Hej hej!
Že od 2. Leta si fulll želim svojega konja ampak nevem kako bi se starši o tem pogovorila ko bom imela dovolj denarja. Imamo prostor, čas, denar za tako žival, in vrh vsega tudi znanje jn voljo do tega. Nikoli se ne pogovarjam z starši o svojih željah, sicer jih nimam veliko, ampak mi je velikokrat nerodno ali pa mi ni prijetno ker nekoga sprašujem da mi nekaj da. To željo imam že več kot 10 let, tega dosti ne izkažem ampak mislim da starša vesta koliko mi konji pomenijo. Nevem kako naj jih vprašam ko bo za to dovolj denarja
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Iz tvojega vprašanja je razbrati, da je to tvoja že res dolgoletna želja. Zato verjamem, da o negi in oskrbi konj že mnogo veš. Tudi stara si že dovolj, da razumeš kaj pomeni odgovornost skrbeti za žival. Prav tako si napisala, da imate prostor in čas, ki jo žival vsekakor zahteva in potrebuje zelo veliko. Je pa res, da je eno želja, ko ljudje sanjarimo o tem kar bi imeli, drugo pa vsa odgovornost in potreben čas, ki jo žival prinese s seboj.
Glede pogovora s staršema bodi pogumna. Izberi trenutek, ko boste imeli vsi dovolj časa (morda vikend) in se pogovori z njima. Zaupaj jima svojo željo in povej kako si ti to predstavljaš. Opiši jima kaj vse boš lahko ti pri oskrbi in negi postorila sama in kje boš potrebovala njuno pomoč. Skupaj naredite načrt. Verjamem, da boste skupaj našli rešitev, ki bo všeč vsem.
Če imaš tudi sama kaj privarčevanega denarja, lahko predlagaš, da boš tudi sama nekaj prispevala.
Starši včasih, zaradi prezaposlenosti in drugih obveznosti delujejo nedostopni, vendar verjemi, da se da z njimi odkrito pogovoriti in da znajo prisluhniti. Verjamem, da te bosta poslušala, ko jima boš povedala kaj si želiš.
Zapisala si, da starša vesta koliko ti konji pomenijo. Morda je to le tvoje predvidevanje. Če se o tem še niste velikokrat pogovarjali oziroma nisi staršema nikoli na glas izrazila svoje želje, morda zanjo niti ne vesta. V odnosih med najbližjimi včasih preprosto predpostavljamo, da drugi vedo vse stvari o nas in poznajo vse naše želje. Pa vendar ni vedno tako. Težko namreč ugotovimo kaj si ljudje okoli nas želijo, če o tem nikoli ne govorijo. Zato je zelo pomembno, da svoje želje jasno in neposredno izražamo.
Obstaja tudi možnost, da v kakšnem jahalnem klubu najameš konja in zanj nekaj časa skrbiš. Če bi imela starša morda kakšne zadržke oziroma bi se tudi ti rada prepričala kaj vse skrb za konja pomeni, da najprej poizkusiš tako.
Si skromno dekle, ki nima veliko želja. Naj ti ne bo nerodno zaupati svoje želje staršema. Bistvo je, da se pogovorite in skupaj preučite vse možnosti.
Želim ti, da se ti želja kmalu uresniči.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja
Ko
Kozjerejka
Ojla,
če imaš zavedanje, da konj tudi nekaj stane je to že zelo dober začetek ampak ali imaš samo za začtne stroške (nakup konja) ali tudi za redne (veterina...) ki so lahko še dražji?
Samo povem... Pa čim več uspeha!