Pozdravljeni!
Pišem vam zaradi tega ker si želim punco. Že od manjših let so me punce zelo zanimale. Včasih sem bil miren tip in plašen zdaj nisem več toliko ampak še zmeraj sem malo. Imam problem ker si želim punco ampak ne nobena noče. V osnovni šoli me nobena ni želela še posebej zato ker sem bil tarča nasilja. Staršem nikoli nisem povedal da je bil nad mano nasilje. Zdaj sem v srednji šoli ampak še zmeraj ne zafrkavajo ker je nekaj mojih sošolcev iz osnovnešole v mojem razredu. Problem je ker nimam nobenih socialnih omrežij da bi lahko vsaj tako stopil v kontakt. Starši ne vse umejuje zaradi njih nimam socialnih omrežij. Tudi nedovolijo mi hoditi ven da bi koga spoznal. Itak pa živim na vasi kar itak nemorem nobenega spoznati. Prijateljev nimam nič vsi priajtelji ki sem jih imel do bili izdajalci. Zelo zelo zelo si želim punco ampak ne nobena noče zato ker sem grd. Že v osnovni šoli so mi vsi to govorili npr prašič zavaljeni, grdobec itd. Zdaj ko sem v mestu veliko hodim okoli no vsaj učasih. Vedno pridem čisto jokav domov vedno vidim skoraj vse fante in punce ki se poljubljajo. Mene zelo boli srce sploh nevem kaj narediti. Jaz sem potreben da bi lahko po punci hrepenel. Veliko časa tudi jokam doma takrat ponoči da me starši ne opazijo. Enkrat sem že pristopil do punce in izpadel kot idiot. Zelo me je sram. Velikrat se želim kar ubiti. Tudi v šoli opazijo da nisem vredu. Upam da mi lahko pomagate ker že cel čas trpim ,jokam, in se želim ubiti. Že zdaj ko vam pišem mi priteče kaka solza. Na kolenih vas prosim za kakršno koli pomoč.
Lp fant
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Izgubljeni fant!
Hvala, da si se s svojo stisko obrnil na nas in si že s tem, da si poiskal pomoč v naši svetovalnici naredil velik korak. Najprej se ti opravičujem, da si za odgovor moral nekoliko počakati. Naša svetovalnica med vikendom namreč ni aktivna.
Razumem tvojo stisko. Žal mi je, da so se v osnovni šoli norčevali iz tebe in da se moraš s tem spopadati še v srednji šoli. Verjamem, da je to, da si žrtev nasilja težko povedati na glas in nekomu zaupati, vendar nasilje res ni sprejemljivo in nihče ne bi smel biti poniževan na tak način. Včasih so situacije (kot je tvoja) takšne, da se je potrebno opogumiti, stopiti iz »cone udobja« in vprašati za pomoč. Veliko lažje bi ti bilo, če bi se o svojih težavah z nasiljem pogovoril z drugo osebo. Svetujem ti, da obiščeš svetovalno delavko na šoli in se pogovoriš z njo. Konec koncev si začel s srednjo šolo in si res ne zaslužiš zbadanja še nadaljnja leta srednje šole. Stvari se pa težko spremenijo, če takšne odnose dopuščaš. Vem, da jih ne dopuščaš prostovoljno, ampak če se s situacijo ne spopadeš aktivno, to žal tako izpade – drugim daš sporočilo, da ti je okej tako kot je.
Praviš, da si močno želiš spoznati punco. Pri ljubezni je žal tako, da ta pride spontano in je ne moremo izsiliti. Kar lahko naredimo sami je to, da smo čimbolj odprti do različnih izkušenj. Da nas ni strah pristopiti do različnih oseb in začeti pogovor. V glavnem, da smo čimbolj v družbi ljudi in odprti do spoznavanje novih ljudi. Kako lahko to narediš? Lahko se včlaniš v kakšen klub ali društvo, ki te zanima in na tak način razširiš socialni krog. Morda se lahko včlaniš v kakšno obšolsko dejavnost, ki jo ponuja vaša šola.
Najpomembneje pri vsem tem pa je, da se včlaniš v društvo zato, ker tebe zanima. Namreč, če se boš včlanil samo za to, da boš spoznal kakšno punco, boš lahko hitro razočaran. Ljubezni je treba dati čas. Večinoma je tako, da preden dejansko dobiš punco, spoznaš veliko različnih punc, za katere se izkaže, da bodisi tebi niso zares všeč ali pa ti njim, s čimer ni nič narobe. Enkrat boš le spoznal pravo.
Zaenkrat pa je pomembno, da poskusiš sprejeti sebe takšnega kakršen si. V redu je, če še pri 15. letih nimaš punce. Nekateri spoznajo prvo punco recimo pri 25. letih ali še pozneje in tudi s tem ni nič narobe. Vse ob svojem času. Zapisal si, da si enkrat že pristopil do punce. Za to, da si takrat zbral pogum ti čestitam. Že to, da si pristopil je velik korak. Kaj pa je takrat šlo narobe? Kaj bi lahko naredil drugače? Tudi, če takrat ni šlo tako kot si si predstavljal še ne pomeni, da si idiot in da je s tabo kaj narobe. Še posebej, če ti je bila punca všeč in če si do punce stopil prvič, je čisto normalno, da si imel tremo in da te je mogoče bilo strah. Večkrat, ko boš pristopil do punce, bolj boš pri tem samozavesten. Je pa pomembno, da veš, da določena mera treme ali strahu nikoli ne bo šla povsem vstran. Dobro je tudi, da si odgovoriš na vprašanje zakaj si želiš imeti punco? Velikokrat imeti punco ne pomeni, da se vse težave razrešijo in da se boš naenkrat boljše počutil.
Mi je pa zelo žal, da se nahajaš v tako veliki stiski, da si želiš umreti. Spodbudila bi te, da poiščeš pomoč in se o svojih mislih in težavah pogovoriš z osebo, ki ji zaupaš. Lahko so to starši, svetovalni delavec, učitelj... Pokličeš lahko tudi na katerega izmed telefonov, ki so na voljo za otroke in mladostnike v stiski: TOM Telefon (številka 116 111; 12h-20h vsak dan), Klic v duševni stiski (01 520 99 00; 19h – 7h vsak dan) in na zaupni telefon Samarijan (116 123; 24h na dan). Tvoje težave so vsekakor rešljive in ljudje ti lahko pomagajo, če le za pomoč prosiš. Ko se počutiš v močni stiski tako, da bi si najraje nekaj naredil ali pa si zelo žalosten, vzemi telefon in pokliči na eno izmed številk. Možnost je tudi, da se obrneš na naše chat svetovanje v svetovalnici Tosemjaz. Pod zavihkom Pogovori se na spletni strani svetovalnice je razviden urnik svetovanja.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala. Če pa želiš še kakšno pomoč, pa te vabim, da se ponovno oglasiš.
Katarina Maučec, mag. psihologije
• Iz
Izgubljeni fant
Pozdravljeni!
Prvič hvala za odgovor. Najprej bi povedal za nasilje. Zdaj sem prišel v srednjo šolo in je nasilja manj. Je pa veliko drogerjov ki jih jaz težko prenašam. Kar srce me boli ko to delajo mladostniki ki to nebi smeli delati. Oni se potem spravljajo na vse. Drugače posebej nasilja nad mano ni več toliko veliko. Se pa ne razumem z sošolci. Za vse sem bolj sam ubistvu sem osamljen celi čas.
No potem ste me vi vprašali zakaj si želim punco? Vem da mi punca nebi rešila vse probleme. Vem pa da mi bi rešila to osamljenost in jaz želim po nekomu hrepeneti ker si to najbolj želim. Punca bi mi vedno dala spodbudo in pomagala bi mi da se postavim na noge in postavim zase. Ker jaz čutim da rabim toplino od punce.
Vprašali ste me kaj je bilo narobe ko sem pristopil do punce? No problem je bil da nazačetku sva se razumela sva se pogovarjala veliko. Nato postala frenda ampak kasneje nevem kaj se je zgodilo. Začela se je oddaljevati od mene. Nise želela več pogovarjat z mano. Več vam nemorem povedati. Sumim pa da so ji kaj druga dekleta rekla.
Zahvaljujem se vam za vaš odgovor in trut. Res ste mi zelo pomagali. Res si želim iti trenirat odbojko. Ampak bi tam težko spoznal kakšno punco če smo tam samo fantje , mešano pa ne poznam da bi obstajalo. Veseli me še drug šport in bom probal tam poiskati. Lahko mi pa tudi vi pomagate kakšen šport poiskati. Vse športe imam rad razen nogometa nesme špilat zaradi poškodbe. Najlepša hvala vam za trut in pomoč in želim vam lep dan . In še prosil bi vas za odgovor.
Lp izgubljeni fant
• Uredništvo
Katarina Maučec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Izgubljeni fant!
Zelo me veseli, da sem ti s svojim odgovorom pomagala in te vsaj malo razbremenila.
Super informacija je tudi, da je zdaj nasilja in zbadanja manj. Je pa pomembno, da veš, da ni potrebno, da so težave izredno velike za to, da se obrneš po pomoč. Že to, da se počutiš osamljeno in si želiš družbe je lahko razlog zakaj bi se lahko obrnil na svetovalno delavko ali starše. Velikokrat pogovor pomaga, da se razbremenimo, da dobimo občutek sprejetosti in slišanosti. Tako kot sem ti pomagala jaz, ti lahko pomaga tudi pogovor v živo. Preko tega, da se pogovoriš s svetovalno delavko, se lahko tudi tvoji odnosi v razredu spremenijo.
Razumem tvojo željo po čustveni bližini. Dobro je, da veš zakaj si punco želiš imeti. Pomembno pa je, da si ne postavljaš prevelikih zahtev v odnosu do iskanja punce, saj kot rečeno ljubezni ne moremo izsiliti in pride ob svojem času. Seveda pa ne rabiš biti osamljen dokler je ne najdeš. Osamljenost lahko rešiš tudi s spoznavanjem novih prijateljev. Seveda odnosi s prijatelji niso enaki romantičnim odnosom. Te pa prijatelji lahko prav tako spodbujajo in ti nudijo oporo. Udejstvovanje s športom ali z drugimi aktivnostmi je lahko dobro tudi v ta namen. Če se boš včlanil v kakšen šport ali drugo aktivnost, ki te zanima, boš tam lažje spoznal druge ljudi s podobnimi interesi in se boš z njimi bolj verjetno ujel.
Žal se ne spoznam na posamezne športe in treniranje katerih poteka mešano po spolih. Vseeno pa mislim, da je dobro spoznati tudi nove prijatelje moškega spola. Namreč, če se z njimi dobro ujameš, se mogoče začnete družiti tudi izven treningov. Lahko te povabijo v večjo družbo svojih prijateljev, kjer morda lahko spoznaš kakšno punco. Bi pa spet poudarila, da pri iskanju punce gre za to, da se izpostavljaš različnim okoljem in situacijam in si na tak način povečuješ možnosti, da koga spoznaš. Ni pa ene stvari, ki bi jo lahko naredil in bi ti punco zagotovila. Pomembno je le, da si strpen, potrpežljiv in da ne obupaš.
Način, na katerega si zdaj opisal svojo interakcijo s punco, pa je čisto drugačen. Dobila sem popolnoma drugačno sliko o celotni situaciji. Pravzaprav nisi zgolj pristopil do punce, ampak si se z njo celo dlje časa družil in se celo spoprijateljil! To je šele velik korak. Kljub temu da se stvari niso izšle kot si hotel, mislim, da bi moral biti ponosen nase. Tvoja situacija se popolnoma sklada s tem, kar sem povedala že v prejšnjem odgovoru. Preden dejansko dobiš punco, boš moral verjetno spoznati veliko deklet, s čimer ni nič narobe. Žal mi je, da se je punca, s katero si se družil, začela oddaljevati od tebe. Včasih se na žalost odnosi tako končajo. Včasih prav tako ne dobimo nobenega pojasnila, zakaj se je odnos končal, kar je najhujše. Ti načini niso pravilni, pa vendar se dogajajo. Zaradi tega, kar se ti je zgodilo, nikakor nisi idiot in ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe. Če nisi dobil pojasnila zakaj se je nehala pogovarjati s tabo, ne moreš poznati razloga v ozadju. Ja, lahko so ji druga dekleta kaj rekla, ampak lahko pa je tudi sama ugotovila, da se po njenem mnenju ne ujameta. Včasih ena oseba meni, da sta odličen par, druga pa se v odnosu ne počuti dobro. Karkoli je bil razlog, je nesmiselno pretirano razmišljati o njem in kriviti kogarkoli. Če se tebi zdi, da si bil ob druženju z njo to kar si in meniš, da nisi naredil nič narobe, potem je dobro, da si vesel, da si dobil to izkušnjo in se preusmeriš na sklepanje novih poznanstev.
Želim ti lepe praznike!
Katarina Maučec, mag. psihologije
• Iz
Izgubljeni fant
Pozdravljeni!
Še enkrat se vam zahvaljujem za odgovor. Imate prav da se ljubezni Neda iz siliti ni ti kupiti. Strinjam se z vami da se bi lahko povezal s fanti. Samo ne je malo strah ker vse prijatelje ki sem jih imel so me izdali. Zame je to res težko nevem kaj naj naredim lahko da bom še enkrat izdan. Strah me je. Prosim vas za odgovor.
Lp, izgubljeni fant
• Uredništvo
Katarina Maučec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Žal mi je, da si imel takšne izkušnje s vsemi prijatelji. Čisto razumljivo in normalno je, da te je sedaj strah. Vseeno pa je pomembno, da daš novim poznanstvom priložnost, saj niso vsi ljudje enaki. Razumem, da bo na začetku lahko to težko, ampak le na tak način boš spoznal, da ljudem lahko zaupaš. Pomembno je, da kljub slabim izkušnjam ne obupaš in vztrajaš naprej, saj boš enkrat spoznal pravega prijatelja, na katerega se boš lahko zanesel. Potem boš pa vesel, da si vztrajal, saj v nasprotnem primeru tega prijateljstva ne bi bilo.
Vso srečo!
Katarina Maučec, mag. psihologije