Pozdravljeni,
pišem, ker vidim, da sem naredil precej napredka na "rojevanju" svojega pristnega jaza, ki je v meni zakopan od otroških let. Po prešolanju v petem razredu osnovne šole se je namreč začela nekakšna cepitev na dva jaza oziroma na prizadeti, negotov, ranjen, krhek jaz in napihnjen, vsemogočen obraz, ki je perfekten z vseh vidikov in boljši od večine ostalih. Ta pozicija se je dolga leta ohrajala, če se začnem poglabljati pa ugotovim, da imam zlomljen self, ki ga nezavedno prikrivam z mogočno sliko o sebi, ta namreč prikriva self, ki ga sovražim. Pri tem je seveda težko vsem v družini, saj ta obrambni mehanizem včasih popusti in takrat se prikaže polomljen jaz, ki je poln sovraštva in jeze. Občasno se zdi, kot bi ti zastekal sistem in samo čutiš tisto frustracijo, ko nisi bil uslisan in so s teboj ravnali premalo občutljivo in celo grobo. Ta destruktivna sila mi potem uniči vsak poskus da vzpostavim trajnejsi odnos ker se na napake drugih odzivam agresivno. Na terapevtskih obravnavah sem ugotovil tudi, da je bila mama v izkazovanju ljubezni do mene pogosto groba in ni imela pravega posluha za mojo potrebo po nežnosti (hecno, ampak bila je nasilna v poljubljanju - tukaj je vir moje jeze, saj sem bil pri tem nemočen in se nisem mogel upreti njenim izbruhom poljubljanja). Se spomnim da se je ob upiranju odzvala pasivno-agresivno (zaprla me je v sobo češ da sem tečnoba). Zdaj ko sem odrasel se poskusim o tem z njo pogovoriti ampak ni sposobna razumet da je delala narobe in da sem prizadet ampak privzame hladen izraz (obnaša se ravno nasprotno kot se je hotela prej - niti objame ne). Težko mi je, ker je to moja mama in je tako nerazumna svinja da ne odneha z agresivnostjo. Sem jo slišal pripovedovati , da jo je oče v otrostvu večkrat hudo pretepel (pred njim se je skrivala, ko je bila moje starosti ga je iz jeze celo napadla z nožem). Pač ne vem zakaj moram imet tako noro mamo sploh pa me njeno obnasanje čudi ker je psihologinja po izobrazbi in ima praksa dela z otroki iz os. Sam imam težave z intimo in tudi zato nisem sposoben partnerstva s punco čeprav si tega zelo želim (punce nisem nikoli imel in niti ne kaže dobro da mi to kmalu uspe). Pišem torej da delim svojo stisko in pozdravim zlomljen self, da bom zmožen trajnih odnosov in mi ne bo treba jesti antidepresivov (prej sem začel prekomerno piti) čeprav so boljša izbira kot alkohol ali droge:)
Lep pozdrav
Uredništvo
Julija Pelc

Odgovor svetovalke:
Zgodnje življenjske izkušnje nas sooblikujejo in vplivajo, kako se prilagodimo na situacije danes. Kreativne prilagoditve (nekateri jim rečejo tudi obrambe) nam lahko pomagajo bolj ali manj dobro živeti, celo preživeti neko obdobje. Prilagoditve lahko vodijo k napredku, o katerem tudi sam pišeš. Z delom na sebi in (samo)reflektiranjem, ki ju opazim v zapisu, ustvarjaš zase drugačno realnost. Praviš, da si želiš nazaj »pristnega jaza, ki je v tebi zakopan od otroških let«. Koliko časa je že pod tistim, kar ga je zakopalo? Vtis imam, da kljub času, ki se meri v letih, ponovno z njim vzpostavljaš stik. Predvidevam, da zakopano v sebi čutiš ali vsaj že slutiš: rojevanje lahko porodi nekaj novega. Kakšen želiš, da je tvoj novi »pristen jaz«? Kakšen želiš (p)ostati? Kaj starega naj vključuje? Kaj želiš opustiti, spremeniti? Kaj bo lepilo »zlomljenemu selfu«? Kaj sploh je zate self? Je fiksen in s tem lomljiv, ali vendarle gibljiv, gibko upogljiv in spremenljiv in prilagodljiv? V čem?
Pravijo, bo(š) to, kar boš izbiral: poudarek na - vedno znova, ko se odločamo. A včasih se zdi, da izbire (še) ni, da ujeti v primežu sil in sle še ne (z)moremo od sebe k sebi. In od sebe k osebi. K svobodi in/ali osvoboditvi? V sproščenost in vzajemnost odnosa.
Pogumno, da si se lotil tako poglobljeno procesa samospoznavanja in izgradnje jaza, ki bo po tvoji meri. Ustvarjaš: v prostoru in odnosu prostor pristnosti. Kaj zate pomeni biti pristen? Ob preteklosti in odnosih in dejanjih kot jih opisuješ, pomislim, da mora biti naporno doživljati omenjene vidike sebe v vsej veličini in/ali rušilni usedlini, se soočati z razočaranji in (samo)kritiko... tisto, ki doni od znotraj in drugo, ki odmeva od zunaj. A v obeh tvojih »svetovih« je tudi kaj, kar pomaga, da tvoja volja ne omaga. Da z zrenjem v zapise preteklosti pišeš drugačne (svoje) zgodbe sedanjosti in upam, tudi prihodnoti. Bodi po tvoji meri, odmeri se zameri. Naj ti pogovori s tebi pomembnimi in dejanja, ki jih izbiraš, pomagajo k preseganju izkušnje preteklega.
Vem, potreben je čas. In pogum za 'tveganje', ki se kasneje izkaže kot dobrodošla zmaga. Oboje ti ni tuje. SREČNO.
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka