Pozdravljeni, sem manca in stara sem 12 let.
Že od kaj se spomnim hodimo z starši in 3 leta starejšim bratom na nudistične plaže ko gremo na dopust tudi doma ko se zvečer odpravljamo v posteljo in v kopalnico hodimo vsi iz kopalnice proti sobi ali po stanovanju večinoma goli.. noben se ne sramuje svojega telesa ni niti jaz in nikoli naju z bratom ni noben silo da morama biti gola. Opažam pa da vedno ko sem gola v stanovanju ali na dopustu čutim vznemirjenje med nogami in postanem mokra..tudi od brata penis se je kr povečal kot je bil pred približno 3 leti ali več in ga vedno z kotičkom očesa gledam..tudi druge fante ali punce na plaži opazujem in mi postane kr toplo ko jih vredi pogledam. Včasih na plaži ko ležim in mi postane "toplo" dam noge malo bolj narazen.. Zanima me ali je še v kateri družini tak da hodijo goli doma po stanovanju in ali je kaj narobe z nami da nas ni sram pokazat svojega telesa?
• os
oseba
Hej. Jaz nisem zdaj nobeni strokovnjak al pa ful starejsa oseba ampak bi rada samo rella da se mi zdi da se ne rabis sramovat telesa ker ga imo vsi je pa res ,da je mogoce malo cudno da bi s starsi hodili na taksne plaze ze pri mladih letih.
• Ma
Manca12
Tudi druge družine so na teh plažah z otrocih podobnih let kot sma midva z bratom..
• Bo
Bond007
Draga Manca,
to pomeni, da si prišla v obdobje spolnega dozorevanja, ki je del odraščanja. Ker opisuješ, da ste z družino zelo odprti in povezani, je najbolje, da se odkrito pogovoriš z njimi, obsežno in natančno, o vsem kar se ti dogaja in kako se počutiš.
Jaz ti pa po drugi strani svetujem, da v tem občutljivem obdobju prekineš z razkazovanjem, še posebej zato, ker lahko postaneš tarča za koga, ki želi izkoristiti tvojo izpostavljenost. To bi bilo še najbolj odgovorno, da ti ne bo žal. Ko boš enkrat odrasla in boš svoje in druga telesa dobro spoznala, lahko veselo nadaljuješ z goloto, pa zraven imej še nekoga, ki te bo branil. Good luck!
• Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Živjo, Manca.
Hvala za tvoje vprašanje. To, da se o tem sprašuješ, se mi zdi pomemben del odraščanja. Pri teh letih se namreč začenja človeško telo precej spreminjati in povsem normalno je, da posledično otroci in mladostniki precej razmišljate o teh temah.
V nekaterih družinah so bolj sproščeni glede golote, v drugih manj. Noben način ni napačen in to, da hodite na nudistične plaže je povsem ok, tudi za otroke. Bistveno je to, da se vsi v družini s tem počutite udobno in da spoštujete meje drug drugega kar se tega tiče. Sicer pa je golota nekaj, čemur se kot ljudje ne moremo izogniti in čeprav nam je v določenih situacijah lahko nerodno, je pomembno, da delamo na tem, da se svojega telesa ne sramujemo, tako kot je to že zapisala tvoja vrstnica.
Kar pa se tiče občutkov topline in vznemirjenja, ki si jih omenjala ob pogledih na gola telesa drugih, bi pa rekla sledeče. V času pubertete se ne spreminja samo naše telo, temveč tudi naši telesni odzivi in misli ob njih. To ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe, ampak da zaznavaš nekaj novega. Tudi pri tem pa je bistveno, da se zavedaš svojih meja in da spoštuješ meje drugih. Če ti bo ob teh občutkih še naprej neprijetno ali se boš ob njih počutila zmedeno, pa ti svetujem, da se pogovoriš s kom o tem. Glede na napisano, predvidevam, da bi bili tvoji starši odprti za takšne pogovore, če pa o tem z njimi ne bi želela govoriti, pa poskusi najti kakšno drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš in bi ti lahko dala kakšen nasvet, npr. teta, stric, šolska svetovalna delavka, trenerka. Lahko pa se tudi spet obrneš na nas, kjer so takšna vprašanja vselej dobrodošla.
Lepo te pozdravljam,
P.S. Hvala tudi drugima dvema osebama, ki sta se vključili v ta pogovor, za podelitev vajinih razmišljanj ob tem ter dobronamernost v zapisanem. Verjamem, da bosta tudi vajina odgovora pomagala Manci pri iskanju odgovorov na njena vprašanja povezana s to temo.
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije