Zadnje 2 tedna se srecujem z zelo čudnimi občutki začelo se je prvi teden s stresom ki nisem vedel zakaj je bil prisoten od takrat ko sem se zbudil pa do vecera imel sem nekaj pogovorov po njih je bilo počutje boljše ampak se je situacija kmalu vrnila 2. teden pa se je zacelo z nekimi mislimi ki jih nism mogel dati iz svoje glave bile so slabe misli in sem se počutil da jih nemorem spraviti z glave ceprav sem vedel da niso moje misli in zdaj imam občutek ko da se mi bo zmešalo ker tudi ko se probam zamotiti z necem npr grem na telefon gledam kaksen video in še zmeraj nekako ob strani cutim da se vedno razmisljam o celi situaciji nekako karkoli delam se nemorem na to 100 procentno fokusirat ker ao misli vedno prisotne in vedno je taka misel "a še razmišljam" in so nekako avtomatske in jih probam ignorirati ampak vedno ko jih probam nekak da si rečem "ne tega razmišljat" ne gredo stran in velikokrat razmisljam kako se bo to nehalo ,kdaj in je zelo težko in cel čas so prisotne tudi če se nekako zamotim z nečem če pomislim spet na to neko obdobje na to a še razmišlam in se mi zdi da sem cel čas razmišljal ceprav sem se z nečem mogoče zamotil, preveč razmišljam o vsem in ne vem kako naj se lotim probavam z meditacijami stresa nekako ni več toliko prisotnega ampak je večinoma vse v glavi občutek imam tudi kdaj kot da se mi bo zmešalo.
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Če prav razumem tvoj zapis, je v zadnjih dveh tednih v tvojem življenju prisoten neprestani stres, ki je spodbudil tudi nastanek vsiljivih, neprijetnih misli, ki jih s težavo ustaviš. Misli, kljub tvojim poskusom, da bi se zamotil, še vedno ostajajo, kar pri tebi sproža stisko.
Praviš, da se je vse začelo z nekim občutkom stresa. Ali se lahko spomniš, kdaj točno se je to zgodilo, se je takrat zgodila kakšna zate obremenjujoča situacija. Imaš mogoče v šoli trenutno zelo naporno obdobje? Se mogoče doma dogajajo kakšne stvari, ki te skrbijo? Ali se mogoče v odnosih s prijatelji ali drugimi pomembnimi osebami dogaja kaj posebnega? Če ti uspe najti vzrok za tvoje neugno počutje, boš lažje našel tudi kakšne rešitve. Prisotne so tudi misli, ki so neprijetne, vsiljive, in imaš občutek, kot da jih ne moreš nadzorovati. Če ti je prijetno, lahko poveš tudi kaj več o tem, kakšne so te misli – ampak samo, če želiš. Kaj je tisto, o čemer neprestano razmišljaš?
Vse, kar opisuješ, je zelo značilno za tesnobno vedenje - neprestano te nekaj skrbi. Pri vsiljivih misli pogosto gre za začarni krog: bolj kot hočeš, da bi se določena misel prenehala pojavljati, bolj pogosto se pojavlja, bolj pomembna je in vedno bolj jo zaznavamo kot resnično. Zato je pomembno, da misli ne poskusiš ustaviti (“Ne želim zdaj tega razmišljati.”), ampak je pomembno, da misel opaziš in pustiš, da izgine (“Misel je prišla, nič ne pomeni, nadaljeval bom s svojo aktivnostjo”). Lahko si predstavljaš potok, na katerem plavajo listi in se premikajo po strugi navzdol. Na vsakem izmed teh listov je tvoja misel. Ti samo opazuj, kako listi z mislimi pridejo in kako odidejo. Ti jih samo opaziš. Oni pa pridejo in grejo.
Super se mi zdijo tehnike, ki si jih že opisal in jih uporabljaš. Pomembno je, da karkoli počneš in se misel pojavi, da to misel opaziš in preusmeriš svojo pozornost nazaj na aktivnost/pogovor. Nič hudega ni, če se misel pojavi, pomembno je, kako se nanjo odzoveš. Več pozornosti kot boš osredotočal na to misel, bolj obremenjujoča bo postala. Zavedam se, da se to sliši zelo zahtevno. Vendar večkrat kot boš s tem poskusil, vedno lažje bo. Na naslednji povezavi je priročnik, ki ti bo pomagal bolje razumeti, kaj se ti trenutno dogaja. Vsebuje tudi zelo praktične vaje, ki jih lahko preizkusiš. Povezava: https://www.tosemjaz.net/prirocniki/kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje/
Ker tvoja situacija traja že nekaj časa in je zate to precej obremenjujoče, ti predlagam, da poskušaš poiskati pomoč pri psihologu, ki ti bo pomagal postopoma razviti tehnike preusmerjanja in preoblikovanja misli. To ne pomeni, da je kaj narobe s teboj, le da trenutno potrebuješ malo opore s strani druge osebe.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Vesela bom, če se ponovno oglasiš in odgovoriš na moja vprašanja, obenem pa poveš, če si opazil kakšen napredek.
Srečno!
Lara Tušek, mag. psihologinja