Zdravo, js nisem glih prepričana ka hočm uprašat, ampak... js ne vem ka naj nardim, ker ne vem kaj je življenje. Pač, kak vemo kaj je resnično in kdaj je resnično? Kak vem, da to kar vidim, niso sam sanje al pa neka iluzija? Kaj je življenje in njegov smilel? Ja, to se ljudje velikrat sprašujejo ko so depresivni, sej sem js tut bla, sam zdej gledam in razmišlam mal drugač... Ko sem med ludmi, se mi včasih zdi da biso resnjčni in so samo liki v mojem življenju. Kot da sem edina ki se tega zaveda, ceprav ved da drugi mogoce tudi take razmisljajo, se pocutim osamljeno v tem življenju. Imam družino, s dokaj dobrimi razmerami, a imam občutek da se z njimi ne morem pogovarjati o teh stvareh, saj kar koli jim povem, ne ostane samo med nama(izvejo cist usi v moji druzini, velikrat se babi, ko sploh ne bi rabla vedet). No oglavnem... ne vidim smisla v 'zivljenju' kar koli to naj bi bilo, če ne vem kaj to je, ali če je sploh resnično. Ja, ljudje rečejo "Pa saj vidiš da si resnična, vidiš, čutiš in s tem veš da nisi samo iluzija. če ne se pa uščipni pa boš videla". To mi ne pomaga čisto nič, saj počasi obopujem nad trudenjem pri delanju česar koli, npr. zakaj bi se zjutraj vstala? saj sploh je vem če je resnično, in ali to sanjam ali kaj?... Ne vidim, kako kdaj ne bi tako razmišljala, saj je to ves čas v moji glavi. Sebe ne vidim v prihodnosti, ker mislim da ne bom dolgo več zdržala v tej luknji megle vprašanj in stisk... Hodim v 9. razred, in že zdaj nimam volje hoditi v šolo, ker ne vem zakaj bi, če verjetno sploh ni resnično? Zato je tudi socialna slizba tik za mojim hrbtom, ker lani zaradi istih misli nisem hodila v šolo... Tega še nisem nikomur povedala in vsi mislijo da nočem v šolo samo zaradi anxioznosti, kar je delno res... Kaj naj naredim? Naj to komu povem, ali je ta misel normalna in naj tako razmjšljam, in 'živim' odrevenelo dokler ne umrem? Ker v tem ne vidim veselja, in bi najraje unrla, saj družini puščan samo skrbi, ker ne vejo kaj bi z mano. Nočem jih skrbeti, in bi najraje da me sploh nebi bilo. Nekdo drug bi veliko bolj cenil življenje, ali kar koli doživljam. Naj to povem psihologinji ki jo oboskujem, al rajs ne ker nima smisla?
(se opravučujem za ceu spis in hvala ce bo kdo odgovoril... ceprav tut ni treba, ker ne vem ce je kaj kar bi mi spremenilo pogled na svet)
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Ne vem, kdaj si se začela spraševati kaj je življenje. To vprašanje so si zastavljali že mnogi pred tabo. Za zdaj niti ne vemo, kdaj, kako in kje se je začelo. Živa je narava okoli nas, svoja življenja imajo živali, ki ga nagonsko sprejemajo in jih vodijo nagoni. Zgolj človek kot sestavni del narave se sprašuje, kaj j življenje in kaj je njegov smisel. Iz tvojega pisma razberem, da ne vidiš smisla čemu si na tem svetu.
Vsak izmed nas je tu, ker ima življenjsko nalogo. To je Frankl, utemeljitelj logoterapije, zelo jasno povedal. "Ne sprašujmo se, kaj lahko življenje naredi za nas, temveč kaj lahko mi naredimo za življenje." Toplo ti priporoči knjigo Elisabeth Lukas (to je Franklova učenka) Na sledi veselju. Imamo nešteto razlogov, zakaj in čemu smo lahko srečni v življenju, ki nam je bilo podarjeno. In ne pozabi: v življenju imamo vedno dve možnosti: slabo in dobro. Za katero se bomo odločili pa smo odgovorni sami, kot za vse druge odločitve, ki jih sprejemamo kot svobodna bitja. Toda pozor! Moja svoboda je vse do takrat, ko moje odločitve v negativnem pogledu, ne prizadenejo drugega. Vemo, da samomor pušča trajne posledice pri vseh, ki so samomorilca poznali in mu bili blizu. Prepričana sem, da bi s tem dejanjem najbolj prizadela tvoje domače, za katere ti je zdaj hudo, ker imaš probleme. Problemi so zato, da jih rešujemo, ne pa da pred njimi bežimo. Tako ali drugače. Poskusi odkriti, kaj je tvoja naloga v življenju? Kje se vidiš čez 1 leto, 5 let, 10 let?
Ni mi popolnoma jasno, zakaj nisi hodila v šolo? Ne razumem, zakaj svojih problemov ne zaupaš psihologinji. Morda bi lahko skupaj našli primerno rešitev. Toda pozor: za vsako spremembo se je potrebno potruditi, ne pa se zateči v neka razmišljanja, ki te vodijo v apatijo in neaktivnost.
Vprašaj se, kako bi lahko osrečila ljudi, ki jih imaš rada in nato delaj v tej smeri. Tako boš svoja razmišljanja potisnila na stran in življenje se ti bo začelo kazati v drugačni luči.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala in da boš čas teh kratkih počitnic namenila ljudem, ki jih imaš rada. Poskusi jih osrečiti in postavi svoja razmišljanja v kot. Ne bo lahko, se bo pa bogato obrestovala. Splača se.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja