zdravo jaz bom 30 junija stara 14 let in si že od kar pomnim si želim imeti konja. starša mi pa ga ne dovolita še ga imeti.moja mama je imela kot mlada konje in me k temu spodbuja samo pravi da sem še premlada. jaham v konjeniškem kljubu Nazaj na konja že 8 let in delala bom kmalu jahač 2 zato me zanima kako naj svoja starša pregovorim da sem dovilj stara in sposobna da bi skrbela za lastnega konja.
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Nikica,
res je lepo prebrati, da te tako močno te veseli svet konj. Osem let jahanja in to, da si tik pred izpitom za jahača 2, je velik dosežek in kaže, da si res predana in vztrajna.
Popolnoma razumem tvojo veliko željo, da bi imela svojega konja. To zate ni samo hobi, ampak nekaj, kar ti pomeni zelo veliko in temu posvetiš veliko časa. In razumem, da je težko, ko si nekaj tako močno želiš, pa še ne dobiš dovoljenja.
Tvoja mama verjetno res verjame v tvojo ljubezen do konj, saj je tudi sama izkusila, kaj pomeni imeti konja. Ko reče, da si še premlada, to verjetno ni kritika ali dvom o tebi, ampak želja, da bi na to veliko odgovornost stopila z vsem potrebnim zavedanjem. Imeti konja ni samo lepa izkušnja, ampak tudi vsakodnevno delo, čas, denar, skrb; tudi takrat, ko ti mogoče ni do tega ali imaš druge obveznosti (npr. počitnice, šola v naravi itd.).
Če želiš svoja starša prepričati oz. se z njima pogovoriti, ti svetujem, da jima ne poveš le, kako zelo si to želiš, ampak jima pokažeš, da si resno razmislila o vseh vidikih. Lahko pripraviš konkreten načrt : kako bi to izgledalo, kje bi bil konj nastanjen, kako bi ti sodelovala pri oskrbi, kako bi to vplivalo na šolo, prosti čas, počitnice.
In veš kaj? Morda zdaj še ne bo šlo. Morda bosta rekla, da je še prezgodaj. Ampak to ne pomeni, da se to ne bo nikoli zgodilo. Tudi če zdaj še ne bo šlo, to ne pomeni, da se tvoja želja ne bo nikoli uresničila. Mogoče lahko to vzameš kot spodbudo, da malo počakaš in v tem času še naprej dokazuješ, da si pripravljena. In glede na to, kako daleč si že prišla, verjamem, da ti bo uspelo.
Vse dobro ti želim,
Živa Pirc, mag. psihologije