Živjo,
zanima me, če se lahko obrnem na vas. Pred 4 leti sem končala srednjo zdravstveno šolo. Vmes sem že dvakrat izkoristila študentski status, pač za napačen študij sem se odločila in je pretežko in edino kar mi je preostalo da sem si poiskala službo. Naredila sem pripravništvo za srednjo sestro in zdaj imam redno službo. Ugotovila sem da bi rada študirala zdrav. nego in bi se vpisala ob delu, drugače ne gre, ker potrebujem sluzbo. Delam sicer dop, pop, cel dan in ponoči, tudi vikende in praznike. Sploh ne vem kako bi lahko to kombinirala. Kdaj bi se sploh učila? Imam tako nizko samozavest glede tega ali bi mi sploh uspelo, šolnina pa je zelo draga okoli 4000 evrov na leto
Ne verjamem da bi mi se v službi prilagajali, šefica mi je sicer rekla da se moram zmeniti s sodelavci če bom potrebovala menjavo. Vem da bi veliko zamujala v službo in morala tudi imeti predčasen odhod na študijske obveznosti...
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo.
V svojem sporočilu nam pišeš o želji po izrednem študiju in izzivih, s katerimi se ob tem srečuješ. Predstavljam si, da ti je v situaciji, ki jo opisuješ, zelo težko.
Najprej bi ti rada čestitala za pridobitev redne zaposlitve. Marsikdo ima s tem precejšnje težave. Praviš, da si menjala nekaj različnih programov študija in ti noben ni ustrezal - s tem ni nič narobe. Včasih ugotovimo, da nam nek program, smer, delo, ne ustreza, zato so nam dane možnosti preusmeritve. Žal mi je, da ti nobena naslednja smer ni ustrezala. Kljub temu si rekla, da si zdaj želiš študirati zdravstveno nego, kar bi te veselilo. Imaš resne namere in že konkretno načrtuješ.
Glede usklajevanja redne zaposlitve in izrednih študijskih obveznosti - čar izrednih študijev prav ta, da so profesorji in kolegi praviloma zelo prilagodljivi. Študentje, ki se vpisujejo na izredne študije, imajo običajno za vpis iste/podobne razloge kot ti. Profesorji zato tudi razumejo, da imaš poleg študija še druge obveznosti, ki ti v bistvu sploh omogočajo prisotnost na študiju, zato so dosti bolj prilagodljivi, kot profesorji na rednih študijskih smereh. Res je, da moraš obvezno opraviti določene študijske obveznosti in imeti določen odstotek prisotnosti. Če ti kadarkoli ne bi uspelo ujeti kakšne obveznosti, pa se lahko s profesorji dogovoriš, da zamujeno opraviš na kak drug način - v obliki seminarskega prispevka, pisnega razmisleka, ali kaj podobnega. Če obrazložiš situacijo, zakaj si kaj zamudila, in prosiš za nadomestek, ti bodo profesorji naklonjeni, saj bodo videli, da si zavzeta za to, da tudi naknadno opraviš vse svoje obveznosti.
Glede tvojih skrbi, da ne bi zmogla - v praksi že opravljaš to, kar bi dodatno študirala, zato menim, da imaš s tem veliko prednost, saj imaš veliko izkušenj. Svoje izkušnje bi zdaj le teoretično obogatila. Verjamem, da ti bo uspelo.
Kar pa gre glede menjav v službi pa predlagam, da vprašaš še sodelavke_ce. Si si s kom blizu ali se dobro razumeš? Stopi do njih in jim razloži svoj načrt in da bi potrebovala nekoliko prilagodljivosti - če bi bili kdaj pa kdaj pripravljeni počakati nekaj minut dlje v službi, ali si na kak študijsko pomemben dan s teboj menjati izmeno.
Glede na tvojo pripravljenost, zavzetost in obstoječe izkušnje verjamem, da ti bo uspelo doseči vse cilje, ki si si jih in ki si jih boš zastavila. Seveda ti ob tem z veseljem stojim ob strani, zato bi bila vesela, če mi javiš, kako se bo vse razpletlo, ali če boš potrebovala še kakšno pomoč.
Želim ti vse dobro. 'Maš to!
Sara Holjević, dipl. psih. (un)
Zm
Zmedena
Najlepša hvala, ker ste si vzel čas za mojo dilemo.
Problem je, da bi hodila študirat v Lj, kjer je za izredne razpisano samo 3 vpisnih mest in vse študijske obveznosti se opravljajo skupaj z rednimi. Ko sem se pozanimala kako je če bi zamujala so mi odgovorili, da lahko 15 minut več pa ne. V prvem letniku moram opraviti čez 400 ur klinične prakse. Praktično bi morala delati kot dve službi hkrati. Obvezna prisotnost je 100%. Samo na nekaterih predavanjih si lahko kao 30% odsoten. In so mi odsvetovali da prihajam na praktične obveznosti ko sem direktno iz službe, predvsem iz nočne izmene. Torej to pomeni, da se mi pač ne bodo prilagajali.
Če bi rabila menjavo v službi je to odvisno če bi ustrezalo sodelavkam/cem. Šefa sem vprašala, kaj pa če bo bolniška a bom lahko šla na predavanja ker nas je v kolektivu malo in večkrat moram nadomeščati koga, pa se mi je smejal da tudi že prej nas je bilo malo pa so vsi dokončali študij.
Imela sem že težave da sploh nisem mogla opraviti študijskih obveznosti na prejšnjem študiju ravno zaradi službe. Stalno sem bila v pomanjkanju koncentracije in spanca, težko sem se učila.
Si že nekaj časa tudi iščem stanovanje, pa mi nič ne ustreza sploh glede cene, povsod je tako drago. Hja sodelavke so očitno vse uspešne, imajo boljše plače, ena mi je celo svetovala da naj raje da 50 m2 kupim za 200000evrov kot pa manjše za 170000.
Pač očitno najdem razlog za vse da mi ne bo uspelo pri čemerkoli. Iskreno lahko povem da sem se probala anatomijo učiti iz visokošolske knjige, sploh s tako počasno in majhno količino sposobnosti pomnjenja nisem daleč prišla tudi v preteklosti kljub naporom.
Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Vidim, da si obremenjena na različnih področjih življenja. Razumem, da ti je težko, sploh ker nisi dobila pretirano spodbudnih odzivov iz okolice.
Žal mi je, da si se znašla v takšnih okoliščinah, saj imaš željo po kariernem in osebnostnem razvoju, ki je vsekakor dosegljiva, seveda z nekoliko prilagajanja. Takšnega prilagajanja, ki bi ga potrebovala trenutno ti, pa ga ljudje okrog tebe niso pripravljeni.
Glede na tvoje zapise predvidevam, da nisi več mladostnica, komur je naša spletna svetovalnica namenjena, prav tako pa imaš do neke mere že zgrajeno delovno kariero. Zato predlagam in te spodbujam, da se za pomoč in posvet obrneš na tebi najbližje Karierno središče Zavoda za zaposlovanje Slovenije, kjer ponujajo brezplačne storitve in svetovanje v zvezi s kariernim razvojem in nadaljnjim izobraževanjem, prav tako pa pogosto organizirajo brezplačne delavnice, s pomočjo katerih se lahko uriš v raznih poklicnih in učnih spretnostih. V kariernem središču so zaposleni strokovnjaki, ki so na področjih, o katerih govoriš, nekoliko bolj podučeni, kot sem jaz, zato ti bodo lahko tudi bolj konkretno svetovali.
Z veseljem pa bi od tebe slišala čez nekaj časa, saj me zanima, kako se bo odvilo tvoje poklicno in izobraževalno popotovanje. Želim ti obilo sreče in verjamem, da zmoreš doseči cilje, ki si si jih zastavila.
Bodi dobro!
Sara Holjević, dipl. psih. (un)