Pozdravljeni,
z mojim problemom se spopadam že skoraj celo življenje, to je zardevanje. Dogaja se mi vsak dan večkrat in se ne spomnem, da bi minil dan brez tega. Včasih sem mislila, da je za to, ker sem sramežljiva in mogoče se je zaradi tega začelo. Včasih mi je bilo socializiranje nočna mora, ampak zdaj mi to ni več problem. Veliko več si upam, vseeno mi je za mnenje drugih, rada se pogovarjam... ampak zardevanje ostane. Mislila sem, da je problem, če me veliko ljudi gleda, ampak se mi je dogajalo tudi v šoli na daljavo in ko smo imeli v šoli maske. Preprosto ne vem več kaj narediti, poskušala sem tudi različne tehnike ustavljanja, vendar nič. Grozno me ovira v življenju, ker potem vsi vidijo moje misli na nek način. Zaradi tega mi je sodelovanje pri pouku neprijetno, govorne nastope sovražim, težko pristopim do ljudi, ker vedno močno zardim. Vendar jaz bi te stvari res rada delala, ampak ljudje vedno mislijo da je nekaj narobe, da sem živčna ali bolna. Iskala sem že po celem internetu kaj lahko naredim in me samo zanima če bi mi lahko kakšen zdravnik svetoval. Uporaba beta-blockerjev se pogosto pojavlja, vendar je uporaba pri mojih letih lahko nevarna (kakor sem izvedela po iskanju), antianksiozna oziroma antidepresivna  zdravila sem prav tako pogosto opazila in me zanima, če je do tega lahko priti? bi morala najprej k psihologu preden bi šla k psihiatru? Prav tako sem videla različne tehnike z botoksom, vendar naj bi bila še bolj nova stvar, tako da ne vem ali je to v sloveniji mogoče. Ličila mi ne prekrijejo tega, sem tudi že poskusila. Upam, da mi lahko svetujete, čeprav se zdi kot neumen problem, mi otežuje navadne aktivnosti vsak dan. Hvala in lp :)
• Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, »paradajz«,
najprej naj se ti opravičim, kjer si nekoliko dlje časa čakala na moj odgovor. Poglejva, kaj si zapisala. Če te prav razumem, ti veliko skrbi in težav povzroča zardevanje, ki te pogosto spremlja in tudi ovira v tvojem vsakdanjem življenju. Marsikaj si že poskusila, da bi našla vzrok in potem tudi rešitev za to težavo, a si bila neuspešna. Prav tako si o več morebitnih rešitvah brskala tudi po spletu. Zdaj te zanima, na koga bi se še lahko obrnila oz. kaj bi ti lahko pomagalo. Imam prav?
Zardevanje je poseben in nič kaj nenavaden pojav, ki se lahko pri posameznikih pojavi v različnih situacijah. Najpogosteje lahko zardimo v primerih, ko nam je nerodno ali neprijetno. Tudi sama si zapisala, da se ti je zardevanje pojavljajo v teh primerih, a da, kljub temu, da si te situacije premagala, še vedno ni izginilo. Lahko razumem, da je ovirajoče in neprijetno, če te spremlja tudi v drugih okoliščinah in ker tega ne moreš nadzorovati.
Zapisala si, da si že veliko okoliščin premagala, a se zardevanja še nisi rešila. Morda poskusiš v takšnih primerih s kakšnimi vajami sproščanja (globoko dihanje, štetje, …) – da bi se v dani situaciji zmogla čim prej sprostiti. Ker pa vidim, da razmišljaš tudi o obisku strokovnjaka in iščeš še druge rešitve tudi po spletu, bi predlagala, da se o svoji težavi pogovoriš tudi s svojim osebnim zdravnikom, ki bo ocenil tvojo težavo in te bo lahko strokovno usmeril k ustreznemu strokovnjaku, ki ti bo lahko pomagal. Pomembno je, da prejmeš preverjene nasvete in usmeritve, saj lahko z napačnim postopanjem povzročiš več škode kot koristi. Veš, nasveti in napotki, ki so nam vsem dostopni na spletu, niso vedno nujno preverjeni in dobri, zato velja biti pri tem e posebej previden.
Verjamem vate in ti želim vse dobro ter te lepo pozdravljam,
Anja Knez, mag. psihologije