Hej.
Pred slabima dvema letoma in pol sem bil hospitaliziran v psihiatrični bolnišnici. Ko sem odhajal v bolnišnico, so mi v šoli rekli, da bom dobil osebni izobraževalni načrt (OIN) in nato, ko se vrnem, hodil naprej v šolo. Takrat se še ni točno vedelo, koliko časa bom v bolnišnici ostal. Potem, ko sem v bolnišnici ostal slabe 3 mesece, sem se odločil, da tega letnika ne bom dokončal oziroma bom pavziral. Imel sem tudi še nekaj "prtljage" glede ocen iz prve konference.
Sedaj se velikokrat srečujem s pomisleki, ali sem s tem, ko se za OIN nisem odločil oziroma sem pavziral, naredil napako in po nepotrebnem zapravil eno leto? Ali je 3 mesece iz šole preveč tudi z OIN-jem? Kaj vi menite o tem?
Lep pozdrav
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
ko berem tvoje sporočilo, si lahko dobro predstavljam, kako se počutiš. Verjetno se odpre celo polje prevpraševanja, če si storil prav, mogoče čutiš krivdo, da se nisi bolj »potrudil«, da si »zapravil eno leto«, obžalovanje, tesnobo, kaj pa sedaj. Rada bi te podprla, da si naredil pravo stvar, ko si dal svoje duševno zdravje na prvo mesto. Tudi to terja svoj pogum in nikakor ni enostavno! Osebno mislim, da je veliko bolje »izgubiti« eno leto v šoli, kot pa, da se stvari še dodatno zakomplicirajo. Vprašanje, koliko časa bi te stalo, če bi šel z glavo skozi zid in po vsej sili poskusil urediti vse ocene. Mogoče bi bilo preveč stresno in bi se ti zdravstveno stanje poslabšalo? Zamuditi 3 mesece ni kar tako, sploh, če imaš še dolgove iz 1. konference in če si se že pred hospitalizacijo spopadal s težavami – kar je zelo verjetno.
Zanima me, ali se je kaj zgodilo, da se sprašuješ, če si se pravilno odločil? Kaj pa so ti predlagali v šoli? OIN bi ti lahko omogočil nekatere prilagoditve, ne bi pa zares zmanjšal količino snovi, ki jo moraš še usvojiti. Standardi znanja ostajajo enaki. Mislim, da je čisto prav, da si vzameš čas, da se privadiš nazaj na vsakdan, se postopoma soočiš s stresom in si ne naložiš več, kot zmoreš. Ni šola vse in nikamor ti ne bo ušla :)
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije
Pa
Pacient00
Hej.
Najprej hvala za odgovor.
Dvom v smotrnost odločitve glede pavziranja je še večji, ker sem se po prihodu iz bolnišnice odločil, da se iz redne gimnazije prepišem v izredno gimnazijo in je bilo najprej predvideno, da bi jo končal v enem letu (tretji in četrti letnik v enem letu), pa sem prvo leto v izredni gimnaziji opravil zgolj dva predmeta (izpita), ostali pa so mi ostali za to šolsko leto. Sicer sem lansko šolsko leto opravil še tri predmaturitetne preizkuse od petih, saj še nisem bil star 21. let. (Poleg izredne gimnazije sem bil hkrati vpisan še v maturitetni tečaj.)
Sedaj se dosti obremenjujem s tem, ali bi lahko že prejšnje šolsko leto opravil vse letošnje predmete iz izredne gimnazije in s tem ne bi izgubil enega leta, ali pa bi si moral razdeliti pol predmetov za lani in pol za letos, da ne bi izpadlo, da lansko leto nisem naredil skoraj nič in v celoti izgubil eno leto.
Lep pozdrav
Uredništvo
Maruša Grešak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
zdi se mi, da se zelo obremenjuješ s tem, kaj bi morda lahko naredil drugače - pa nad tem zdaj nimaš več nobenega vpliva. Ne glede na to, kako dolgo boš premleval, so se te stvari že odvile in tvoja situacija je takšna, kot je, premlevanje pa ti samo jemlje energijo, ki jo verjetno potrebuješ za naprej. Kaj pa bi bilo zate drugače, glede tega, kako se počutiš glede samega sebe, če bi ti uspelo gimnazijo končati v enem letu?
Na tem mestu bi ti rada osvetlila, da situacija še zdaleč ni tako slaba, kot se obremenjuješ. To, da bi v enem letu opravil izpite za dva letnika, in to po hospitalizaciji, je res ogromen zalogaj. Tako od zunaj bi rekla, da si si naložil preveliko breme. Nič hudega, da si poskusil, vendar tudi nič groznega, če ti ni uspelo. To se sliši kot zelo težka naloga. Mislim, da si moraš poskusiti odpustiti in videti širšo sliko tega zate "neuspeha". Kot si sam rekel, si v tem času opravil tudi predmaturitetne izpite, kar vsekakor izkazuje to, da se trudiš, si odgovoren do svojega dela, želiš opraviti šolo. Prepričana sem, da ti bo s takšnim načinom uspelo narediti gimnazijski program. Povabila bi te v razmislek, kaj bi rekel prijatelju, ki bi se znašel v isti situaciji, kot si ti?
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije