Zanima me, kako se naj soočim s tem da nobenemu ne upam povedati mojega iskrenega mnenja in me prijatli ne podpirajo pri mojih zeljah in ambicijah.
lu
luč
Heey.
Dokler čakaš odgovor svetovalca upam, da ti lahko jaz malo pomagam. Če rada poješ, se vključi v kakšno pevsko skupino. Če rada rišeš, se vključi v kakšno skupino za risanje... Uglavnem vključuj se v to, kar te zanima. Ne preveč zahtevat od sebe. Velikokrat na nas vplivao negativne misli, ki pridejo kar tako. naprimer: prideš prvič na karate. In hočeš se pridružiti neki skupini, pa se ne zmeni zate. Mogoče je tudi njih sram tako kot tebe? Mogoče so te spregledali? Prepričaj se, da mogoče res ni le to, da te nočejo v družbo. Mogoče jih je le sram... tako kot sem prej napisala.
Bodi lepo.
Luč
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Draga Nika,
hvala, da si se obrnila na nas. Predstavljam si, da je strah glede izražanja svojega mnenja zate zelo obremenjujoč. Verjetno preden kaj poveš, razmišljaš o tem, kaj boš rekla in kaj si bodo drugi o tem mislili. Kaj te skrbi, da bi se zgodilo, če bi povedala svoje mnenje? Morda to, da bi se komu zdelo čudno in bi se ti posmehoval? Ali da bi se komu zamerila? Ko izrazimo del sebe, se lahko ob tem počutimo ranljivo in se nam po glavi pletejo različni negativni scenariji, kaj vse se lahko zgodi. Dobra novica je, da se ti scenariji ne bodo nujno uresničili. Včasih naši možgani naredijo zaključke, ki niso čisto točni, mi pa jim večinoma verjamemo in jih vzamemo kot resnico. Predlagam, da prebereš priročnik Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?, kjer boš izvedela več o tem, kako naše misli vplivajo na naša čustva in kako naši možgani včasih naredijo napačne zaključke:
https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1
Če se želiš s svojim strahom soočiti, ti svetujem, da začneš počasi izražati svoje mnenje v tistih odnosih, v katerih se počutiš najbolj varno – z ljudmi, ki jim zaupaš. Na začetku ti bo ob tem neprijetno, najverjetneje boš čutila strah in lahko se ti bo zdelo, da delaš nekaj narobe. Večkrat kot boš to ponovila, lažje bo postalo in tvoja čustva bodo manj intenzivna. Za začetek pa torej izraziš mnenje kljub temu, da te je strah. To zahteva pogum. Pomembno je, da je veš, da ima vsak pravico do svojega mnenja, tudi če je drugačno od mnenja od ostalih. Prijatelji, ki te resnično spoštujejo, bodo tvoje mnenje sprejeli, tudi če se ne strinjajo z njim.
Napisala si tudi, da te prijatelji ne podpirajo pri tvojih željah in ambicijah. Si mi pripravljena zaupati več o tem, kaj si želiš? Je morda kaj takšnega, kar bi lahko tvoji prijatelji videli kot negativno in te želijo zaščititi? Če temu ni tako, pa bi bilo vsekakor prav, da te pri tvojih interesih podprejo. Medsebojna podpora in spodbuda sta zelo pomemben del prijateljstva in če tega ne dobiš, to morda niso pravi prijatelji zate.
Sprašuješ še, kako naj najdeš prijatelje z enakimi interesi. Se lahko morda vključiš v dejavnosti ali hobije, ki te zanimajo (na primer se vpišeš v kakšen tečaj, klub ali skupino, kjer se ukvarjajo s stvarmi, ki te veselijo)?
Želim ti, da najdeš prijatelje, ki bodo razumeli in delili tvoje interese in s katerimi se boš počutila sprejeto. Prosim, sporoči mi, če ti je bil odgovor v pomoč ali če imaš še kakšno vprašanje,
Maruša Naglič, univ. dipl. psihologinja