Je srednja zdravstvena šola res tako težka? Kaj je težje, teoretični predmeti ali praksa? Latinščina je obvezna?
• Učenka zdravstvene šole
Učenka zdravstvene šole
Hej.
Sem učenka zdravstvene šole, in lahko ti povem da ni tako težko kot pravijo drugi. V osnovni šoli sem imela prilagojen program pa sem zakljucila z dobrem uspehu, to sem imela od tretjega razreda naprej tako da sem se cisto navadila na to in zdaj ko sem prisla v srednjo zdravstveno solo sem bila napeta ker so me drugi strasili kako mi to ne bo slo se posebej zaradi tega ker zdaj nebom imela vec prilagojenega programa. Vseeno sem vstrajala in sem kljub temu da nisem dobila nobene solske pomoci zopet koncala z dobrim uspehom in ja latinscina je obveza a to so samo izrazi. Npr nek del telesa moras vedeti po latinsko in ce ti jeziki gredo dobro kot meni bo to mala malica .
meni osebno najtezji predmet je bil matematika ker jo nikoli nisem obvladala.
lepo bodi :)
• Vi
Vip
Če imaš slučajno gimnazijo obstaja poklicni zečaj za zdravstveno? Ali da samo szrokovn3 izpite narediš?
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
na tvoje vprašanje ali je srednja zdravstvena šola težka, ti težko podam odgovor da ali ne. Zakaj? Ko govoriva o srednji zdravstveni šoli, je to šola, ki pa izobražuje dijake v programu zdravstvena nega (4-letni strokovni program) in bolničar - negovalec (3-letni program). Programa sta različna in tudi zahtevnost programa, obseg predmetov in vsebine, se zato razlikujejo. Ko presojaš ali je program težek ali ne, predlagam, da se vprašaš kako zmoreš razumeti zahtevnejšo snov iz biologije, kemije, tudi fizike, kako se vidiš pri delu z ljudmi (npr. komunikacija, skrb zanje, potrpežljivost), kakšne so tvoje delovne navade (koliko in v kakšnem obsegu si se pripravljena učit) itd., pa tudi da pridobiš informacije o predmetniku (tudi o latinščini), načinu dela (vaje v bolnišnici, zdravstvenem domu...). Ali je nekaj težko je vedno stvar subjektivne odločitve, včasih hipne npr. nekaj mi ne gre in potem sem jezen, žalosten, rečem, ta program je težak, ko me kdo vpraša, potem pa še navržem, da so profesorji neustrezni, pa še kaj...
Smiselno je, da v procesu odločanja pridobiš informacije od dijakov, ki obiskujejo program, ki te zanima (vrstnica ti je v forumu že podala odgovor) kot tudi da za dodaten objektiven nabor informacij vprašaš tudi svetovalno delavko na šoli kjer si in kamor si želiš.
Sprašuješ ali obstaja poklicni tečaj za srednjo zdravstveno šolo.  Pogledala sem kar srednjih zdravstvenih šol, ki ponujajo izobraževanje odraslih, pa tovrstnega programa (1 leto) nisem zasledila, bi ti pa predlagala, da to preveriš na šoli. Obstaja pa kar nekaj tečajev znotraj tega področja, ki jih lahko opraviš in pridobiš naziv maserka itd.
Sklepam, da si sedaj dijakinja srednje šole. Morda gimnazije - sklepam iz vprašanja, ki si ga postavila naknadno. V kolikor meniš, da bi bila srednja zdravstvena šola primernejša od te, na kateri si, velja razmisliti ali bi vendarle bilo bolje, da, v kolikor so prosta mesta za prepis, to narediš, ob zavedanju, da te čakajo dodatni izpiti iz strokovnih predmetov, ki jih na gimnaziji nimaš.
V kolikor te še kaj zanima, bega, vprašaj.
Želim ti dobre odločitve.
Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Vi
Vip
Je možno delati izpite iz strokovnih predmetov če imaš gimnazijo? Je to brezplačno, plačljivo? Kaksna je tezavnost naravoslovnih predmetov v primerjavi z gimnazijo, baje je na gimnaziji tezje mislim naravoslovni predmeti?
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
ob prepisu iz gimnazijskega programa v program zdravstvene nege te čakajo predmetni izpiti, te določi šola, na katero se vpisuješ. Ali so ti izpiti plačljivi, ne vem. Več o tem si lahko prebereš na povezavi, kjer so tudi obrazci za prijavo k predmetnemu izpitu: Prijava k izpitu v srednji šoli | GOV.SI.
Predlagam ti, da stopiš v stik s svetovalno službo na sedanji šoli in na šoli, kamor se želiš vpisati in boš dobila konkretne informacije.
Gimnazijski program je zahteven in od dijaka zahteva poglobljeno znanje, ki se preverja na maturi. Glede na obseg naravoslovnih predmetov na programi zdravstvene nege, s poudarkom na biologiji, bi razmišljala, da je tudi tam program zahteven in zahteva delo dijaka.
Vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Vi
Vip
Mislim po končani gimnaziji če lahko opraviš strokovne izpite? Če razumete.
Rekli so da srednja medicinska sestra pri nas nima nekih velikih odgovornosti. Da nekaj odgovornosti ima diplomirana in da sposobni gredo za zdravnika ne za medicinsko? Da tudi plače imajo večje diplomirane in da zdravnik ima tudi večjo. Kaj sploh delaš kot srednja? Meriš pritisk, temperaturo samo takšne reči?
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
tvoje vprašanje razumem. Ob pregledovanju spletnih strani srednjih zdravstvenih šol nisem zasledila, da bi bilo možno opravljati kar poklicni tečaj. Predlagam, da informacije preveriš kar na konkretni srednji šoli.
Sprašuješ glede del srednje medicinske sestre. Njene naloge so seveda pomembne in predstavljajo podporo bolniku - uredijo mu posteljo, postrežejo obroke hrane, delajo po navodilih diplomiranih sester in zdravnikov. Mogoče ti je lahko v pomoč video: https://youtu.be/1F-sg00ii1s
Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja