Pozdravljeni.
Nekaj let se soočam s težavami v duševnem zdravju in sem že tudi obiskovala terapije, vseskozi od srednje šole sem po tihem imela željo kaj bi rada v življenju počela, a se hkrati tudi soočam z mislimi, da ne želim biti več na tem svetu. Nekako vseeno moram nekaj početi, zato se ukvarjam z učenjem otrok v plesni šoli, kar me tudi veseli. Pred nekaj meseci pa sem bila deležna zavrnitve s strani vodstva in bila izločena iz prevzemanja plesnih skupin, saj je vodstvo izrazilo skrb, da me na neki točki več ne bo na delo, saj imam težave z depresijo, čeprav ravno to delo moje težave rešuje in je zame bolje da sem časovno aktivna in sprejeta med druge. O tem tudi veliko govorim s prijateljico iz kluba, s katero tudi delava in me spodbuja v to, da imam pred seboj vedno nek cilj, ki me bo gnal naprej in se tako ne bom zaprla vase. Žal me je zavrnitev v mesecu decembru s strani vodstva zelo prizadela in se mi sedaj pojavlja nekakšna blokada do tega dela, kot da si ne zaupam, da zmorem in znam početi te stvari in si vseskozi govorim, da v tem nisem dobra in so vsi boljši od mene. Sedaj si želim iz te službe oditi, saj me je vse skupaj zelo prizadelo, hkrati pa je res da mi je delo zelo všeč in bi si želela ostati, a me nekaj v telesu vseeno zaustavlja in ne zmorem sama čez to. Rada bi se obrnila na vašo pomoč, ali je smiselno nadaljevati tukaj in kako bi morda najlažje odpravila te blokade, predvsem to, da težko gledam ljudi, ki to delo opravljajo, jaz pa ga ne dobim, saj tudi vem, da ko ne bom več aktivna, se zna depresija močno vrniti.Tudi prijateljica me spodbuja, da morda nadaljujem v plesu kje drugje, a imam preprosto takšno blokado, da tega ne želim več početi in sem se trenutno znašla v zelo tesnobni situaciji, ki me zelo tare. Velikokrat si rečem, da ne želim več obstajati, ker če me ne bi bilo, ne bi potrebovala prenašati vseh teh občutkov.
Najlepša hvala za vašo pomoč.
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo Plesalka!
Se opravičujem za pozen odgovor, tudi nas svetovalce je doletela gneča.
Odločitev vodstva se mi zdi nekoliko sporna, sploh če so do zaključka, da boš z večjo verjetnostjo prenehala z delom, prišli sami brez kakšnega strokovnega mnenja ali pogovora s tabo. Zdi se mi tudi izjemnega pomena, da se o teh težavah pogovarjaš s prijateljico - podpora s strani bližnjih je res pomembna in spodbujam te, da s tem nadaljuješ.
Hudo mi je, ko prebiram, kako ti je težko ob zavrnivi in kako je to vplivalo na tvoje počutje, ki že tako ni bilo ravno najboljše zaradi prisotnih duševnih težav. Menim, da so glede težave ki jo izpostavljaš v zapisu, ključne te vsiljive misli, ki pravijo, da nisi dovolj dobra oziroma sposobna. Skušaj najti protidokaze za te misli, zapiši jih na list papirja. Tako jih boš ubesedila in lahko prideš do uvida, da misli najverjetneje niso resnične.
Tudi napotek tvoje prijateljice ni slab - morda bo sprememba okolja prinesla pozitivne spremembe, morda bo okolje bolj spodbudno. Hkrati bi bil dober tudi pogovor z vodstvom, kjer jim pojasniš, koliko ti delo pomeni in da bi ravno prenehanje z njim naredilo več škode zate. Gre za študentsko delo?
Si morda pomislila tudi, da bi nadaljevala s terapijami? Ali pa da bi šla do osebne zdravnice po napotnico za psihologa in/ali psihiatra? Oni bi ti tudi v veliki meri pomagali. To bi bilo dobro zaradi depresivnosti, ki jo omenjaš, pa tudi zaradi besed, ki so pravzaprav samomorilne misli. Prav o tem slednjem je še kako pomembno spregovoriti z nekom, če od začetka ne z zdravnikom, pa vsaj s kakšnim družinskim članom, prijateljem ali osebo, ki ji zaupaš. Že samo ubesedenje teh misli nekomu lahko prinese veliko olajšanje.
Prilagam ti tudi povezavo do napotkov preusmerjanja misli, ki smo jih zbrali tukaj na portalu #To sem jaz. Če ti bo kdaj tako hudo, da boš potrebovala pogovor in bi želela, da je anonimen, imaš tudi možnost klepeta s psihologom tukajle - poglej kdaj bo na voljo psiholog.
Res ti želim vse dobro na poti do boljšega blagostanja in verjamem, da ti bo to uspelo. Ne pozabi pa, da smo ti na voljo tudi mi - samo piši nam, kadarkoli želiš!
Patrik Senica, mag. psihologije