Vsak dan se bolj sprasujem zakaj se mi se sploh splaca zivet. Zgubljam voljo vsak dan bolj in se huje ko se mi zdi da vsak dan samo enako poteka in da ni vec sploh smisla v nicemer. Sem ze dobro razmisljala, tudi imela naret nacrt kak bi koncala vse, pa nisem upala izvest.. Nevem kam se naj obrnem, pa sem probala tukaj sreco..
• Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Draga mladostnica,
hvala, da si se odločila deliti svoje misli tukaj. Že to, da si se odprla, kaže na tvojo notranjo moč, čeprav se morda zdaj počutiš šibko. Občutki, ki jih opisuješ, so izjemno težki, vendar nisi sama – obstajajo ljudje, ki ti želijo pomagati in ki jim je mar zate. Pomembno je, da skupaj najdemo pot iz tega.
Opisuješ, da te utesnuje, da je dan enak dnevu. Razmisli o drobnih spremembah v vsakdanjiku. Rutina je lahko zelo izčrpavajoča, vendar včasih že manjša sprememba – kot je sprehod v naravi, poslušanje glasbe, ustvarjanje ali učenje nečesa novega – prinese svež zrak v življenje.
Ukvarjaj se s svojimi občutki, zapiši jih. Morda vodi dnevnik, kjer si lahko brez zadržkov izliješ srce. Pisanje pogosto pomaga razbremeniti misli in bolje razumeti, kaj se dogaja v nas.
Dovoli si, da prositi za pomoč. Nič ni narobe, če stopiš korak naprej in drugim poveš, da potrebuješ podporo. Pravzaprav je to zelo pomemben korak k izboljšanju tvojega počutja.
Pogovori se z nekom, ki mu zaupaš. Morda je to družinski član, prijateljica, učiteljica ali svetovalna delavka v šoli. Pomembno je, da deliš svoje občutke z nekom, ki ti lahko prisluhne in ti stoji ob strani.
V Sloveniji deluje telefon za pomoč v stiski (TOM telefon: 116 111), kjer so usposobljeni svetovalci, ki te bodo poslušali brez obsojanja. Pogovor je anonimen in brezplačen.
Če je možno, poišči terapevtsko podporo. Psiholog ali psihoterapevt ti lahko pomaga razumeti, zakaj se počutiš tako, in ti pokaže načine, kako se soočiti z občutki. To ni znak šibkosti, ampak poguma. Napotnico za psihologa dobiš pri osebni zdravnici. Obišči jo in ji povej o svojih mislih, skupaj bosta nato našli način, kje dobiti nadaljno pomoč.
Prosim, da veš: tvoja vrednost ni odvisna od trenutnih občutkov in situacije. Tudi če se zdaj zdi vse težko in brezizhodno, je to le en del tvoje zgodbe. Imaš potencial za čudovite stvari v prihodnosti, četudi se trenutno to ne zdi mogoče.
Če želiš, mi lahko poveš več o situaciji.
Lepo te pozdravljam.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja