Zdravo
že 7 let si želim konja jaham od 2leta( v jahalni soli od 4)
in nevem kako naj starse prepricam za konja
v soli mi gre vredu
nimamo pa pogojev da bi ga imela doma... zelim si kobilico od moje uciteljice jahanja in bi tam tudi ostala
mi lahko kdo pomaga kako naj starse prepricam... ((vejo koliko mi pomenijo in vse samo strosek jih skrbi mi lahko kdo se okvirno pove cene))
hvala in lp -
ri
rij
v praksi imajo konje ravno zaradi visokih stroškov skoraj samo jahalni klubi/turistične kmetije, nekdo ki se s tem profesionalno ukvarja. koliko stane konj je odvisno zelo. nekje povprečno če odkupiš konja od jahalnega kluba 3000-5000 eur, lahko tudi več. vzdrževanje konja pa stane precej več. veterinar, hrana, podkovanje, nekoga moraš plačati, da čisto vsak dan skrbi za konja, itd. lahko pogledaš za začetek, najprej, pred nakupom, koliko stane dolgotrajni "najem" konja, v najem so vključeni že čisto vsi stroški, to pride precej ceneje. nekje 250 eur/mesec, odvisno tudi od jahalnega kluba so cene različne.
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico.
Pišeš, da si zelo želiš konja, vendar ne veš kako prepričati starše, da bi ti ga kupili. Sprašuješ se tudi glede cen, vendar ti tukaj sama ne znam ponuditi jasnega odgovora. Morda bi bilo najbolje, da se glede cen obrneš kar na tvojo učiteljico ali pa na kakšen jahalni klub, kjer ti bodo zagotovo znali odgovoriti na to. Sem pa prepričana, da je nakup konja in kasneje tudi vzdrževanje, zelo velik finančni zalogaj, kar je bilo izpostavljeno že v zgornjem odgovoru.
Predlagam ti, da se skušaš s staršema odkrito pogovoriti o tvoji želji. Da jima poveš, da si zelo želiš konja in da je to tvoja velika strast že nekaj časa. Po drugi strani pa naj bo namen tega pogovora tudi to, da poslušaš starša in sprejmeš njune komentarje. Verjamem, da bi bila starša zelo vesela, če bi ti lahko omogočila konja, pa vendar je tukaj investicija resnično velika. Poleg tega moraš razumeti tudi to, da ne gre samo za enkraten nakup, ampak večletno vlaganje, ki pravzaprav terja kar nekaj denarja. V kolikor nakup zaradi finančnega stanja ne bi bil mogoč, lahko mogoče tudi skupaj razmislite o drugih alternativah, ki bi ustrezale tako tebi kot staršema. Verjamem, da boste lahko z iskrenim pogovorom razrešili marsikatero dilemo.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, dipl. psihologinja (un)Citiraj
Ko
Kozjerejka
Živijo,
ne morem reči, da se na konje spoznam bolj kot kdo drug, lahko pa povem nekaj cen o oskrbi. Znano je torej, da moraš plačati oskrbo (ne vem točno, kako je z jahalnim klubom, a če konja imaš moraš kupovati seno ali ga pokositi, plačati nekoga, ki bo skrbel zanj...), jahalni klub, veterinarja in z njim povezano zdravje konja, cepljenje, brušenje zob, kovača, paste proti zajedavcem, vse vitamine in dodatke in še in še. Vse je odvisno od kraja in nastanitev.
Najprej pa k začetnim stroškom, se pravi stroškom ob nakupu. Ko kupiš konja, se moraš dovolj spoznati nanj (če ne ti, pa nekdo, ki ti bo pomagal skrbeti zanj). Zelo pomembno je koliko znanja o konjih imaš. Najbrž si se v jahalnem klubu že marsičesa naučila, predvsem o obvladovanju konja in o jahanju. Vedeti moraš pa še marsikaj o psihologiji, prehrani, higieni, boleznih... in seveda o stroških.
Prvi stroški so najem oz. nakup konja, kjer je cena zelo različna. Po nakupu te čaka veterinarski pregled. Če konja kupiš od nekoga, ki ni v tvoji bližini, moraš misliti tudi na prevoz. Ob nakupu te čaka še prepis lastništva in ureditev papirjev, kar je okoli 20€.
Ampak govoriva pa pri tebi o najemu, tako da to v zadnjem odstavku zate v glavnem ne velja :) Konj bo ostal na istem mestu in prevoz ni potreben, sploh pa gre le za najem v jahalnem klubu.
Potem pa so tu osnovni stroški, ki pa najbrž veljajo tudi zate :(
Vsako leto boste morali plačati veterinarske preglede in cepljenja, kar stane okrog 300€. Brušenje zob je prav tako enkrat letno po 80€, kovač pa je na vsake 6-8 tednov spet za 80€. Enkrat letno boš zanj morala odšteti še 50€ za paste proti zajedavcem. Sama oskrba je, kot sem rekla, odvisna od kraja, se pa giblje okrog 100-200€. Tudi za ostale cene velja isto da so odvisne od kraja. Ob večjih bolezenskih zapletih pa cene poletijo v nebo, razen če ga bi takoj ob bolezni dala v zakol, kar je prvič žalostno, drugičpa je tudi škoda časa in denarja, ki si ga vanj vložila.
Tako da, če hočeš imeti lepega in zdravega konjiča, se moraš najprej veliko naučiti o njem ter ga tudi spoznati in z njim navezati stik, nato šele misliti na denar. Sploh bi bilo boljše, če še malo (zate najbrž veliko) počakaš, da boš imela svoj zaslužek. Lahko bi seveda tudi delala v kakšni konjušnici za svojo prvo žepnino in ko malo varčuješ, se kar nekaj nabere. Seveda mora denar ves čas prihajati v tvoj žep, da ti nekega dne ne bo zmanjkalo in bo z vsem konec.
Upam, da ti nisem podrla sanj. Če sem ti jih, se iskreno opravičujem. Lahko pa ti povem to, da si tudi jaz že lep čas želim konja. Enkrat pa sem odprla spletno stran in ugotovila, da konj ni samo to, da ga zjutraj in zvečer nahraniš, enkrat na teden jahaš z njim in mu kidaš gnoj. Ampak upanje je tisto, kar ti ostane. Tako da lahko, tako kot jaz, sanjaš svojega konja in ko boš enkrat imela vse zanj, boš srečnejša kot če ga kupiš oziroma najameš zdaj in potem ne moreš skrbeti zanj. Sploh pa mislim, da ti bo bolje, če še naprej jahaš v jahalni šoli in imaš tam stik s konji, saj boš imela manj stroškov in odgovornosti. Glede tega si na boljšem od mene, ker sem jahala komaj štirikrat.
Uživaj in lepo se imej, Kozjerejka
ab
Vem kako se počutiš, bila sem že v tvojih čevljih. Imeti konja je precej drago saj je velik strošek. A ni samo to, je tudi velika odgovornost in pobere precej veliko časa in zanj moreš skrbeti. Po navadi je povprečna cena konja med 3000€ in 5000€ a če želiš, da konj je bolj izučen/ vzgojen boš mogla biti pripravljena tudi dati 7000€ ali več. Potem boš mogla plačevati še nastanitev konja, ki stane okoli 150€-300€ na mesec. Potem je hrana (100€), veterinar (100€ naprej), kovač (50€-100€), vsa oprema (2000€-3000€)… Kot vidiš so cene zelo visoke in marsikateri si ne morejo privoščiti konja. Imam pa rešitev zate. Lahko bi poskusila z najemom konja. Cena najema je zelo odvisna kako se sploh zmeniš z lastnikom. A je definitivno ceneje kot imeti svojega konja.
Upam da sem kaj pomagala :)
lo
love horses
živjo
jaz si tudi želim konja a je moja mami rekla da ko bom dovolj stara in si bom služila sama si bom lahko kupila potem konja sama. Jaz starša razumem ker je precej veliko stroškov in gre dosti denarja vstran. Hodim pa že pol leta na jahanje in če si želi kdo ustvarit jahač 1 bo potreboval vsaj tri leta. Mamo in očeta sem prosla več kot 4 leta da bi hodila na jahanje ker je to moja druga največja želja. Jaham pa v KONJENIŠKEM KLUBU NIKA GAČNIK in imajo zelo super učitelje.
5.4.2024
l.p love horses
Ko
Konjiček
Živjo,
Tudi jaz si zelo želim konja in jaham približno deset let. Moj starši se z mojo željo absolutno ne strinjajo saj pravijo da je to prevelik strošek pri čemer jih tudi razumem. Pravijo da konja lahko dobim šele ko bom polnoletna in si bom to sama plačala. Problem pa je da se ne strinjajo tudi z najemom saj pravijo da se mi ne splača . Tako da res ne vem kaj naj naredim.
Lp konjiček
Uredništvo
Lara Tušek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da si zelo želiš konja, čeprav ti starši tega ne dovolijo, saj se zavedajo, da je konj velik strošek. Tega se zavedaš tudi sama. Poskušala si se pogovoriti tudi o najemu konja, vendar se tudi s tem ne strinjajo. Zdaj se sprašuješ, kako se čim bolj približati svoji želji, da bi lahko imela konja.
Jahaš že veliko časa, zato se zavedaš, kako velika odgovornost je konj. Konj zahteva veliko nege, pozornosti, prilagajanja ter seveda tudi veliko denarja. Priporočam ti, da se s starši veliko pogovarjate o tem, zakaj si želiš konja, kaj ti to pomeni, prav tako pa da si pripravljena skrbeti zanj. Na takšen način bosta starša bolj razumela, koliko ti konji pomenijo. Staršema tudi zagotovi, da ju razumeš, zakaj ti še zaenkrat ne dovolita nakupa konja, in da se zavedaš, kakšen strošek je konj. Lahko po spletu raziščeš tudi vse o najemu konja in staršema predstaviš, kolikšen strošek bi to dejansko bil. Poskusi se iskreno pogovoriti s starši, kakšni so njihovi konkretni razlogi poleg denarja, da ti ne dovolijo najema konja, kaj jih skrbi in kakšni so njihovi pomisleki. To ti bo pomagalo razumeti njihovo stališče, prav tako pa se boste lahko o teh razlogih pogovarjali in mogoče našli tudi kakšne rešitve.
Ker je konj velik strošek in ker so ti starši rekli, da moraš konja plačati sama, bi ti priporočala, da začneš počasi varčevati denar. Ko bo primeren čas in boš dobila priložnost, pa si lahko poiščeš tudi kakšno počitniško delo, mogoče celo v kakšnem jahalnem klubu, na kmetiji ali mogoče v trgovinici za živali. Tako boš združila zabavo in svojo ljubezen do konjev s tem, da si boš tudi zaslužila nekaj denarja.
Da bi se lahko že zdaj čim bolj približala svoji želji po konju, lahko razmisliš o kakšnem prostovoljnem delu. Morda bi lahko redno – nekajkrat na teden hodila oskrbovat konje, ki jih jahaš. Ali pa bi ponudila svojo pomoč kakšnemu bližnjemu jahalnemu klubu ali kakšnemu znancu, ki ima doma konje. Tako bi lahko bila redno v stiku s konji, hkrati pa bi še poglobila svoje znanje o negi in skrbi za konja. S tem boš tudi staršem pokazala, da ti konji veliko pomenijo in si pripravljena del svojega dneva nameniti skrbi za konja. Mogoče bo tudi to vplivalo na njihovo odločitev glede najema konja, saj bo dokazalo, da si vztrajna, odgovorna in samostojna.
Tudi če ti starši zaenkrat ne bodo dovolili najeti oz. kupiti konja ne izgubi svoje strasti in ljubezni do konjev. Prepričana sem, da boste skupaj našli kakšno možnost, kako se približati tvoji želji.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala, če pa imaš še kakšno vprašanje, se vedno lahko obrneš name.
Srečno!
Lara Tušek, dipl. psih. (un)