš.
Tukaj sem, če boš želela še pisati.
Lep pozdrav,
Kiara Marinič, dipl. psihologinja (un)