Dober večer!
Vsakič, ko se pogledam v ogledalo si mislim: O, moj bog sem grda in debela. Potem si skušam potiskati trebuh notri in se tehtati. Danes zjutraj sem imela 59, 5 kg. Visoka sem 165 cm. Ko si umivam zobe, raje zaprem oči ali gledam dol proti koritu, da ne bi videla svoje grdote. Začela sem jesti namesto dveh skled kosmičev, eno skledo. Kljub temu da si lase počesem stokrat, se mi zdim še kar grda. Veš čas gledam mozolje in si govorim: Saj če sem tako grda, si jih zaslužim. Ko pogledam nekatere sošolke, opazim, da so zelo lepe, jaz pa neka spužva. Zadnjič, ko sem pisala tri, sem si govorila, da sem butara, budala motena, da ne znam razmišljati, da sem ničvredna. Včasih se tudi tepem z zvezkom itd. Še hujše je, ko me žalijo in se potem ujamemo v past in mislim, da imajo prav, ko rečejo, da sem kot osel norm
Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Navajaš slabe misli o sebi... Včasih se ljudje vidimo v dosti slabši luči, oz. vidimo popačeno podobo sebe, kjer se fokusiramo na slabe stvari, ne opazimo pa dobrih, oz. tudi v dobrih lastnostih vidimo slabo…V tvojem obdobju odraščanja nam postaja telesni videz vse bolj pomemben, prav tako vrstniško sprejemanje…Pričnemo se nekoliko pogosteje primerjati z drugimi, ki jih velikokrat vidimo kot boljše, lepše.. Kakšno podobno situacijo, ko niso bili zadovoljeni s svojim videzom je najbrž doživelo že dosti tvojih vrstnikov.
Tvoja telesna teža je povsem normalna – če bi npr. izračunali tvoj ITM se to umesti pod normalno telesno težo. To pomeni, da vsekakor nisi debela, temveč sama sebe vidiš tako… Prav tako je normalno, da se nam v času odraščanja naredi kakšen mozolj.. Tudi ocena tri ni odraz neznanja, ampak pomeni »dobro« znanje…
Ko berem tvoj zapis se mi zdi, da si "stroga" do sebe. Včasih je lahko strogost do sebe posledica tega, da ponotranjimo komentarje drugih ljudi o nas samih, ter jih sprejmemo za svoje. Žal mi je za tvoje slabe izkušnje, ko te kdaj kdo užali... Pomembno je, da veš, da komentarji drugih ne definirajo tega kdo si sama... Vedi, da si vredna in edinstvena oseba.
Bi morda bila pripravljena iti do šolske svetovalne delavke ter ji povedati za svoje občutke? Oz. se pogovoriti s kom izmed zaupnih oseb? Pomembno bi se mi zdelo, da poskusiš s časom videti sebe na drugačen način…V določenih šolah, in tudi nekaterih centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov, izvajajo tudi delavnice do boljše samopodobe, morda preveriš tudi te informacije. Bi ti karkoli od tega ustrezalo?
Če še nisi se lahko vključiš tudi v kakšno interesno dejavnost, ki ti je blizu. Morda si tudi zapišeš stvari na katere si pri sebi ponosna, oz. so ti do sedaj dobro uspele (zagotovo obstajajo)... To so npr. nekateri izmed načinov, ki ti lahko pomagajo, do drugačnega videnja sebe... Več lahko prebereš še tukaj.Želim ti vse dobro!
Patricija Kramaršek, mag. psihologije