Zdravo, že dolgo ( verjetno par let) se mi dogaja da se u nekih trenutkih mislim da nisem živa in da nič ni realno, in potem se " zbudim " ven iz tega in kr začnem živet ponovno in kot da sem se prvič rodila., zelo je čuden občutek kaj je to?
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si svoje doživljanje delila na svetovalnici.
Pišeš, da že nekaj časa doživljaš občutke, da nisi živa, da svet okoli tebe ni realen, ko pa se vrneš nazaj imaš občutek ponovnega rojstva. Predstavljam si, da se ob tem počutiš nelagodno in zmedeno, ker ne veš kako si slednje razložiti.
Doživljanje, ki ga opisuješ bi lahko bilo povezano z depersonalizacijo ali derealizacijo. Gre za psihološka pojava, pri čemer depersonalizacijo običajno spremljajo občutki, da si zunaj svojega telesa, derealizacijo pa občutki, da dogajanje okoli tebe ni resnično. Ker si napisala, da se iz tega "zbudiš" bi lahko sklepala, da se zavedaš, da te izkušnje odmaknjenosti niso resnične, kar tudi govori v prid prej omenjenima pojavoma. K pojavu takšnih doživljanj lahko prispevajo različni dejavniki (stres, pomanjkanje spanja, travmatski dogodki, anksioznost, depresivnost ...). Si morda sama opažala, kdaj so omenjena doživljanja pogostejša? Kako pogosto se pojavljajo ti občutki? Kako se takrat počutiš? Si o tem povedala komu drugemu?
Upam, da se kmalu spet slišiva,
Urška Pisar, mag. psihologije