Živjo!
Zdravnik mi je zaradi nespečnosti, ki traja že več mesecev, predpisal zdravilo Kvelux - eno tableto približno pol ure pred spanjem. Zanima me, ali zdravilo povzroča zasvojljivost, torej se ob prenehanju jemanja zopet pojavi nespečnost, spanec postane odvisen od zdravila. Brala sem, da zdravilo pomaga pri zdravljenju shizofrenije, bipolarnosti pa ne vem, ali je glede na moje težave torej primerno?
Najlepša hvala za odgovor! <3
Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga obsikovalka spletne strani,
če sem te prav razumela, imaš težave s spanjem, ki trajajo več mesecev. Nažalost nam nisi napisala, če imaš mogoče kakšne pridružene bolezni (fizične ali duševne)? Lažje bi ti ponudila odgovor, če bi imela te informacije. V nadaljevanju besedila bom predvidevala, da nimaš nikakršne pridružene bolezni.
Predvidevam, da ti je Kvelux predpisal psihiater in je verjetno imel dober razlog za to. Mogoče sta že poskusila z zdravili kot so Sanval, Perluna, Apaurin ... - zdravila iz skupine benzodiazepinov in hipnotikov? To so zdravila, ki najbolj pomagajo pri nespečnosti, vendar povzročajo razvoj tolerance in niso priporočljiva za dolgotrajno zdravljenje.
Kvelux je antipsihotik in je res to, kar si prebrala. Uporablja se za zdravljenje shizofrenije, bipolarne motnje in depresije, ampak ima dodatni efekt - sedacijo. Za zdravljenje psihiatričnih bolezni se uporabljajo višji odmerki Kveluxa (do 800mg/dan). Za efekt sedacije, ki ga potrebuješ ti, se uporabljajo nižji odmerki (25-50mg/dan). Tako da je odgovor na eno od tvojih vprašanj: Ja, primeren je za nespečnost v nižjih dozah. V zelo redkih primerih povzroča odtegnitevni sindrom ob nehanju. Je pa možno, da se telo nanj navadi in da boš s časom potrebovala večje odmerke zdravila za isti efekt sedacije.
Zakaj se je tvoj zdravnik odločil za Kvelux in ne nekaj drugega? - to pa samo on ve. Če še vedno nisi prepričana, da je Kvelux prava izbira zate, ga lahko spet obiščeš in mu poveš svoje skrbi.
To, kar je pomembno, da veš je, da Kvelux ne zdravi tvojo insomnijo oz. njen vzrok. Če ga nehaš jemati, obstaja možnost, da spet pride do nespečnosti.
Priporočala bi ti, da razmisliš o kognitivno-vedenjskoj terapiji pri psihologu. Mogoče bosta tam ugotovila pravi razlog tvoje nespečnosti (stres, zdravila, duševno zdravje...), ker je to edini način za popolno ozdravitev. Prav tako ti svetujem spremembo življenskega sloga: fizična aktivnost vsak dan, omejitev kave in alkohola, urnik spanja, previdnost pri izbiri hrane, času in obilici obroka itd.
Psihoterapija in sprememba življenskega sloga sta pravzaprav učinkovita v več kot 80% primerov. Zato te spodbujam, da jih poskusiš. Še vedno si mlada in je boljše in lažje rešiti težavo na bolj naraven način. Zdravila nam priskočijo na pomoč v prvih fazah zdravljenja, niso pa namenjena za dolgotrajno zdravljenje nespečnosti.
Lepo te pozdravljam in upam, da ti bo moj nasvet pomagal.
Nejla Đikić, dr. medicine