Živjo!
Decembra mi je umrla babica. Z njo sem bila res zelo povezana. Od njenega pogreba dalje se mi zdi kot da sem izgubila stik z mojo mamo. Vem da je njej umrla mama ampak želela bi si da bi se lahko večkrat odkrito pogovorila z njo. Zdaj je minilo že več kot pol leta od kar je babi umrla, počutim pa se slabše kot na začetku. Zavračam čisto vse ki bi radi govorili z mano in se zapiram vase. Ne vem več kako naj sploh navežem stik z ljudmi. Za zdaj je edina oseba ki ji zaupam moja najboljša prijateljica. Res rada bi kakšen nasvet kaj naj naredim da bom vsaj malo prebolela svojo babi in kako naj sploh spet navežem stik s svojo mamo.
Lp
Br
Bralka5
Bila bi zelo vesela kakšnega nasveta. Vsaj na kratko, da bi vedela kje sem in kaj naj s tem
Lp
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo, Bralka.
V svojem sporočilu si mi zaupala, da ti je zelo hudo ob izgubi babice in da bi se rada spet povezala z mami. Verjamem, da ti je težko.
Želim, da veš, da vsak žaluje na svoj način, po svoji poti in po čisto svoji časovnici. Žalovanje ob izgubi, sploh ob izgubi nekoga, ki nam je v življenju ogromno pomenil, je proces, ki pogosto traja dlje časa. Prav tako pa ta proces ni linearen - to pomeni, da ne gre po ravni črti v eno smer, ampak da vključuje vzpone in padce, ostre ovinke. Lahko se nekaj časa počutimo malo v redu, potem pa nas spet preplavi val žalosti. To je pričakovano in je normalni del soočanja z izgubo.
Praviš, da zavračaš vse, ki bi se s teboj želeli pogovoriti. Vesela sem, da se vsaj z najboljšo prijateljico počutiš dovolj varno, da se lahko z njo pogovarjaš o svoji izgubi. Napisala si sicer, da bi se z mamo želela večkrat odkrito pogovoriti o vajini skupni izgubi in si želiš, da bi se spet povezali, pa ne veš, kako pristopiti do nje…
Ob izgubi veliko ljudem pomaga, da se spominjajo trenutkov z umrlo osebo. Da se spominjajo dobrih in lepih trenutkov, ki ste jih preživeli skupaj, da tako osebo ohranjamo živo v naših spominih. Predlagam ti, da morda pogovor z mami začneš tako, da jo vprašaš, če bi ti bila pripravljena povedati kakšno zgodbo o njej in babici, kaj sta skupaj doživeli, ali pa kakšno prigodo iz tvojega otroštva, kaj ste/sta z babi počeli skupaj pa si bila ti premajhna, da bi se spomnila. Lahko mami prosiš tudi, da ti kaj pove o babici, da ti o njej in njenem življenju pripoveduje. To izgubo lahko skozi pogovor in skupno spominjanje spremenita v en lep skupni trenutek in se preko tega spet povežeta. Lahko gresta skupaj npr. tudi skozi kak foto-album. Naj bo babi tudi v njeni odsotnosti oseba, ki vaju še naprej navdihuje in med seboj povezuje.
Če te lahko kakorkoli drugače podprem, sem tukaj zate.
Imam te v mislih in ti pošiljam en topel objem.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)