ojla!
sem lara in sem stara 14 let. to da sem dopolnila 14 mi sploh ni všeč. življenje se mi je leta 2022 bistveno poslabšalo. pa da začnem:
začela sem lagati in nimam pojma kako naj neham. počutim se ničvredno imam misli o samopoškodovanju. sicer hodim k psihologinji ampak mi zaenkrat to še nič ne pomaga. izgubila sem interese za vse stvari ki so mi bile prej všeč. prej sem bila ful nek good kid in mam zdej občutek da sem postala slaba oseba. nevem res ne kaj naj naredim. iščem sama sebe med tem ko se bullyjanje v šoli stopnjuje v grožnje. v svoji koži se počutim zelo grdo. skoraj vsak teden se dobivam z javno in šolsko psihologinjo ki zaenkrat še ne deluje. res sem že na robu, da bom obupala nad življenjem. kadar s starši poskušam biti odprta mi ne nudita pomoči ki bi jo želela. najstarejša sem in imam 2 mlajši sestri ki me ne spoštujeta. dobita vse kar se jima srce poželi. starši mi tudi nikoli ampak res nikoli ne dovolijo da bi šla ven s prijatelji. vedno pa imam potem občutek da me noben ne mara zato ker se nekčesa nisem smela udeležiti zato ker mi starši niso dovolili. res se mi zelo veliko plete po glavi in res nevem kako si naj pomagam. prosim za pomoč saj nad vsem že obupavam! hvala, Lara
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lara!
Kaj pa je tako drugače zdaj ko si stara 14? Bi morda lahko "odkrila" kdaj si začela s tem vedenjem - laganjem? Si imela letos kak posebno stresen dogodek v življenju? Si se počutila nerazumljeno, si se s kom sprla ipd.? Spremembe v vedenju običajno rezultatirajo iz našega zadovoljstva ali pa nezadovoljstva z nekom ali nečim. Zakaj bi bila ničvredna; zagotovo nisi, prosim ne škoduj sama sebi. Vsak si zasluži ljubezen,v prvi vrsti pa je pomembno, da imamo dovolj radi sami sebe, da si ne škodujemo. Zagotovo nisi slaba oseba, verjamem, da imaš polno pozitivnih lastnosti, ki pa jih trenutno postavljaš v ozadje, ker vidiš stvari bolj sivo/črno. To, da obiskuješ psihologinjo je zelo pohvalno in svetujem ti, da ne odnehaš. Čimbolj se ji odpri, zaupaj ji, na ta način te bo lažje razumela in skupaj bosta lahko poiskale rešitve za tvoje težave. Groženj v šoli definitivno ne smeš dovoliti - povej za njih razredničarki/staršem/šolski svetovalni. Zakaj pa ti starši ne dovolijo izhodov s prijatelji? Si jih to že kdaj odkrito in v mirnem tonu vprašala. Povej jim, da te to prizadane in da jih ne razumeš.
Ne obupaj Lara, za vsak problem/razmišljanje se najde rešitev, le včasih potrebujemo nekoga, da nam pomaga pogledati skozi širši objektiv. Imaš kakšno dobro prijateljico, ki ji zaupaš kaj vse se ti plete po glavi? Fino je namreč, da nekomu te misli podeliš. Najbolj trpimo takrat, ko naše bolečine ne delimo z bližnjimi oziroma ljudmi, ki jih zaupama in jih imamo radi.
Čim lepši mesec maj ti želim, pa javi se še kaj.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije