Hej!
Pac moja prjatlca je iz druzine ki nima ravno veliko denarja. V druzini je vec otrok, zato ima vedno na poloznicah zelo zelo manjse zneske. In kosilo ji sploh ni potrebno placevati. Ampak fora je da ima ona drage znamke cevljev in oblacil (vse je nad 90€). Pac nevem a ji zavidam al kaj ampak pac nevem kje je fora.
• Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Zdravo "Zvezdicazaspanka",
prejeli smo tvoje vprašanje glede prijateljice. Praviš, da je doma iz družine, katera nima ravno veliko denarja. Navajaš, da ji ni potrebno plačevati kosil, na položnicah ima manjše zneske, hkrati pa nosi drage znamke čevljev in oblačil.
Nikoli ne vemo kakšno je pravo finančno stanje neke družine. Družine z več otroki in z običajnimi oz. povprečnimi dohodki staršev imajo lahko višje otroške dodatke (denar namenjen za pomoč staršem pri vzdrževanju otrok, ki ga družina dobi od države), posledično pa tudi nižje položnice npr. vrtca, šole, prehrane. Verjetno večina staršev želi otrokom zagotoviti čim boljše pogoje za življenje, ter omogočiti čim več dobrin, ki jih imajo njihovi vrstniki (npr. tudi superge dražje blagovne znamke). Morda je tako tudi pri tvoji prijatelji. Morda tvoji prijateljici kupi kakšno stvar tudi kdo od starih staršev, morda dobiva žepnino, denar ob rojstnem dnevu in si potem z varčevanjem tega denarja kupi kakšno stvar tudi sama. Večinoma vidimo zgolj zunanjo podobo nekega posameznika ali družine, ne vemo pa kako v resnici živijo. Včasih situacije izgledajo res nepravične in takrat se morda pojavi pri posameznku tudi jeza, zavist, različna vprašanja.
Ne pišeš o tem, ali sama imaš drage znamke čevljev ali ne. Verjamem, da si večina mladostnikov želi imeti znamke oblačil in čevljev in da to opazijo tudi pri drugih.
Morda se osredotoči bolj na odnos med vama, katere njene lastnosti so ti všeč, kaj je tisto kar ti je pomembno pri vajinem prijateljstvu in ti bo morda potem lažje tudi glede njenih dragih čevljev.
Želim ti, da ostaneta še naprej prijateljici.
Vse dobro ti želim.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka