Pozdravljeni,
Obiskujem četrti letnik gimnazije in vsako leto mi je manj mar za ocene in šolske obveznosti. Pred testi nisem pod stresom, tudi če sem se zanj zelo malo pripravljala. Ocene mi niso pretirano pomembne, zato se na ocenjevanja ne pripravljam po najboljših močeh. Z rezultati sem večinoma zadovolnja vendar vem, da sem sposobna doseči več; kar tudi bi, če bi vložila več truda in volje. Nasploh mi je v šoli prijetno in jo rada obiskujem.
Tudi stvari katere me zanimajo in jih rada počnem se težko lotim. Na primer, zelo rada rišem, snemam, berem in pišem ampak bom prej kot to pograbila telefon in preživela moj prost čas na socialnih omrežjih. Sicer je moj odnos s socialnimi omrežji po moji presoji še vredu. Uporabljam jih okoli 1h na dan. Redko pa po 3h ali več. Ker malo časa posvetim učenju za šolo imam kar veliko prostega časa za katerega pa sploh ne vem povedati kam ga vlagam. Zdi se mi da, ne delam nič.
Čustveno se prav tako večino časa počutim poplnoma nevtralno. Ne dobro ne slabo samo umirjeno. Veliko delam na sebi in sproščeno grem skozi življenje.. mogoče preveč sproščeno?
Rada bi se bolj potrudila z učenjem in ustavrjanjem. Poskusila sem že s postavljanjem majhnih ciljev in manjšimi spremembami rutine ampak volje ali dovolj močne želje po spremembi ni.
Zahvaljujem se za karkršen koli nasvet ali mnenje. :)
Lep pozdrav
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Kako lepo je brati pismo nekoga, ki je sicer zadovoljen, si pa želi od življenja še nekaj več. Pišeš, da si zadovoljna z ocenami in si učno kar uspešna, ne glede na to, da v učenje ne vlagaš veliko časa. Ljudje smo si različni in ti najbrž precej potrebnega znanja prineseš že iz šole, zato za zadovoljujoče ocene ne potrebuješ veliko dodatnega vložka doma. Kljub temu, da si z ocenami zadovoljna, pa veš, da bi lahko z več truda dosegla več. Si torej res zadovoljna z ocenami ali morda samo nisi nezadovoljna z njimi? Si želiš boljše ocene zaradi sebe, zaradi vpisa na fakulteto ali zaradi tega, ker bi preprosto bilo »prav«, da več delaš za šolo? Kaj te ovira pri temu, da v učenje ne vlagaš več truda?
Praviš, da tudi dejavnosti, ki jih imaš sicer rada, ne opravljaš pogosto. To povezuješ s časom, preživetim na socialnih omrežjih. Glede na to, da si povedala, da preživiš na socialnih omrežjih v povprečju dobro ur na dan, bi tudi jaz rekla, da je ta čas precej normalen. Vseeno bi ti priporočala, da morda kakšen teden sproti spremljaš in preverjaš, koliko časa dejansko preživiš na socialnih omrežjih, kajti takrat čas teče precej hitreje in se lahko hitro uštejemo, koliko časa je dejansko minilo, če nismo na to pozorni.
Veseli me, da veliko delaš na sebi in da greš sproščeno skozi življenje. To je velika kvaliteta, ki jo marsikdo nikoli ne doseže. Delo na sebi je pri tebi učinkovito. Morda pa bi bilo dobro, da bi bila za posamezne dejavnosti bolj motivirana? Vprašaj se, kaj res rada počneš in poskušaj vzpostaviti strukturo časa izven šole, kamor boš razporedila tako dejavnosti, ki te veselijo (kar po dnevih) in tudi čas za delo za šolo, da boš z ocenami še bolj zadovoljna. Seveda pa ob tem ne pozabi še naprej skrbeti zase.
Spremembe življenjskega sloga terjajo svoj čas in marsikdaj po uvedbi sprememb prehitro obupamo, sploh če te spremembe za nas niso najbolj prijetne in je potrebno za prve rezultate vložiti več časa in vztrajnosti.
Javi se še kaj, zelo me bo zanimalo, kakšne spremembe si vnesla v svoje življenje in kako so učinkovite.
Bodi dobro.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja