Pozdravljeni,
sem najstnica z zelo strogimi starši. Kajenje, uživanje drog in alkohola mi je bilo vedno strogo prepovedano oz. mi ni niti na kraj pameti da bi užila katero od drog. Ravno sem bila diagnosticirana z depresijo in anksioznostjo. Imam fanta (isto star kot jaz), ki je zelo delaven in "priden". A kot večina najstnikov tudi on rad kaj spije oz. si želi poskusiti določene stvari. Vse to mi povzroča grozno skrb. Že samo če spije kozarec piva postanem tako živčna, da mi gre na jok in se morem umakniti, da se pomirim. Nikoli mu ničesar ne očitam, ker vem, da je normalno, da ga te stvari zanimajo in niso nenavadne. Zadnjič je prvič poskusil kaditi travo in sem zato jokala cel teden. Zraven me je kar dušilo. Povedala sem mu, da me res zelo skrbi, a mu vseeno poskušam pustiti prostor za svoje odločitve. Nočem manipulirati z njim, a me res zelo skrbi. Ne vem, kako si naj pomagam, da ga s svojo skrbjo ne omejujem.
• Po
Pomagajmo si
Pozdravljena!
Najprej ti moram povedati, da še nisem strokovnjakinja. Zal mi je da si v težki situaciji. Verjamem pa da boš dobila tudi kakšno mnenje strokovnjaka.
Rada bi ti povedala, da te popolnoma razumem kako se počutiš ob tem. Zanima me pa kaj točno te skrbi. Čestitam, da si bila tako pogumna, da si mu povedala, da te skrbi zanj. Da si ubesedila svoje občutke. Zanima me kako je od reagiral prijatelj?
Verjamem, da te skrbi gledati zraven ko pije ali kadi. Upam , da je dovolj močen, da ostane samo pri tem da poskusi, ce bi pa se izrazil željo l, da bi kaj poskusil pa predlagam, da se o tem pogovorita. Da mu poveš, da mu lahko to škodi na dolgi rok in da naj raje premisli ce je vredno poskusit in tudi o vzroku zakaj bi poskusil. To da si se zjokala, sekirala se mi zdi cisto normalen odziv na situacijo, čustva so zato, da grejo ven, tudi pred prijateljem ti jih ni treba skrivati, ce je pravi prijatelj te bo razumel. Zdi se mi pa pomembno, da poskrbiš takrat zase, da se umiriš, za dihaš, zapreš oči in mirno dihaš, prisluhneš glasbi, se objameš,.... Vse to v takih trenutkih pomaga. Super je ce se tudi s kako prijateljico, ki ji zaupaš pogovoriš o tem.
Na srce ti pa res polagam, da se ob težkih trenutkih komu zaupaš, napišeš pismo, Dnevnik, greš na sprehod, se greš drsat... Se imaš fino. Verjamem da je dosti obveznosti ampak pol ure pa nama bo ze slo najti zase. Sem bila tudi sama v situaciji ko mi je bilo težko in takrat mi je najbolj pomagala družba s prijateljicami in go da se zavedaš da nisi sam. Tukaj sem zate ce boš karkoli kaj rabila samo piši. Bi ti pa rada cestiltala da se ves upreti skušnjavam kot so alkohol, droge. Mogoče se lahko tudi s prijateljem pogovoriš zakaj se ti take zadeve kot so droge, alkohol ne zdijo dobra ideja.
Upam da sem ti vsaj malo pomagala, da ti je sedaj vsaj za pikico lažje,pošiljam pa ti en velik objem, drži se, vse bo se dobro zaupaj mi prosim????????????...
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si tako iskreno delila svojo stisko.
Pišeš, da sama nikoli nisi razmišljala o uporabi alkohola in drugih substanc; se pa takšna vedenja pojavljajo pri tvojemu fantu. Čeprav se ti to zdi normalno in skušaš takšna vedenja sprejemati, ti vzbujajo veliko skrbi. Verjamem, da si res v neprijetni situaciji, saj si želiš, da bi se odzvala drugače, vendar se zaradi skrbi ne moreš. Tako si prepuščena sebi, svojim skrbem in občutkom, ki te še dodatno bremenijo.
Zdi se mi dobro, da si fantu razložila zakaj se tako odzivaš. Tako bo lažje razumel tvojo stisko in tudi tvoje vedenje. Iskren pogovor se mi zdi vedno dober način za razreševanje konfliktov. Vendar bi bilo še vseeno dobro, da se skušaš o svojem doživljanju pogovoriti tudi z usposobljenim strokovnjakom. Da se boš lahko iskreno pogovorila tudi z osebo, ki ne bo čustveno vpletena v situacijo in da ti bo lahko ta oseba pomagala najti strategije za spoprijemanje s tvojimi občutki. Glede na to, da pišeš tudi, da so ti diagnosticirali depresijo in anksioznost, predvidevam, da si vključena tudi v kakšno terapevtsko obravnavo. V kolikor nisi, ti predlagam, da si skušaš sama najti pomoč psihologa/kliničnega psihologa. Verjamem, da bi bilo to v tvojo največjo korist.
V tem času, pa si lahko skušaš z občutki tesnobe pomagati sama - npr. z dihalnimi vajami. Boš se pa zagotovo naučila še kakšnih tehnik sproščanja pri psihologu.
V kolikor bi te dihalne vaje zanimale in bi imela težave pri iskanju navodil (posnetke od teh najdeš tudi na kanalu YouTube), se lahko obrneš na svetovalnico in mi pišeš.
Kar nekaj primerov vodenih vaj za samopoč pa najdeš tudi na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/clanki/avdio-g ... samopomoc/
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, dipl. psihologinja (un)