Dober dan.
Rada bi se nekomu zaupala, ki bi mi znal pomagati in dal nasvete kako naprej in mislim, da sem našla pravo mesto. Že precej časa me muči nekakšna izčrpanost v glavnem, naporni dnevi vstajevanje ob 5.00, ogromno učenja do poznih večernih ur, spanje le par ur na noč itd. na žalost si sama ne morem nikakor pomagati. Naredim vse kar je v moji moči, da se nekako prebijam skozi dneve, ki so mi vsak dan težji vsaka še tako majhna stvar mi je kot grozen fizičen napor, že sedenje se mi včasih zdi kot fizičen napor in vem, da sem že šla predaleč z vsem. Res se grozno trudim, da bi bila zelo uspešna v šoli, uspeva ampak ugotavljam, da že grem preko meje in se ne morem ustaviti. Če tudi si rečem danes bom popodlan vsaj 30min počivala ne morem. Preprosto si ne morem več odpočiti. Zvečer ne morem zaspati, zato se zjutraj zelo grozno omotično počutim, ker ponoči ne spim veliko. Da zaspim rabim do 1 uro in pol potem se pa še zbujam ponoči. Muči me tudi tesnoba, ker imata moja dva starša v službi prenaporno in me zelo skrbi za njiju. Oče mora vstati sredi noči za v službo, domov pride tako utrujen, da ne more niti govoriti. Zato me zelo skrbi za njegovo zdravje. Ves čas le mislim na to. Na sploh se počutim obupno zadnje čase cele dneve bi rada samo prespala in nikogar slišala, opažam tudi, da nisem okej ker imam izbruhe joka. Kar naenkrat se začnem jokati zaradi vseh teh naporov, ko pridem iz šole sem vsak dan tako izčrpana, da komaj govorim, kaj šele na koncu tedna. Pred nekaj tedni so bile počitnice in spomnim se, da sem bila tako trdno prepričana, da če ne bi bile počitnice takrat čez par dni, ne bi zmogla še 1 teden hoditi v šolo. Pred nekaj časa sem hodila k psihologinji, ker sem bila močno anksiozna in je omenila, da se boji, da bom izgorela, ker je malo manjkalo, da bi. No zdaj je na žalost mislim, da prišlo do tega in si res želim pomoči ampak me je strah se vrniti nazaj, ker sem šla preko sebe svojih svojih moči in ne bi smela. Tudi starša mi govorita doma, da na počivam, ker sem preizčrpana pa ne morem. Ne pustim si zato mi je grozno, da bom resno zbolela. Ne vem več kaj naj, zelo je čudno, ker sem čez dan npr. 10 minut polna adrenalia čez 10 minut pa tako izmučena, da ne morem več. Tudi, ko se zjutraj zbujam in recimo spim 8 ur se počutim ubito.
Kaj naj storim? Hvala za pomoč.
Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vesela sem, da si v stiski poiskala pomoč pri nas. Iz tvojega sporočila sem razbrala, da si obremenjena in zaskrbljena in veseli me, da si želiš sprememb. Pri tem ti bom poskušala ponuditi čim več opore. Če najprej malce povzamem - praviš da si neprestano izčrpana, imaš veliko obveznosti in se trudiš biti uspešna v šoli. Veliko se učiš in ne ostane ti veliko časa za počitek. Prav tako ob večerih potrebuješ več časa, da sploh zaspiš in tudi če spiš več ur ali poskušaš počivati čez dan, si utrujena.
Ko ljudje nosimo veliko breme in tekom dneva usklajujemo veliko obveznosti, imamo navadno tudi veliko misli, ki nas neprestano obremenjujejo. Te misli pa postanejo še glasnejše, ko se ustavimo – na primer zvečer, ko ležemo v posteljo. Takrat je naše misli navadno najtežje umiriti. To se lahko kaže tudi v tem, da potrebujemo več časa, da zaspimo ali pa naš spanec ni zelo kvaliteten. Bi mi lahko zaupala kako se počutiš ti, ko poskušaš zaspati?
Pišeš tudi, da te skrbi za tvoja starša in njuno obremenjenost zaradi službe. Omenjaš veliko skrb za očeta in njegovo zdravje. Verjamem, da je to lahko zelo težko ter zate predstavlja neprestano veliko breme. Bi mi lahko zaupala ali si to skrb staršema že kdaj izrazila?
Zapisala si tudi, da si že obiskovala psihologinjo zaradi občutkov anksioznosti. Praviš, da te je sedaj strah iti nazaj, ker si šla preko meja svojih moči, na kar te je ona opozorila. Sem te prav razumela? Pomembno je vedeti, da je psihologinja tukaj, da ti pomaga, ko se znajdeš v stiski. Prepričana sem, da te ne bi obsojala, ampak se bi po najboljših močeh potrudila, da ti pomaga pri obvladovanju tvojega počutja. Spodbujam te torej da, v kolikor si to želiš, ponovno stopiš v stik z njo, saj je kot psihologinja opremljena z znanjem, s pomočjo katerega ti lahko pomaga. V kolikor razlogov za tvoj strah nisem pravilno razumela te prosim, da mi jih zaupaš v odgovoru na tole sporočilo.
Zavedam se, da sem morda izpustila kaj pomembnega. Vabim te torej, da mi na to sporočilo odgovoriš in mi morda poveš o čem v svojem sporočilu se bi želela podrobneje pogovoriti. Lahko mi tudi odgovoriš na vprašanja, ki sem ti jih zastavila, da bom bolje razumela tvojo počutje ali pa mi postaviš kakšno dodatno vprašanje. Z veseljem ti nudim več opore in pomoči.
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)
ža
žalostna
Pozdravljeni!
Bom odgovorila na vaša zastavljena vprašanja. Pred spanjem je moje počutje večinoma tako, da se poskušam umiriti, probam pozabiti na to kaj me še čaka in obveznosti poskušam odmisliti. Ampak me še vseeno nekje v notranjosti nekaj muči in mi ne pusti zaspati. Zelo je čudno tudi zadnje čase, da ponoči čutim hude bolečine v nogah in še mi to dodatno ne pušča spati. Velikih fizičnih obremenitev nimam tako, da razloga za te bolečine sploh ni. Mogoče je kriva psiha? Glede skrbi za starša ja sem jima izrazila, da me skrbi ampak je bil njun odgovor ti se za naju ne obremenjuj preveč malo bolj moraš gledati nase. Občutek imam, da trpita zaradi napora ampak mi to govorita samo zato, da še meni ne bi dajala dodatnega bremena.Hvala vam za vso pomoč.
ZZ
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Živjo
s čisto istimi težavami sem se soočala tudi sama in se tudi včasih še. najbrž imaš zelo dobre ocene v šoli in zato čutiš pritisk s strani drugih ljudi, da moraš biti popolna. resnica je, da ti tega ni treba. tudi ti si samo človek in pravico imaš, da ne narediš vsega, kar ti naložijo, če je to zate preveč. prav je, da se trudiš, ampak ne smeš iti preko sebe. nihče drug ne bo poskrbel zate, prav tako ljudje redko cenijo tuj trud. tudi jaz si pogosto preveč naložim in sem potem vsa panična in se mi meša in se komaj zadržim da ne razbijem česa. vem da je za nas pefekcioniste težko biti miren in sproščen, če nimaš vsega pod kontrolo. če ti ne gre da se malo spustiš z vajeti si vsaj razporedi delo tako, da ti bo vse uspelo narediti, hkrati pa da ti bo ostal tudi prosti čas in pa dovolj spanja. jaz si vsako soboto naredim urnik dela za naslednji teden: pogledam katera ocenjevanja in preverjanja imam, katere seminarske naloge in podobno moram narediti, hkrati pa upoštevam tudi možno domačo nalogo. tako ali tako pa bodo zdaj počitnice in se boš lahko malo sprostila
glede preobremenjenih staršev pa ti ne moreš ničesar narediti. lahko izraziš skrb in poveš kar si o tem misliš, česa drugega pa itak ne moreš narediti. predvsem si ne nalagaj še tega na svoja ramena.
Lepo bodi :)
Uredništvo
Nina Šajt Duh
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
hvala, ker si odgovorila na moja vprašanja in mi pomagaš bolje razumeti tvojo situacijo. Praviš torej, da pred spanjem težko odmisliš vse svoj obveznosti in skrbi. Kot sem že zapisala je to povsem normalno, kot tudi to, da je te skrbi težko “preprosto odmisliti”. Morda bi ti lahko pri umirjanju pred spanjem pomagalo nekaj tehnik. Vabim te, da prelistaš naš priročnik, ki vsebuje veliko koristnih informacij in nasvetov v stiski. Usmeriti bi te želela predvsem na stran 41, kjer lahko najdeš brošuro, ki navaja nekaj navad, ki ti lahko pomagajo pri boljšem spanju – na primer nekaj športne aktivnosti čež dan in omejena uporaba zaslonov vsaj 30 minut pred spanjem. Prav tako predlagam, da poskusiš izvesti eno izmed tehnik sproščanja, na primer vodeno vajo trebušnega dihanja, ki jo najdeš na strani 36.
Vabim te torej, da se pred spanjem poskušaš umiriti in pripraviti na spanec z zgoraj omenjenimi tehnikami. Kljub temu pa verjamem, da so lahko bolečine v nogah zelo hude in moteče, ko poskušaš zaspati. A takšnih bolečin ti ni potrebno mirno prenašati. Ker ti tukaj, zaradi pomanjkanja znanj s področja telesnega zdravja, ne zmorem kvalitetno svetovati, ti predlagam, da zaradi omenjenih bolečin kontaktiraš svojega osebnega zdravnika ali zdravnico. Moje priporočilo še posebej velja, če bolečine vztrajajo že dlje časa. Zdravnik ti bo najlažje pomagal, tudi v primeru, da gre za izvor v »psihi« oziroma obremenitvah, s katerimi se soočaš. Na obisk pri zdravniku te lahko naročita starša ali pa ga kontaktiraš sama. Se ti zdi to smiselno in izvedljivo?
Napisala si tudi, da si staršem zaupala, da te skrbi za njiju. Vabim te, da premisliš ali je lahko naslednji korak to, da jima poveš o svojih bolečinah v nogah in nespečnosti? Ali si se jima morda že? Lepo in normalno je, da te skrbi za starša in si ju opozorila na to, da se ti zdi da so njuna bremena prevelika. Njuna odgovornost, in ne tvoja, pa je, da poiščeta pomoč oziroma poskušati zmanjšati in obvladati svoje breme.
Spodbujam te tudi, da pomisliš ali se lahko, v kolikor se še nisi, zaupaš še komu. Morda kakšni prijateljici? Je morda na šoli kakšna oseba s katero se ti bi bilo prijetno pogovoriti o bremenih, ki jih prenašaš ali pa kak drug družinski član? Če se ljudem zaupamo in se z njimi pogovarjamo o svojih bremenih, lahko namreč ta postanejo vsaj malo lažja.
Verjamem, da ti moji napotki ne bodo pomagali čez noč je pa to, da si nam pisala in prosila za pomoč pomemben in pogumen korak in spodbujam te, da tako tudi nadaljuješ. Upam, da je moj odgovor smiseln in ti bo pomagal pri nadaljnih korakih. V kolikor imaš še kakšna vprašanja oziroma se bi želela še o čem pogovoriti, brez zadržkov odgovori na tole sporočilo.
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)