Pozdravljeni!
Zanima me, kaj naj storim, da bi imela lažjo koncetracijo na učenje? Probala sem že z VSEMOGOČIMI metodami a se stanje uspešno ni spremenilo. Mi date kak nasvet?
Lp
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
tvoj problem je vezan na težave s koncentracijo pri učenju. Preizkusila si že številne tehnike in metode, ki pa niso privedle do želenih učinkov. Kljub temu si želiš nasvetov, s pomočjo katerih bi izboljšala svojo koncentracijo.
Seveda obstajajo številni nasveti in tehnike, ki ti bodo lahko v prihodnje v pomoč. Svetujem ti, da za začetek razmisliš o dejavnikih, ki morda vplivajo na tvojo koncentracijo. Si kdaj razmišljala, da je med učenjem prisotnih več motečih dejavnikov? Si kdaj razmišljala, da bi se lahko kako drugače organizirala? Zakaj misliš, da je tvoja koncentracija slaba? Te morda motijo ocene ali gre za kakšen občutek nemiru med učenjem? Si se o težavi že pogovorila s svojimi najbližjimi oz. osebami, ki jim zaupaš (šolska svetovalna služba, starši, učitelji idr.)? Razvoj koncentracije je zelo kompleksen proces, na katerega pa lahko vplivamo na sledeče načine:
-        oblikujemo prioritete posameznega časovnega obdobja,
-        upravljamo s časom,
-        organiziramo si čas učenja,
-        naredimo si izpiske,
-        pripravimo si delovni prostor,
-        vadimo samoocenjevanje,
-        premagamo odlašanje,
-        in drugo, navedeno na sledeči povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas?url=%2Frazisci%2Fsola-ucenje-in-prosti-cas%2F&topic=7&start=18
Naj te potolažim, da nikakor nisi edina, ki se sooča z motnjami pozornosti in koncentracije. S tovrstno težavo se srečuje vse več ljudi. Svetujem ti, da premisliš še o sledečem:
-        Kdaj je zate najprimernejši čas za učenje? Pomembno je, da se boš pred učenjem počutila dovolj spočito za umsko delo. Poskusi ugotoviti ali si bolj jutranji ali večerni človek.
-        Kje je tvoj urnik učenja? Je na vidnem mestu ali se skriva nekje v predalu? Svetujem ti, da ga postaviš na vidno mesto, od koder boš imela jasen pregled na svoje delo.
-        Ali imaš med učenjem tudi odmore? Pri organizaciji učenja je pomembno vnesti tudi čas za odmore, s katerimi posameznik zmanjša utrujenost, koncentracijo pa okrepi. Trajanje odmorov je lahko različno.
-        Kakšni so tvoji izpiski? So jasni, kratki, enostavni ali ravno nasprotno? Pomembno je, da so tebi razumljivi in posledično uporabni.
-        Kateri je tvoj učni stil? Svetujem ti, da ugotoviš, kaj ti najbolj odgovarja, nato pa stil učenja dopolniš z npr. podčrtavanjem. zapisovanjem opomb ipd.
-        Katere učne pripomočke uporabljaš med učenjem? V kolikor ne poznaš vseh besed, lahko pogumno uporabiš SSKJ.
-        Ali si pozitivno naravnana do svojih sposobnosti? Pred učenjem večkrat ponovi, da zmoreš usvojiti določeno učno snov. Lahko si oblikuješ tudi lističe s spodbudnimi besedami in jih postaviš okoli sebe.
-        Izvajaš kakšne sprostitvene tehnike? Ena izmed možnosti za povečanje koncentracije je izvajanje sprostitvenih vaj. Za začetek lahko narediš nekaj vaj za raztegovanje, nekajkrat globoko vdihneš in izdihneš oz. poiščeš kakšno drugo vajo. Več si lahko prebereš na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/
Upam, da odgovor vsebuje vsaj kakšno koristno informacijo zate. V kolikor pa imaš še kakšno vprašanje, ti nanj z veseljem odgovorim. Verjamem, da ti lahko uspe.
Lepo bodi!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike