Trenutno sem dijak v 1. Letniku na frizerski šoli katera sem mislil da me bo veselila ampak me ne pred tem sem sem prepisal že iz 2. Srednjih šol 1. Sem se prepisal ker me sola ni zanimala iz 2. Sem se izpisal ker mi je bila predalec in ker treniram nogomet nisem mogel loviti tempa res sem v stiski ker nevem kam naprej še sam nevem kaj bi rad bil v življenju v OŠ so mi dobro šli (športna,likovna,kemija,tuji jeziki) slabo pa biologija,fizika,zgodovina vsi ostali predmeti so bili pa 3 v OŠ sem se malo učil in mi je žal ker se nisem bolj vem da bi se lahko zdaj v SŠ lahko bolj učil in zanima me ali se lahko sploh še prepisem in kaj je najboljsa izbira da koncam 1. Letnik na frizerski šoli in se prepisem v 2. Letnik izbrane šole ali naj grem ponovno vse od začetka in grem ponovno v 1. Letnik in pa ali se lahko iz 3-letnega programa prepisem na 4-letnega
HVALA ZA POMOČ
Lep dan
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Če prav razumem, si se prepisal že iz dveh srednjih šol in je frizerska šola tvoja tretja srednja šola. Zdaj zopet razmišljaš o prepisu. Kako izvedljiv je takšen prepis, je odvisno od tega, koliko let si že v 1. letniku. Število let, ko se lahko šolaš na srednji šoli, je namreč omejeno. Na štiriletnih programih si lahko vpisan največ šest let. Torej, če si ti sedaj že tretje leto zapored vpisan v 1. letnik neke srednje šole, imaš na voljo samo še tri leta, da končaš šolanje. Teoretično se lahko prepišeš samo tako, da ne izgubiš dodatnega leta. Torej, lahko se prepišeš v 1. letnik čim prej – tako da boš 1. letnik na novi šoli tudi končal. Ali pa končaš 1. letnik in se prepišeš na način, da boš na novi šoli vstopil v 2. letnik. Če pa si v 1. letniku prvič (torej si se v srednjo šolo prvič vpisal septembra 2023 in se do novembra 2023 že dvakrat prepisal), pa se lahko prepišeš tudi po končanem 1. letniku v 1. letnik druge srednje šole. Boš pa tako izgubil eno leto. Ali se lahko iz 3-letnega programa vpišeš v 4-letnega pa je odvisno od konkretne šole, kamor bi se rad prepisal. Najboljše, da vprašaš njih. Če česa ne razumeš, pa se prosim obrni na šolsko svetovalno službo, kjer ti bodo pomagali pri odločitvi.
Toliko o formalnih možnostih za prepis. Rada pa bi se ustavila tudi pri tvoji osebni motivaciji, zakaj bi se rad prepisal. Napisal si razloge, zakaj si se prepisal iz prvih dveh srednjih šol – prva te ni zanimala, druga je bila predaleč. Zdaj pa je tvoj razlog za željo po prepisu to, da te frizerska šola ne zanima. Razumem, da je težko vztrajati pri stvari, ki te ne zanima preveč. Bi te pa vseeno rada povabila k temu, da o prepisu še malo razmisliš. Omenil si, da ne veš, kam bi rad šel naprej in da ne veš, kaj bi rad v življenju. Iz tega sklepam, da mogoče še ne veš, katera srednja šola pa bi ti bila zanimiva. Zaradi tega se mi zdi smiselno, da mogoče s prepisom še počakaš. Vsaj do točke, ko boš imel neko alternativo. Torej idejo o srednji šoli, ki bi te zanimala. Praviš tudi, da se ne učiš toliko, kot bi se lahko. Menim, da lahko že tu veliko narediš za to, da se boš na šoli boljše počutil. Če na pouk prihajaš nepripravljen, se v razredu seveda ne počutiš dobro – verjetno doživljaš frustracijo, ko česa ne znaš, lahko se pojavijo občutki sramu, mogoče so profesorji kdaj razburjeni nad tabo, snov pa seveda ni zanimiva, če ji ne moreš slediti. Bi mogoče lahko kot prvi korak pri spreminjanju svoje situacije naredil to, da se šoli malo bolj posvetiš? Če to ne bo delovalo, se lahko še vedno prepišeš. Se mi pa zdi zaenkrat še smiselno dati možnost tej šoli, na kateri si sedaj. Kaj meniš o tem? Mogoče se lahko vrneš tudi k vprašanju, zakaj si se odločil za frizersko šolo. Sklepam, da ti ponuja več časa za treniranje nogometa. To je pomemben faktor. Je še kaj drugega, kar na tej šoli ceniš? Morda kakšen profesor, sošolci, strokovni predmeti? Nikjer namreč ne bo samo »fajn«. Na vsaki šoli se lahko najde predmet, kjer se boš dolgočasil, pa kakšen predmet, ki ti ne gre tako zelo od rok, itd. In rešitev ni v tem, da vedno znova zbežiš od tega. Tako da te spodbujam, da pred prepisom razmisliš, kaj to zares pomeni zate in ali je to nujen korak, da se boš počutil dobro. Ali pa je morda problem v čem drugem in ti bo sledil tudi do nove šole.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije