Sem Neža in sem stara 11 let problem pa je da si pri teh letih zelo močno želim zanositi torej biti noseča ampak je problem da nimam fanta pa tudi nevem če je to v teh letih normalno.
Lp Neža
• Ar
Arči
Neža, ne zameri ostremu odgovoru. Dovolj si že stara, da bi lahko vedela, da to ni normalno.
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Veseli me, da si se obrnila na nas. Ljudje imamo različne želje, določene trajajo krajši čas, druge dlje časa. Trenutno si v obdobju odraščanja. Normalno je, da kdaj razmišljaš tudi o tem kako je biti noseč.
Za zdravo nosečnost je potrebno, da je zagotovljeno več dejavnikov. Ženska mora biti popolnoma telesno zrela, kot tudi duševno pripravljena na nosečnost. Pomembna je tudi finančna stabilnost ter samostojnost. Vse našteto pomembno vpliva na kvaliteto življenja otroka kot tudi matere. Prezgodnje nosečnosti prinašajo dolgotrajne negativne posledice, tako telesne kot duševne. Trenutno si v letih, ko tvoje telo še raste ter dozoreva, nosečnost bi bila zate posledično tvegana. Prav tako si še v obdobju oblikovanje identitete, osebnosti, in v teh obdobjih kdaj prihaja tudi do spremembe želja, kar je povsem normalno. Še vedno si tudi v procesu šolanja. Eden izmed pomembnih dejavnikov, ki jih moram omeniti je še partnerski odnos. Kar pomeni, da je pomembno, da imamo ob sebi osebo, ki jo dobro poznamo, ji zaupamo, se ob njej počutimo varno in ljubljeno ter vemo, da si tudi sama želi isto.
Verjamem, da ti bo tvoja želja s časom, ko boš imela pogoje za zdravo nosečnost prišla zelo prav, ter se ti na dolgi rok uresničila. Do takrat pa ti svetujem, da v kolikor imaš rada otroke, poskusiš biti čim več v stiku z njimi. Lahko se npr. poskusiš dogovoriti, da kdaj z odraslo osebo skupaj prevzameš varstvo za mlajše sorodnike, tudi v šoli/vrtcu lahko mlajšim pomagaš pri stvareh, ki jih ne zmorejo  (npr. učna pomoč) ipd…
Morda bi ti postavila vprašanje ali veš od kod tvoja želja? Kako dolgo že traja? O slednjem se lahko pogovoriš z zate zaupno osebno, ali pa se ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije
• Ti
Titi
Velike glavobole in slabo mi je in sem prepričana da sem noseča ampak problem je da nimam fanta?
Če sem me bodo starši kregali in nevem kako naj povem
• Uredništvo
Patricija Kramaršek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Žal tvoje zgodbe ne razumem povsem dobro, zato bi te prosila za dodatne podatke…Če te prav razumem, meniš da si noseča, saj imaš zadnje čase glavobole ter ti je slabo? Zanima me, ali ste se v šoli že pogovarjali o spolnosti, nosečnosti, zaščiti pri spolnih odnosih? Ali so ti teme poznane oz. se ti zdi, da imaš o tem dovolj podatkov?
Glavoboli ter slabost so sicer eden izmed možnih znakov nosečnosti, vendar niso značilni samo za nosečnost, lahko se pojavijo tudi pri drugih zdravstvenih težavah… V kolikor si bila spolno dejavna ter obstaja verjetnost za nosečnost - torej si imela fanta s katerim si imela spolni odnos, potem ti svetujem, da se o slednjem pogovoriš z osebno zdravnico, ki te bo potem po potrebi napotila dalje do drugih strokovnjakov ter ti pomagala pri odgovorih na tvoja vprašanja.
V vsakem primeru se lahko glede vprašanj o spolnosti obrneš tudi na šolsko svetovalno službo, kjer ti je na voljo zaupen pogovor.
Želim ti vse dobro.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije