Pozdravljeni!
Kako naj se rešim zasvojenosti s tehnologijami?
Ves čas skrolam po internetu. Vse ostale stvari se mi zdijo zelo bedne. Občutek imam, kot da mi nekaj manjka, ko nisem na telefonu ali na računalniku. Izgubil sem voljo, do stvari, ki sem jih prej počel z veseljem. Zaradi tega trpijo tudi moja šola, moje socialno življenje, moje duševno zdravje in premalo spim. Res potrebujem pomoč. Sem poskušal sam rešit pa mi ni uspelo.
LP
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen.
Hvala, da si se obrnil na nas in nam postavil tako pomembno vprašanje.
To je danes zelo pereča tema, ki vedno pogosteje predstavlja izziv marsikateremu posamezniku, sploh mladostnikom. Super je že to, da si ugotovil, da si od tega odvisen, saj gre pri skrolanju dobesedno za zasvojenost, podobno kot pri alkoholu in ostalih drogah, hrani, spolnosti in ostalih nekemičnih stvareh.
Opisuješ tudi padec volje in motivacije pri vključevanju v družbo in padec zanimanja za stvari, ki si jih nekoč rad počel. Težave v šoli in v duševnem zdravju so še dodaten pokazatelj za obstoj odvisnosti, saj ti nič drugega več ne pomeni zadovoljitve – samo internet in ekrani.
Pohvalno je, da si tako zgodaj ugotovil, da gre za odvisnost in da si se lotil odvajanja. Praviš, da si bil neuspešen, a nam lahko malo več poveš o tem, kako si si poskusil pomagati, s kakšnimi strategijami si se tega lotil? Jaz bi ti predlagala, da pogledaš na spletno stran logout.org, kjer se ukvarjajo točno s tem – z zdravljenjem digitalnih zasvojenosti. Videl boš, da imajo tudi Digitalno dieto, brezplačen program namenjen čezmernim in preobremenjenimi uporabnikom digitalnih tehnologij.
Upam, da ti bo Logout vsaj malo v pomoč, imajo namreč res zanimive vsebine in programe.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije