Glede teh zaupnih telefonov npr Samarijan... A to poklices lahko kadarkoli? Kako to poteka, poves zakaj klices in samo govoris in te poslusajo ali te kaj sprasujejo, se menijo s tabo...? Me res zanima kako gre to. Velikokrat sem v stiski, ni nikoli zelo zelo hudo (obstajajo hujse stvari), ampak ni receno da ne bom kdaj poklicala.
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
namen zaupnih telefonov je, da lahko klicatelji svetovalcem zaupajo svoje težave, jih prosijo za nasvet ali dodatne informacije. Najpogosteje telefonski klic na zaupni telefon poteka tako, da pokličeš na telefonsko številko in počakaš, da tvoj klic preusmerijo k svetovalcem iz tebi najbližjega centra. V primeru, da so vse linije zasedene, je potrebno na svetovalca malo počakati. Najbolje je, da slediš navodilom avtomatske telefonske tajnice. Ko prideš na vrsto, se ti bo oglasil svetovalec.
Pogovor lahko začneš na kakršenkoli način in govoriš o čemerkoli. Naj se ti bo zdela še tako majhna stvar, če ti povzroča stisko oz. ti je hudo, potem se je o tem vredno pogovoriti. Svetovalci bodo veseli vsakega tvojega klica. Prednost takšnih vrst telefonov je tudi v tem, da osebe na drugi strani ne poznaš in lažje govoriš o težavah, o katerih ti je z drugimi težko govoriti.
Kako se bo pogovor odvijal je odvisno od tvojih želja in potreb. Večinoma te bo svetovalec poslušal in te usmerjal k temu, da sama najdeš odgovor. Včasih te bo kaj vprašal, da bo bolje razumel, kaj občutiš in v kakšni situaciji si trenutno. Če ga boš izrecno prosila, ti bo dal tudi nasvet, v primeru izrednih razmer pa te bo vzpodbujal, da obiščeš kakšno od institucij za pomoč otrokom in mladostnikom.
Zaupni telefoni se med seboj razlikujejo glede na čas delovanja, o čemer se je potrebno pozanimati na njihovi spletni strani. Zaupni telefon Samarijan je na voljo 24 ur na dan, vse dni v letu, v prvi vrsti pa je namenjen odraslim. Za otroke in mladostnike je na voljo TOM telefon, ki deluje vsak dan (tudi ob nedeljah in praznikih), med 12. in 20. uro.
Telefonske številke zaupnih telefonov lahko najdeš na tej strani.
Dobro je vedeti, da so pogovori anonimni oz. zaupni, kar pomeni, da svetovalci informacij o tebi ne bodo povedali naprej, razen če bodo presodili, da je ogroženo tvoje življenje ali življenje koga drugega.
Upam, da te moj odgovor vzpodbudi, da v morebitni stiski kdaj zavrtiš številko zaupnega telefona.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije
• La
Lara
Aha, hvala, kaj pa mislite to ko ste napisali, da informacij ne bodo posredovali naprej, razen ce presodijo, da sem npr jaz v nevarnosti? A se moram potem na zacetku predstavit kdo sem, od kje itd?
• Uredništvo
Ana Lampret
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razkriješ lahko kolikor informacij hočeš, kar pomeni, da se ti ni potrebno predstaviti ali izdati česarkoli o sebi. Varovanje osebnih podatkov klicateljev je svetovalcem zelo pomembna, kar pomeni, da želijo tvojo anonimnost karseda ohraniti. Če nisi v neposredni nevarnosti, te svetovalec o tvojih osebnih podatkih ne bo nikoli vprašal. Tudi če bi izdala kakšen podatek o sebi, pa so svetovalci zavezani k molčečnosti, kar pomeni, da podatkov o tebi (razen v izjemnih primerih, ko je ogroženo življenje ljudi) ne smejo razkriti.
V primeru, da bi bilo tvoje življenje ogroženo (npr. si želiš kaj storiti, si žrtev hudega fizičnega nasilja), bi te svetovalec povprašal, kje se trenutno nahajaš, da bi lahko poklical pomoč (tj. policijo, reševalno službo). O tem, da bo te podatke predal naprej, bi te predhodno tudi obvestil.
Upam, da sem odgovorila na tvojo dilemo. Vzpodbujam te, da se v primeru stiske opogumiš in pokličeš na katero od predhodno omenjenih številk.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije