Dan,
Zanima mene kako je živeti v dijaškem domu. Že vem da bom v DICu in se bom vozila domov v petek zvečer za vikend saj živim približno 1.5 uro stran od doma. Zanima me, kdaj se selimo in kaj naj vzamem s seboj? Verjetno brisače, morda posteljnino? Tudi si res želim biti v isti sobi s prijateljico, vendar sem prijavnico že zdavnaj poslala in nisem napisala nobenih želja, kot je "s to osebo bi rada bila v isti sobi", ker sem bila že malo zmedena s temi papirji in sem pozabila. Kaj lahko storim glede tega? Druga stvar je, da sem videla cene sob na uradnem seznamu in so bile navedene samo sobe z 1 in 2 posteljama, vendar sem mislila, da bom v sobi za 3 osebe. Vsaj tako mi je povedala prijateljica, saj je bila na dnevu odprtih vrat, jaz pa ne. Pa na splošno mene zanima kakšen je občutek, živeti v djaškem domu, mogoče kakšne posebnosti, ki bi jih morala vedeti?
Hvala za vaš odgovor že v naprej :)
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo. Najprej te želim pohvaliti, da si tako pogumno oddala prijavnico za bivanje v dijaškem domu in osebno menim, da je to zelo dobra odločitev, sploh kar se tiče organizacije časa za učenje in z vidika druženja, medsebojnega povezovanja. Občutki in dileme, ki jih imaš pred selitvijo v dijaški dom, so popolnoma normalni. Veliko dijakov ima podobna vprašanja na začetku.
V dijaškem domu sem (kot svetovalna delavka) delala več let in sem imela priložnost od blizu opazovati, spremljati in podpirati dijakinje in dijake, zato ti lahko podam informacije iz prve roke.
O točnem datumu vselitve boste pravočasno obveščeni. To je običajno zadnji dan v avgustu (letos bo to najverjetneje v ponedeljek, 31. 8. 2026), v popoldanskem času. Vsak dijaški dom ima drugačno časovno razporeditev, kar računaj na ta dan, od 14. ure dalje.
S seboj je priporočljivo prinesti: osebne stvari (oblačila, obutev), toaletne potrebščine, brisače, copate, šolske potrebščine, nekaj za prosti čas (knjiga, slušalke ipd.). Posteljnina je v večini dijaških domov zagotovljena, vseeno pa lahko prineseš svojo, če ti je tako bolj udobno in domače. Sicer priporočam domsko posteljnino, saj imate omogočeno 1x tedensko menjavo posteljnine (torej je redno sveža). Če imaš svojo, jo pa moraš nositi domov, da jo opereš in prineseš nazaj.
Navajaš, da želiš biti v sobi s svojo prijateljico. Če si že oddala prijavnico brez želje glede cimre, še ni vse izgubljeno. Priporočam ti, da čimprej pišeš v dijaški dom (ali pokličeš) in poveš s kom bi rada bila v sobi. Ta informacija jim običajno pride zelo prav in jim pomaga pri razporejanju dijakinj in dijakov v sobe. Dobro je, da je želja vzajemna – ali je morda tvoja prijateljica napisala, da želi biti s teboj? Če ne, lahko kar obe napišeta sporočilo, da je vajina želja biti skupaj v sobi. V kolikor bo mogoče, bodo vajino željo upoštevali, pogosto se da to urediti tudi ob vselitvi ali kasneje, še bolje pa je vedeti že prej.
V DIC-u delujeta dve prijazni svetovalni delavki, ki jima pišita: ga. Katja Čarman (katja.carman@dic.si) in ga. Nina Žurga (nina.zurga@dic.si). Telefonska številka obeh: 01 47 48 651. Več informacij prejmeš na njihovi spletni strani: https://dic.si/.
Sprašuješ tudi glede postelj v sobi. V dijaških domovih so lahko eno-, dvo- ali troposteljne sobe. Razporeditev je odvisna od razpoložljivosti in organizacije doma, zato je možno, da boš v dvoposteljni ali troposteljni sobi. Kaj pa si ti sicer želiš? Tudi to željo lahko predaš svetovalnima delavkama, ko ju boš kontaktirala glede sostanovalke.
