Hej ni mi jasno zakaj zadnje case dobim tar naenkrat ful mocno zeljo da bi bruhala tudi ko ne delam nic posebnega, kadarkoli v dnevu lahko pride. In potem edini nacin da lahko grem bruhat je da prej nekaj jem. In sem ful zmedena ker kaki psihopat ma zeljo bruhat, to je najbolj cudna stvar ki sem jo kdaj slisala in rekla ampak res. In po tem ko bruham se pocutim tak on top of the world ce ma ti smisel kar me se bolj zmede ker to je res najbolj cudna stvar na svetu. In nimam pojma kaj se mi dogaja kdo dobi tako zeljo. In polek tega isto dobim ob random casih zeljo za bi se jokala haha ampak mi dejansko sploh ne gre na jok, nic ne gledam zalostnega, nic se ni zgodilo, ampak razmisljam na to da bi se rada v tistem trenutku zjokala ceprav mi fizicno dobesedno niti malo ne gre jok in spet kaki debil komu sploh pride taka misel na pamet. se bolj cudno pa je in glede tega me je najbolj sram ampak zadnje case veckrat razmisljam al pa si predstavljam al kak se temu rece, da se pred nekom jocem pac da bi me nekdo vido in kaj bi si mislil itd kar je res sramotno. Mate mogoce kako idejo kaj bi se mi lahko dogajalo ker je vse skupaj zelo zmedajoce in me je sram da sploh razmisljam o tem in da cutim to
sa
samnekdo
Ojla,
Si zadnje čase mogoče malo več pod stresom kot po navadi? Če so se ti v šoli nabrale zadnje ocene, ali pa če imaš morda kakšno drugo stisko, je to znak, da si čustveno preobramenjena.
Ko ne pustiš čustvom, da pridejo na plan, jih tvoje telo želi predelati na drugačen način. Nekateri bruhajo, drugi dobijo psihosomatska obolenja (npr. bolečine v trebuhu), nekateri nočne more ipd.
Jaz bi ti predlagala, da poskusiš naslednič, ko boš čutila potrebo po joku, samo pustiš, da telo naredi svoje. Ne poslušaj glave, poslušaj telo. Pusti, da telo da ven iz sebe.
Upam, da se boš počutila bolje <3
Lp,
Samnekdo
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
v svojem zapisu opisuješ svoje doživljanje potrebe po bruhanju in joku brez nekega otipljivega razloga. Predstavljam si, da ti je s temi občutki precej težko shajati.
Včasih se kakšne psihološke vsebine prenesejo v telesne občutke oz. doživljanja/bolezni - temu se reče psihosomatika. Se ti je v tistem času, odkar se ti to pojavlja, zgodilo kaj stresnega, negativnega, kaj kar te zelo obremenjuje? Običajno so povod za takšno počutje kakšni zelo stresni dogodki. Nikakor pa si ne dajaj nazivov, kot so “psihopat”, ker je tudi potreba po bruhanju v človeški naravi in zato nisi kakorkoli “čudna” ali “nora” ali kaj podobnega. Samo zato, ker nek pojav ni pogost, ne pomeni, da je nenormalen.
Po drugi strani je lahko razlog za tvoje počutje čisto telesni in ni povezan s tvojo preobremenitvijo. V primeru, da se ti bo to dogajalo več kot nekaj tednov, predlagam, da obiščeš osebnega zdravnika za splošen pregled. Če bi želela ta občutek po bruhanju pomiriti, predlagam, da v teh trenutkih spiješ malo vode ali začneš žvečiti mentolov žvečilni gumi - to običajno pomaga pri tem, ko nas sili na bruhanje, da umiri refleks.
Sicer pa si rekla, da te poleg bruhanja sili tudi na jok… Napetost v telesu pogosto lahko sprostimo skozi jok, tako da te v resnici spodbujam, da pustiš solzam prosto pot, ko začutiš potrebo po joku. Če se seveda lahko umakneš nekam na samo, oziroma v nek prostor, kjer se počutiš varno. Na joku in solzah ni nič sramotnega. Čisto iz fiziološkega vidika, je jok način našega telesa, kako sporoča, da je v stiski in da potrebuje neko sprostitev - jok je ta sprostitev.
Če imaš še kakšen pomislek, oziroma bi potrebovala poslati še kak zapis, sem tukaj zate.
Sara Holjević, mag. psihologije