živjo
že večkrat se mi je zgodilo da sem si pisala s fantom ,ki mi je bil res všeč. A ko pride do tega ,da me fant povabi vn se jaz odmaknem. Enostavno ne vrjamem da pod mojimi širokimi poloverji oni vidijo moje telo. Imela sem že fanta a sem z njemu prekinila ker me je bilo strah. Problem je v tem ker mi vsi pravijo da izgledam vsaj 17 a v resnici sem mlajša. Družim se s starejšimi, kar mi daje občutek nezrelosti. Nisem še pripravljena ,da bi imela spolni odnos ali pa ,da bi imela resnega fanta. Strah me je tudi ,da je fantom všeč samo to ker zgledam starejša kot sem. Mogoče ispadem samozavesta a v resnici stran odrivam vse fante ,ki so mi všeč. Rada bi bila fit in se imela rada a je to res zacaran krog. Shujšat probam že štiri leta a se počutim kot da je zmeraj huje. nebi bila rada samo samozavestna .rada bi bila suha oz fit. kako naj izgubim težo?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej bi se ti rada zahvalila, da si nam zaupala, kaj te bremeni. Če prav razumem, se ukvarjaš z vprašanji o telesni samopodobi, obenem pa te skrbijo odnosi z nasprotnim spolom oziroma, da stran odrineš fante, ki so ti všeč. Zapisala pa si tudi, da se družiš s starejšimi. Lahko morda poveš, koliko približno so fantje starejši?
V obdobju mladostništva je zelo običajno, da se sprašuješ o svoji identiteti in da ti je telesna samopodoba zelo pomembna. S takimi in podobnimi težavami se srečujejo mnogi tvoje starosti. Morda ti bo pomagalo, da z nekom od svojih bližnjih, ki mu lahko zaupaš, podeliš svoje težave. S kom bi lahko govorila o tem?
Priporočila bi ti, da poskušaš graditi pozitivno samopodobo. Več na to temo lahko prebereš v rubriki 10 korakov do boljše samopodobe.
Pomembno je razumeti, da je lepota subjektivna in da tvoja vrednost ni odvisna od tega, kako izgledaš, koliko si stara, v kolikšni meri si samozavestna ipd. Poskušaj se osredotočiti na svoje pozitivne lastnosti (sem prepričana, da jih imaš veliko) - torej kaj ti je pri sebi všeč? Na samopodobo lahko zelo negativno vplivajo tudi socialna omrežja, zato je pomembno, da se tega zavedamo. V današnjih časih smo namreč nenehno v stiku z nerealnimi prikazi popolnosti in lepote, ki jih ponujajo socialna omrežja. Pomembno pa je razumeti, da posamezniki na teh platformah ponavadi objavljajo samo najlepše plati sebe in svojega življenja, obenem pa so za mnogimi objavami vključene celotne ekipe, ki skrbijo, da objava izgleda idealno.
Zapisala si, da se ne počutiš pripravljeno na spolne odnose ali, da bi imela prvega fanta. Odlično je, da se tega zavedaš. Pomembno pa je, da, v kolikor tako čutiš, to tudi jasno poveš potencialnim fantom. Prav je, da počakaš do trenutka, ko se boš sama počutila pripravljeno. Naj se ti nikamor ne mudi.
Če te skrbi, da si fantom všeč, ker izgledaš starejša, kot si, jih lahko vprašaš, kaj jim je na tebi všeč, mogoče boš ugotovila, da jim je pravzaprav na tebi všeč nekaj povsem drugega.
Rada bi izpostavila, da fit postava ni pogoj, da se imaš rada in da te imajo tudi drugi radi. Taka kot si, si vredna ljubezni in spoštovanja. Če pa bi rada postala bolj fit - sicer nisem strokovnjakinja na tem področju - gotovo pomaga uravnotežena zdrava prehrana, redna telesna dejavnost in urejeno spanje, kar verjamem, da že sama veš. Morda poskusi ugotoviti, kaj te je v preteklosti oviralo pri tem, da bi sledila tem napotkom za fit postavo? Potem lahko narediš načrt, kako boš te ovire premostila. Glede morebitnega hujšanja se posvetuj s svojim osebnim zdravnikom. Bodi previdna, da ne posežeš po kakšnih ekstremnih dietah ali prehranskih omejitvah, saj so te lahko izjemno škodljive.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč pri tem, da premostiš dileme, s katerimi se soočaš. V kolikor pa boš imela še kakšno vprašanje, pa kar napiši in bom z veseljem odgovorila.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psihologinja (UN)