Imam zelo slab odnos s starši, stalno me kritizirajo in ničesar mi ne pustijo. bojim se da bo tako ostalo tudi ko bom 18. Ne morem si predstavljati, da bi z njimi živel tudi na faksu, ali obstajajo kakšne možnosti da bi se čim prej lahko odselil? Imam dobre ocene ampak zaenkrat še nisem našel štipendij ki bi s tem pomagale
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Najprej me zanima, če si se s staršema o tem kdaj pogovoril? Si jima povedal kako se ti počutiš? Starši ponavadi želijo svojim otrokom le najboljše. Morda se niti ne zavedata, da s svojimi dejanji in ravnanji tebi povzročata stisko.
Če pa ste se o tem že pogovarjali in resnično ne najdete skupnega dialoga je pa tako, da do 18. leta o tvojem življenju in načinu življenja (so)odločata starša. Po polnoletnosti pa lahko odločaš sam, čeprav je podpora staršev dobrodošla. Predvidevam, da boš, ko boš odšel na faks, tudi že polnoleten. Takrat si lahko poiščeš sobo v študentskem domu (kar je ena ugodnejših možnosti) oziroma na trgu. Starša sta te dolžna preživljati do zaključka študija oziroma najdlje do 26. leta starosti. Če ti ta denar ne bo zadoščal pa lahko preko študentske napotnice delaš in si tako prislužiš dodaten denar. Takšen način življenja bo pot do popolne osamosvojitve, hkrati pa možnost tudi zate, da boš (za)živel drugje.
Vse dobro.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja