Pozdravljeni, imam malo čuden problem.
Psa imam že tri, mačka pa malo manj kot eno leto. Prej sem bila vedno fokusirana samo na to kako ju imam rada in vse je bilo ok, zadnje leto pa imam kar tako misli o tem, da bi jima škodovala. Tega realno nikoli ne bi naredila, ampak kar tako pomislim, kako bi bilo, če bi psu jaz ali pa nekdo drug stopil na hrbtenico, ga zbil z avtom, ipd. Vedno se na koncu zjočem in ju objamem in pač grozno mi je, ker ju imam zelo rada, ampak se zmeraj spomnim še na to. Kako naj ustavim te misli?
• VI
VIOLINIST
Dober dan.
Jaz mislim, da samo čim bolj pozabi na to in ipd. Lahko tudi moliš, da ti grejo vse te misli iz glave.
LP,
VIOLINIST
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Razumem, da imaš agresivne misli o mučenju živali. Verjamem, da je to zate zelo težko in boleče, saj imaš živali zelo rada in jih nikakor ne bi mučila. Zmedena si in se sprašuješ, od kod te obletavajo takšne agresivne misli.
Seveda lahko samo ugibam, od kod imaš takšne misli, kaj jih povzroča. Različni vzroki lahko povzročajo takšen pojav. Vzrok je na primer lahko v stresu, tesnobi ali kakšni travmi, ki si jo ali jo še doživljaš in lahko vpliva na tvoje mišljenje in čustvovanje in lahko privede do nenavadnih in motečih misli. Nadalje bi vzrok lahko bil v izpostavljenosti nasilju. Oseba je lahko bila priča ali žrtev nasilja, kar lahko vpliva na mišljenje in občutke o nasilju, kar lahko privede do agresivnih misli. Vzrok je pa lahko tudi v domišljiji. Človekova domišljija nima meja, v domišljiji se lahko porodijo kakršnekoli misli, od bolj vsakdanjih in običajnih, do najbolj čudnih in nenavadnih.
Pomembno je, da se zavedaš,
Da takšne misli niso odraz tvojega resničnega jaza. Ne pomenijo, da si slaba oseba ali da boš živalim dejansko škodovala. So le znak, da se dogaja nekaj, kar zahteva pozornost. Sicer si pa to tudi sama izpostavila. Če te takšne agresivne misli preveč obsedajo, da te preveč spremljajo in negativno vplivajo na tvoje vsakdanje življenje, vedi, da s svojo težavo nisi sama in da lahko poiščeš strokovno pomoč. Strokovnjak (psiholog, psihiater) ti bo pomagal poiskati, razumeti in odpraviti vzroke takšnih motečih misli. Ne pozabi, da nisi sama in da obstaja pomoč. Lahko jo poiščeš in si olajšaš življenje.
Brane But, univ. dipl. psiholog