Kako je živeti v dijaškem domu? Če bi vprašala moje dijakinje in dijake, bi jih večina odgovorilo: Predvsem družabno in zabavno! Na začetku je lahko malce nenavadno, ker si stran od doma, ampak se večina hitro navadi. V prvih dveh mesecih je domotožje normalno, zato se običajno o tem veliko pogovarjamo. Dijakinje novinke in dijake novince še posebej spremljamo in starejši stanovalci doma pogosto pomagajo pri navajanju na življenje v domu. V mesecu septembru imate tudi t. i. »sprejem novincev«, kjer se še dodatno povežete. Prednosti življenja v dijaškem domu so: nova prijateljstva, več samostojnosti, lažja organizacija učenja, druženje, ponudba interesnih dejavnosti in številne druge. Seveda pa to pomeni tudi nekaj prilagajanja (deljenje prostora, upoštevanje pravil domskega reda, medsebojno spoštovanje/sobivanje). Vsi dijaški domovi imajo tudi organizirane dejavnosti, učno pomoč in podporo vzgojiteljic in vzgojiteljev.
Prvih nekaj dni je lahko malo stresnih, potem pa stvari stečejo in mnogim dijaški dom postane zelo prijeten »drugi dom«. Upam, da sem ti odgovorila na vsa tvoja vprašanja. V kolikor se ti poraja še kakšna dilema, pa kar napiši, se bom z veseljem odzvala.
Želim ti uspešen zaključek osnovne šole, krasne počitnice in prijetno uvajanje na srednješolsko obdobje.
Prijazen pozdrav,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
• so
sonček
Hej hej,
bivša DIC-evka tu! Meni osebno je bilo življenje tam res top. Cimer pred tem nisem poznala pa smo se res med sabo zelo povezale :) DIC ima 3 stavbe, stavba A, ki ima večinoma 2 ali 3 posteljne sobe, stavba B, v kateri sem bila jaz in so 3 posteljne sobe (tu je tudi jedilnica, fitnes, glasbene sobe, knjižnjica...) in stavba C, kjer so 2 posteljne sobe.
Uglavnem, na začetku ko začneš tam živeti je res malo čudno, saj nisi navajen tega - ritem cimer, prestop iz osnovne na srednjo, veliko dijakov v isti stavbi, drug kraj... Ampak se po slabem mesecu že čisto akumuliraš!
Kaj prinesti s sabo? torej jaz sem imela svojo posteljnino in dodatne povštre, pa dekico da mi je bilo bolj udobno, po stenah okoli pisalne, postelje sem si nalepila slike ki sem jih razvila (prijateljice, družine...), prinesla sem si rastline - da je izgledalo bolj živo. Imela sem svoje brisače, pač vsa oblačila ki sem jih potrebovala, zvezke, pisarniške pripomočke za učenje, veliko hrane ( haha, čeprav so vsi obroki organizirani sem rada kuhala večerje sama s cimro v kuhinjah, ki so po hodnikih ), obutev itd. - torej jaz sem imela večino stvari v Ljubljani v dicu, ker doma sem bila ravno za soboto in nedeljo in nisem rabla vseh stvari. (pol v 3. in 4. letniku sem bila že čisto domača haha, sem imela še svojo nočno omarico pa led lučke (cimri sta privlili za le te), kavomat, toaster itd. res blo je zelo fajn!
Glede vzgojiteljev, načeloma če si prijazen do njih, kaj poklepetaš, pozdravljaš, si priden v šoli, hodiš na učne ure in ne zamujaš izhodov (res ne delati tega haha XD ) so čist fajn! Jaz sem s svojim vzgojiteljem rada klepetala o vseh možnih temah!
Bila sem tudi predsednica naše skupine tako da sem bila na sestankih, so fajn, veliko novih idej pride tam na plano, tako da če si bolj v teh vodah, se kar probaj javiti da pomagaš v skupini!
Hrana je tut fulll fajn, res ogromno izbire za zajtrk, obilna kosila, večerje pa haha malo bolj boge, ma dobro tudi niso spet slabe, le niso bile po mojem okusu.
Drugače pa veliko je tudi interesnih dejavnosti, fitnes, različni večeri - joga, filmi, telovadba, ustvarjalne delavnice, peka peciv,itd.
Fajn so sploh pomladi tudi piknik večeri, potem nastopi kakšnih glasbenikov,...
Res same pozitivne izkušnje!! Fajn se mej!