Pozdravljeni!
Že zadnjega pol leta opažam da sem zelo zaskrbljena in tesnobna zaradi mojega zdravja in počutja.
Vsak "simptom" ki ga občutim začnem prav obsesivno googlati in raziskovati, zaradi česar postanem paranoična in mislim, da imam vse bolezni.
Prišlo je do tega, da konstanto mislim da je z mano nekaj narobe in sem tesnobna konstantno.
Res bi prosila za pomoč, saj mi gre vse to že pošteno na živce in mi preprečuje, da bi živela kot hojčem.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te razumem pravilno, se zadnjega pol leta soočaš s tesnobo in zaskrbljenostjo zaradi svojega zdravja, a hkrati pri tvojem zapisu opažam, da se zavedaš, da je ta zaskrbljenost morda neupravičena, saj si zaradi prav vsakega simptoma, ki se pri tebi pojavi, na podlagi brskanja po internetu oblikuješ prepričanje, da imaš resne zdravstvene težave. Predstavljam si, da te to zelo obremenjuje, hkrati pa se počutiš zmedeno in tudi sama pišeš, da ti gre vse skupaj že pošteno na živce.
Na svetovnem spletu so na voljo številne informacije vezane na telesno in duševno zdravje, zaradi česar se lahko ljudje hitro zapletemo v začaran krog »samodiagnosticiranja«, seveda pa je brez celovite preiskave pri strokovnjaku, poznavanje resnosti določenega simptoma skoraj nemogoče, saj je naše telo zelo kompleksno in lahko nek simptom predstavlja številna zdravstvena stanja.
Želela bi si vedeti kaj več o samih simptomih, ki jih omenjaš. Težko si predstavljam s kakšnimi simptomi se sicer soočaš. Kakšni so ti simptomi? Kako pogosto se pojavljajo? Pomemben podatek se mi v tvojem zapisu zdi tudi ta, da se je to pričelo dogajati pred pol leta. Se je v tistem času zgodilo kaj posebnega v tvojem življenju? So se začeli določeni simptomi pojavljati pogosteje kot prej? V kolikor se ti pogosto pojavljajo podobni simptomi ti predlagam, da obiščeš zdravnika in se prepričaš glede svojega zdravja. Obisk zdravnika ti lahko med drugim pomaga pri razumevanju tvojega telesa in njegovega delovanja. Zdravnik ti bo znal najbolje predstaviti, čemu lahko pripisuješ določene simptome.
Glede na to, da sama raziskuješ svoje simptome po internetu, kar v tebi vzbuja tesnobo in zaskrbljenost, ti predlagam, da s tem prenehaš. Ko se zalotiš pri tem, da razmišljaš o svojem zdravju in želiš to raziskovati po internetu, svojo pozornost raje preusmeri v nekaj, kar te osrečuje, počni nekaj, kar te veseli. Lahko si postaviš tudi pravilo, da preden določenemu simptomu posvečaš svojo pozornost, najprej počakaš kak dan ali dva in šele potem vidiš, ali ta izgine in ali mu je zares potrebno posvečati pozornost.
Če je tesnoba, ki jo opisuješ močna do te mere, da otežuje tvoje vsakodnevno funkcioniranje ti toplo priporočam tudi, da se obrneš na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov v tvoji okolici. Menim, da ti obravnava v živo, s strokovnjakom iz področja druševnega zdravja, lahko pomaga pri soočanju s tvojo tesnobo in zaskrbljenostjo glede telesnega zdravja.
Če imaš še kako vprašanje, sem ti na voljo, sicer ti pa želim vse dobro,
Amadeja Jurič, mag. psihologije