Spoštovani!
Pišm ker me zelo skrbi glede moje punce. Moja punca je začela krasti in že kar nekaj časa krade in je odvisna od tega. Vsaki dan nekaj ukrade. Mene pa zelo skrbi ker jaz je nisem spoznal take odkar pa je na morju z družino pa se dogajajo čudne stvari in veliko stvari ukrade sploh na plaži. Zadnje čase je ukradla kr nekaj stvari kot naprimer jopico, žogo, brisačo, natikače, kopalke, napihljivo blazino. Res se zelo slabo počutim saj mi je povedala da more to vsak dan narediti da bo vesela čeprov se pa kasneje vsak večer slabo počuti in se hoče ubit ali spet začeti rezati. Jaz pa nje nism spoznal take čisto drugačna je bila. Ubistvu je najverjetneje to samo neko obdobje v katerem je ker se drugače konstantno spreminja. Njena mami to ve in sta se skregali celo stepli že zato ker ona krade. Ima pa tudi napad jezen in tudi smeha. Zadnjič ko je bila jezna je vrgla stol v mizo da so podali kozarci po tleh in se razbili ko pa ima napat smeha pa se začne na ves glas smejati in skakati na okrog. Samo da napad smeha se da zelo hitro ustaviti. Ampak jaz rabim pomoč da bi ji lahko kako pomagal da kraja se ne izplača. Res nočm da krade in si želim da postane taka oseba kot je bila prej zelo ljubka. Zdaj pa opažam in zgleda kot da me ne ljubi več. Ampak še zmeraj ji pa pomenim zelo ogromno.
Res vas prosim za pomoč. Sedaj pa adijo in lep dan še naprej. Upam za čim prejšnji odgovor.
LP, Mark
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Dragi Mark,
iz tvojega pisanja razberem, da si zelo sočuten in odgovoren fant, da imaš to dekle iskreno rad, zato razumem tudi tvojo zaskrbljenost in željo, da ji želiš pomagati. Menim, da je največ kar lahko storiš zanjo to, da ji stojiš ob strani, da se z njo pogovarjaš, da jo poizkušaš razumeti. Spremembe razpoloženja in vedenja so v obdobju odraščanja pri večini mladostnikov stalnica, le da so pri enih izrazitejše kot pri drugih, pri določenem odstotku pa pomenijo resno težavo v razvoju in lahko že govorimo od duševni motnji. Omenjaš, da si pri svojem dekletu spremenljivost vedenja in razpoloženja opazil, omenjaš tudi izpade jeze, razdiralnosti, v zadnjem obdobju pa še kraje. Dejstvo je, da lahko dekle zaradi tega zaide v resne težave, tudi z zakonom. Da je tudi mama z vsem seznanjena, je pri vsem dogajanju pozitivno, saj kot odrasla oseba lahko zelo pomaga. Kot že rečeno, je možno, da gre pri vseh teh navedenih vedenjskih spremembah le za prehodno fazo, ki bo izzvenela. Glede na to, da se stvari stopnjujejo, bi lahko sklepali, da je dekle v hudi stiski, ki se poglablja. Vsekakor je o tem potreben resen, odkrit pogovor, brez moraliziranja. Druga možnost pa je takšno razdiralno vedenje razumeti kot možen simptom različnih duševnih motenj, (npr. motnja vedenja) in bi v tem primeru potrebovala strokovno pomoč. Psihiater ali klinični psiholog sta strokovnjaka, ki lahko pomagata pri postavitvi diagnoze.
Ostani še naprej tako skrben in čuteč.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka