Koliko časa poteka zdravljenje s klasičnim aparatom za zobe aka zvezdicami in koliko časa z invisilignom? Zvezdice so na zavarovanje, čeprav so čakalne dobe brutalne in invisilign je samoplačniški jasno mi je. Zanima me prednosti in slabosti obeh.
Uredništvo
Stella Sekulić Kelhar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lejka,
čas zdravljenja z ortodontskim aparatom se določi na osnovi pregleda pri ortodontu, in sicer glede na potrebe posameznika. Bistvena razlika je v izgledu in nekoliko skrajšanem času zdravljenja ob uporabi invisilign.
Lep pozdrav,Dr. Stella Sekulić Kelhar, dr. stom., spec.
Le
Lejka
Hvala, mislila sem daje po 18letu (Navadni aparat seveda) izključno samoplačniško potem sem prebrala v pravilih da je lahko še vedno na zavarovanje v primeru hujših nepravilnosti ki zahtevajo poseg pri oralnem kirurgu? Točno kaj piše v pravilniku, sem prav napisalaali se zmotila? Zanima me kdaj so te hujše nepravilnosti, kdo te pregleda da to ugotovi, zobozdravnik ali ortodont v Zdravstvenem domu? Kako pogosto so te hujše nepravilnosti ali je to zelo redko in rečejo da samo samoplačniško je na voljo?
Ar
Arči
V Pravilih obveznega zdravstvenega zavarovanja (ne Pravilniku) je določeno:
pravico do ortodontskega zdravljenja imajo zavarovane osebe do dopolnjenega 18. leta starosti, po tej starostni dobi pa le, če je bila potreba po zdravljenju ugotovljena vsaj dve leti pred dopolnjenim 18. letom (34. člen Pravil, tudi Sodba VDSS Psp 618/2015 - v tem primeru je zavarovanka zahtevala ortodonski aparat pri starosti 30 let).
Le
Lejka
Kako naj si potem uredim aparat za zobe po 18.letu na zavarovanje kaj moram reči, zahtevati? Komu, zobozdravnici reči za napotnico, da pogleda v kartoteko? Pregled sem imela že pri 11 letih se mi pri ortodontu ampak mi je potem en termin odpadel, enkrat je bila ortodontka na dopustu, enkrat na bolniški...
Uredništvo
Dr Stella Sekulic Kelhar
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
zgoraj napisano drži. Apart se lahko postavi tudi po 18. letu, a le, če je pregled in potreba po takem zdravljenju bila ugotovljena do 16. leta starosti. Nepravilnosti, ki določajo zdravljenje s fiksnim aparatom določi ortodont na osnovi pregleda ustne votline. Napotnico za ortodonta pa napiše osebni zobozdravnik. Zato bo najbolje, da se naročiš na pregled k svojemu zobozdravniku in se pogovorita o nadaljnih korakih in možnosti zdravljenja.
Lep pozdrav,
Le
Lejka
Kaj pa moram reči zobozdravnici da me da za aparat? Se mi zdi da do kartoteke ortodonta nima dostopa? Ali ji po 18. letu moram res močno zatežiti ker če ne me sploh ne bo dala?
Uredništvo
Pozdravljena,
kot je odgovorila svetovalka, pojdi do svoje zobozdravnice in se posvetuj za vse podrobnosti z njo - odkrito lahko tudi poveš, da bi si želela zobnega aparata. Ona ti bo še najbolje lahko povedala dalje glede na tvoj primer.
Prijazen pozdrav iz uredništva
Le
Lejka
Za otroke je čakalna doba cca. 7let. Odvisno sicer od izvajalca ampak tam nekje. Za odrasle so enake čakalne dobe? V Sloveniji mislim. Vem da je opcija da greš na Hrvaško in ti potem povrnejo stroške.
Uredništvo
Pozdravljena,
kot zapisano, najbolje da se v tem primeru obrneš na svojo osebno zobozdravnico, saj so čakalne dobe lahko tudi različne.
Prijeten pozdrav iz uredništva