Zdravo,
obiskujem gimnazijo in letos se moram vpisati na faks, razmišljam o zdravstveni fakulteti pa me samo zanima ali je pogoj za vpis na ta določen faks tudi naravoslovni predmet na maturi.
Hvala za odgovor
Uredništvo
Ana Boršič dipl. prof. pedagogike in andragogike

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena,
predvidevam, da boš s 1. septembrom pričela obiskovati 4. letnik gimnazije in se zato soočaš tudi z vprašanjem o nadaljnji izobraževalni poti. Zdravstvena fakulteta je institucija, ki izvaja več različnih študijskih programov 1. stopnje, tako na visokošolski kot na univerzitetni ravni. Ker v okviru vprašanja nisi konkretno navedla željene smeri, ti pogoje za vpis v študijske programe za študijsko leto 2022/23 predstavljam v nadaljevanju:
- v okviru ZF Univerze v Ljubljani v študijskem letu izvajajo sledeče programe: Sanitarno inženirstvo, Babištvo, Delovna terapija, Fizioterapija, Radiološka tehnologija, Ortotika in protetika, Laboratorijska zobna protetika in Zdravstvena nega. Glede na Razpis za vpis v dodiplomske in enovite magistrske študijske programe v študijskem letu 2022/2023 za vpis je opravljena splošna matura zadosten pogoj za vpis na kateregakoli izmed navedenih programov. Več si lahko prebereš na sledeči povezavi: 3f086852-b8ee-4ecb-9a5d-9db105747a9b (gov.si).
Zdravstvena fakulteta deluje v Ljubljani, a ker nisi navedla, v katerem kraju želiš obiskovati študijski program, ti predstavljam še druge možnosti:
- v okviru Fakultete za vede o zdravstvu Univerze v Mariboru izvajajo le visokošolski strokovni študijski program prve stopnje Zdravstvena nega, pogoj za vpis pa je opravljena splošna matura. Več si lahko prebereš na sledeči povezavi: https://portal.evs.gov.si/documents/10157/d5ac0455-f9a0-409a-b334-8e2f4505af90
- v okviru Fakultete za vede o zdravju Univerze na Primorskem izvajajo univerzitetna študijska programa prve stopnje Aplikativna kineziologija in Fizioterapija ter visokošolska strokovna študijska programa prve stopnje Prehransko svetovanje – dietetika in Zdravstvena nega. Za vpis na katerikoli študijski program, zadošča opravljena splošna matura. Več si lahko prebereš na: https://portal.evs.gov.si/documents/10157/69fc569b-bf75-45df-8913-4d978c22ff01
- v okviru Univerze v Novem mestu, Fakultete za zdravstvene vede, izvajajo visokošolski strokovni študijski program prve stopnje Zdravstvena nega. Za vpis v program zadošča opravljena splošna matura. Več si lahko prebereš na sledeči povezavi: https://portal.evs.gov.si/documents/10157/7d34a149-5518-4099-a346-85505cebdfe4
- v okviru Fakultete za zdravstvene in socialne vede Slovenj Gradec izvajajo visokošolski strokovni študijski program Zdravstvena nega. Za vpis na program zadošča opravljena splošna matura. Več si lahko prebereš na sledeči povezavi: https://portal.evs.gov.si/documents/10157/97f9de2d-52b3-47ca-b914-44b429d7f7cd
- v okviru Visoke zdravstvene šole v Celju izvajajo študijski program prve stopnje Zdravstvena nega. Za vpis v program zadošča opravljena splošna matura. Več si lahko prebereš na sledeči povezavi: https://portal.evs.gov.si/documents/10157/af47d60b-dd5f-40df-a95b-6cc189ccac83
Glede na predstavljene podatke opravljen izbirni naravoslovni predmet na splošni maturi ni obvezen. Na spletnih straneh: (UNI LJ ZF) https://www.zf.uni-lj.si/si/studenti/studijski-programi, (UNI MB FVZ) https://www.fzv.um.si/študij-na-fakulteti, (UP FVZ) https://fvz.upr.si/?cn-reloaded=1, (UNI NM FZV) https://fzv.uni-nm.si/programi_1_stopnje/, (FZSV) https://www.fzsv.si/%C5%A0tudijski-programi so načeloma na voljo aktualni predmetniki študijskih programov za študijsko leto 2022/23. V kolikor te zanimajo informacije glede predmetnika za posamezen program, jih lahko pridobiš na zgoraj navedenih straneh.
Upam, da ti bodo navedene informacije koristile pri tvoji odločitvi glede vpisa v željeni študijski program. Verjamem, da se boš odločila pravilno.
Srečno!
Ana Boršič, dipl. prof. pedagogike in andragogike