Pozdravljeni,
imam kar nekaj vprašanj, vendar vsi nakako pridejo do skupnega problema poskusa samomora in samopoškodovanja. V tem letu se namreč dogaja vse po vrsti, moji strahovi, ki so me skrbeli že več let, se pa približujejo.
Na kratko povedano me je strah celega življenja. Sem zelo zaprta oseba, nimam veliko prijateljev in sem zelo ankciozna. Strah me je kako bom sploh dobila službo, problem je ,da sem se odločila za šolo oblikovanja, ki me več ne veseli, čeprav zelo rada ustvarjam. In ker sem letos padla zadnji letnik in to skrivam pred starši je še večji strah. Moja ideja je, da rečem, da imam absorvetsko leto in ker ne bom dobila štipendije, zato delam kot študent celo leto. Vseeno me pa skrbi za v prihodnje kako bom dobila službo in se preselila. Nimam niti partnerja, zato nimam nikogar na katerega bi se obrnila. Tudi doma se mi zdi, da se počutim v napoto, ker sem že dovolj stara, da bi lahko živela zase.
Veliko več skrbi še imam, ampak je to to kar me trenutno najbolj skrbi. Zdi se mi tudi, da se je zaradi moje introvertnosti poslabšala moja komunikacija, volja, zelo se mi je poslabšal tudi spomin, verjetno zaradi stresa.
Vesela bom kakeršnega koli odgovora in nasveta, ki ga bom prejela in nanj strpno počakala, hvala :)
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
To, da staršem nisi povedla za padec letnika je seveda tvoja odločitev, ampak te bo lahko čedalje bolj bremenila. Kaj pa je najhujšega kar se lahko zgodi, če bi povedala po resnici?
Je kakšna druga šola kamor bi se lahko prepisala? Kje se vidiš kar se tiče poklica?
Ni dobro, da stvari držiš v sebi, saj to večinoma vodi k višanju tesnobe in tudi k škodljivim načinom regulacije neprijetnih čustev. Imaš koga s katerim lahko predebatiraš svoje stiske in strahove?
Če se z intenzivnimi strahovi ukvarjaš že dolgo časa, bi bilo dobro, da za to poveš svoji osebni zdravnici, ki te lahko usmeri po psihološko pomoč. Si kdaj že obiskovala psihologa? V psihološki obravnavi lahko raziščeš svoje stiske in najdeš strategije, ki ti bodo naprej v življenju v pomoč.
Ne vem točno koliko si stara, ampak okrog polnoletnosti v današnjem svetu velika večina staršev in tudi družba na splošno ne pričakuje, da bi morala živeti sama. Saj je to kar velik zalogaj, sploh finančni. Od kje ti občutki, da si v napoto?
Vabljena tudi k branju našega priročnika "Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?" kjer so zapisane zelo uporabne strategije, ki nam pomagajo uravnavati tesnobo.
Javi se še kaj,
lep pozdrav
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije