Pozdravljeni!
Imam eno vprašanje it to sicer je kako je imeti varen spolni odnos punca s punco, na kaj morem paziti, je kaj posebaj ko morem biti previdna?!
Lep pozdrav
• Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Živijo, Ajšika!
Pri vseh spolnih odnosih, ne glede na to, s kom jih imamo, je za varno spolnost ključna odprta in iskrena komunikacija, kar se tiče pričakovanj, želj, mej in morebitnih skrbi, ter seveda soglasje vseh vpletenih Prav tako so za vsako žensko, ne glede na to, s kom ima spolne odnose, v okviru varne spolnosti priporočeni redni obiski pri ginekologu, ki vključujejo preglede naših reproduktivnih organov in dojk. Čeprav so lezbični spolni odnosi povezani z manj tveganji za spolno prenosljive okužbe, tudi pri teh lahko pride do prenosa, kar lahko ima kratkoročne in dolgoročne posledice za naše zdravje. Med pogostejšimi spolno prenosljivimi okužbami, ki se prenašajo med ženskami, so bakterijska vaginoza, HPV ter genitalni herpes. Druge okužbe so redkejše, tveganje pa je večje pri spolnih odnosih z ženskami, ki so imele v preteklosti spolne odnose z moškimi. Za zaščito pred spolno prenosljivimi okužbami pri oralnem seksu poskrbimo z uporabo tako imenovanih oralnih pregrad (angl. dental dams), ki preprečujejo stik med genitalijami in usti. V primeru uporabe erotičnih pripomočkov, je treba poskrbeti, da so ti po vsaki uporabi primerno očiščeni, priporoča pa se tudi uporaba kondomov, ki jih je treba po vsaki uporabi pripomočka zamenjati. Nazadnje, tako kot pri ostalih spolnih odnosih je za varno spolnost potrebna dobra higiena genitalij, rok, telesa na splošno in vsega, kar pri seksu uporabljamo.
Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti z veseljem na voljo, sicer pa ti želim veliko užitkov in pozitivnih izkušenj pri raziskovanju.
Lep pozdrav,
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije
• Aj
Ajšika
Pozdravljeni!
Hvala za odgovor.
Rada bi vprašala, če morem uporabiti dental dams ali je brez tudi ok? Ker jaz zelo ne maram texture tega in me zanima, če je tudi ok brez.
Lep pozdrav.
• Uredništvo
Eva Štrukelj
Odgovor svetovalke:
Lep pozdrav še enkrat tudi z moje strani.
Oralne pregrade so kot rečeno namenjene zmanjševanju tveganja za spolno prenosljive okužbe. Ker se testiranja za spolno prenosljive okužbe ne izvajajo redno, ker je nekatere okužbe težko odkriti in ker lahko nekatere izmed njih potekajo celo brez simptomov, se marsikdo, na žalost, sploh ne zaveda, da je okužen. Zato se uporaba oralnih pregrad priporoča pri vsakem oralno-vaginalnem in oralno-analnem stiku, še posebej pa, kadar spolnega partnerja ne poznamo dobro in kadar ta ni bil nedavno testiran. Predlagam, še nekoliko razmisliš o tem, da bi jih opustila, saj seks brez zaščite predstavlja resno tveganje. Glede nadaljnje uporabe pa ti svetujem, da preizkusiš različne znamke oralnih pregrad in/ali kondomov, iz katerih si lahko pregrado narediš tudi sama. Morda pa najdeš takšno, ki ti bo bolj ustrezala.
Za dodatna vprašanja ti ostajam na voljo.
Vse dobro,