Živjo sem stara 12 let v 8. Razredu in imam velike težave z učenjem zgodovine. Te težave sem imela že lani ampak mi je hvala bogu uspelo komajda. Imam veliko wnovi in malo časa in enostavno ne razumem v šoli pa nimamo dopolnilnega poulka. Imam do srede 26.10.2022 čas in tudi če sem zelo sfokusirana mi ne uspe. Probala sem vse načine ki so mi jih predlagali starši sestra prijatelji sošolci.Učiteljica sprašuje lansko snov iz junija in ker nimamo lanskih učbenikov nam je samo na liste sprintala bistva in tega je zelo veliko . Zelo bom vesela če mi lahko pomagate
Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
glede na to, da imaš čas le do jutri, ti dam predloge, kaj narediti danes.
Ker imaš le en dan časa je treba v zelo majhnem času predelati veliko snovi. Naj tukaj pripomnim, da se je treba za teste začeti učiti prej, ne le kak dan ali dva pred testom oziroma ocenjevanjem, še posebej, če ti predmet dela težave.
Za danes ti predlagam, da greš skozi učno snov na več načinov, saj si boš tako najbolje zapomnila. Sprva si jo preberi in jo na glas ponovi. Lahko se pretvarjaš, da si učiteljica, ki svojim učencem razlaga snov. Ko boš snov ponavljala na glas, se jo poskusi naučiti z razumevanjem - torej ne samo ''na pamet''. Pomembno je, da zapisano razumeš. Če česar ne razumeš, vprašaj doma, sošolce, prijatelje ...
Po ustnem ponavljanju, si naredi še krajše izpiske. Ti so lahko v obliki miselnega vzorca, kamor napišeš ključne besede, ki te bodo spomnile na učno snov. Med učenjem si danes vzemi odmor. Svetujem ti tudi, da se jutri kaj prej zbudiš in si še enkrat ogledaš svoje zapiske oziroma miselne vzorce, da na hitro ponoviš.
V prihodnje pa ti vsekakor svetujem sprotno učenje. Zgodovina je predmet, kjer moraš poznati veliko podatkov in nemogoče je pričakovati, da se jih lahko naučiš v kratkem času. To pomeni, da se vsak teden naučiš tisto, kar ste delali v šoli.
Zgodovina je predmet, ki vsebuje veliko podatkov. Vsak, ki ima dovolj časa in pravilen način učenja, si jih lahko zapomni. Treba je biti vztrajen in delaven. Ko se boš učila, večkrat ponavljaj. Ne moreš pričakovati, da si snov le prebereš in si jo boš zapomnila. Potrebna je vaja in redno ponavljanje, da snov tudi ostane v spominu.
Svetujem ti tudi, da med učenjem zgodovine izbiraš različne načine učenja. Delaj si izpiske, ponavljaj na glas, uporabljaj različne barve, ponavljaj v naravi, uči se s prijateljem, preberi še kakšno gradivo ...
Sicer pa ti tudi predlagam, da aktivno sodeluješ pri pouku. Če česar ne razumeš, vprašaj učitelja. Prepričana sem, da ti bo podal/a še kakšno razlago.
Držim pesti,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike